Gå til innhold

Fiskeskiver i mikrobølgeovn, hvordan ?

Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Nå kan dere gi meg et nyttig råd. For ikke å ødelegge fisken i første forsøk. Skal jeg bruke vann eller ikke ? Andre tips ? Denne gangen er det stor Ørret i skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Ikke vann, plastfolie over, gjerne salte litt, mikre på ca 80% av full effekt.

Sånn, det var mitt tips! :o)

800 w.

Minutter pr 100 g ?

En knapp på boksen har et bilde av en gulrot og en fisk, har den noe med dette å gjøre ?

*amatørmessig kløing i hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 w.

Minutter pr 100 g ?

En knapp på boksen har et bilde av en gulrot og en fisk, har den noe med dette å gjøre ?

*amatørmessig kløing i hodet*

*smile usikkert*

Har du ikke effektinnstilling på ovnen, da? Tipper at den fiskeknappen automatisk bruker litt lavere effekt, jeg..

Ta to minutter først (kun ett dersom du ikke har effektjustering), og sjekk underveis. La fisken stå en liten stund for varmeutjevning etter mikring, før du tar av plasten, når du synes den ser tilnærmet ferdig ut.

Og du - husk å dytte de to tynne endene av skiva inn mot midten, ellers blir de steintørre før det tykkeste av stykket er kokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

*smile usikkert*

Har du ikke effektinnstilling på ovnen, da? Tipper at den fiskeknappen automatisk bruker litt lavere effekt, jeg..

Ta to minutter først (kun ett dersom du ikke har effektjustering), og sjekk underveis. La fisken stå en liten stund for varmeutjevning etter mikring, før du tar av plasten, når du synes den ser tilnærmet ferdig ut.

Og du - husk å dytte de to tynne endene av skiva inn mot midten, ellers blir de steintørre før det tykkeste av stykket er kokt.

Hmm.. nå begynner det å hjelpe.

Trykka på knappen og nå spør boksen om antall gram ! Aha !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. nå begynner det å hjelpe.

Trykka på knappen og nå spør boksen om antall gram ! Aha !

*flire*

Bruksanvisning er feigt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

*flire*

Bruksanvisning er feigt, eller?

Bruksanvisning ? Har du begynt å banne og nå ? Den kaster jeg konsekvent sammen med emballasjen. (Jeg gjorde det i hverfall denne gangen tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksanvisning ? Har du begynt å banne og nå ? Den kaster jeg konsekvent sammen med emballasjen. (Jeg gjorde det i hverfall denne gangen tror jeg)

Her i huset ligger alt av bruksanvisniger i én kjøkkenskuff, kjøpskvitteringene i en annen (før de flyttes over til bankboksen - neida, det var kødd!) og tomemballasjen hoper seg opp nede på et av kjellerrommene..

Welcome to my world. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Her i huset ligger alt av bruksanvisniger i én kjøkkenskuff, kjøpskvitteringene i en annen (før de flyttes over til bankboksen - neida, det var kødd!) og tomemballasjen hoper seg opp nede på et av kjellerrommene..

Welcome to my world. :o)

Siste nytt: jeg fant bruksanvisningen der den burde være : under ovnen.

*Plystrer avledende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt: jeg fant bruksanvisningen der den burde være : under ovnen.

*Plystrer avledende*

Jeg bare bryter inn litt jeg. :-) Den knappen med bilde av fisk under er ikke til tilberedning men til tining. Du har sikkert knapp med bilde av brød og kjøtt også, de er også til tining av nevnte varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg bare bryter inn litt jeg. :-) Den knappen med bilde av fisk under er ikke til tilberedning men til tining. Du har sikkert knapp med bilde av brød og kjøtt også, de er også til tining av nevnte varer.

Aha ! ja det kan jeg tro, for det ble ikke så fort varmt, nei. Er det grill som er oppi taket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Aha ! ja det kan jeg tro, for det ble ikke så fort varmt, nei. Er det grill som er oppi taket ?

Det er grill !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...