Gjest liten02 Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 herregud..så mange år i terapi..og fremdeles denne trangen..til å lage problemer.. føles ut som jeg liker å ha det sånn tar for ofte sovetabletter og blir dårlig av det..vil bare dope vekk alt men nå virker de ikke lenger lurer på om jeg vil komme over dette noen gang, om jeg noen gang vil ønske å leve et bedre liv.. skader meg ikke lenger men er fremdeles destruktiv på andre måter.. tvangstanker, problemer..herregud jeg er sliten nå går bare rundt i huset og griner samtidig som jeg gjør tvangshandlingene har ikke kontakt med følelsene mine, alt føles bare så dødt og tomt. er bare avhengig av andre hele tiden, kan ikke tenke en selvstendig tanke selv. så sliter jeg med at jeg hele tiden tenker på ting jeg har gjort som er dumme eller som jeg skammer meg over..det maler rundt i hodet går og venter på plass på poliklinikken, imens føles det som jeg skal eksplodere av alt jeg har inni meg orker ikke annet enn å stirre ut i lufta akkurat nå. smerten sitter dypt inni meg den vil ikke ut men det gjør at jeg ikke får puste. har begynt i ny jobb, men den føles bare tung. greier ikke å lære meg det jeg skal og ting er bare kaos. på fredag var jeg veldig sliten og lurte på om jeg skulle sykemelde meg orker ikke presse meg selv med den jobben. vil bare være hjemme og stirre ut i lufta og røyke. gir opp å tro at jeg ønsker et bedre liv - at jeg er i stand til å ha et bedre liv - at jeg er bra nok til å ha et bedre liv..at jeg er verdt det.. hver gang jeg har løftet meg selv ut av det verste, så finner jeg et nytt problem å grunne på.. det har blitt en mani hos meg.. det å lage problemer.. har ikke et minutt ro i hodet mitt .. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68124-nede/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
goliane Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Hei! Det høres utrivelig ut å ha det sånn som det du beskriver. Har du lest om Dyrene i Hakkebakkeskogen? "Gjort er gjort, og spist er spist," sa en elle annen der. Det prøver jeg å leve etter. En kan ikke skru tida tilbake og gjøre det en har gjort anderledes. En kan lære av feil og dumheter, men en kan ikke gå tilbake i tid og endre dem. Derfor er det nytteløst å gruble, angre og bebreide seg det en har gjort. Skyldfølese er destruktiv. En må hele tida satse på å komme videre med livet. Det ansvaret ligger på en sjøl, selv om det er godt å ha gode hjelpere. Å ha lyst til å sitte inne å røyke og gjøre ingenting høres ikke særlig lystbetont ut for meg. Ikke særlig spennende og ikke særlig utfordrende. Må da være litt spennende med ny jobb der du får lære nye ting? Å føle seg sliten etter jobb er normalt og tegn på at en har gjort en innsats. Nå er det helg. Her hos meg er været fint. Håper det blir tid til en tur på fjellet for å plukke bær. For meg uteliv og trim god terapi. Det er mye å se og oppleve i skog og mark, og er en sliten etter en dag ute, trenger en ikke sovetabletter for å sove. Du lurer på om du fortjener et bedre liv. Klart du gjør. I morgen er det søndag. Slapp av og gjør noe du har lyst til. På mandag er det jobb igjen. Sikkert noe å lære. Sikkert noe du kan mestre. Mestring er en god følelse. Samle på øyeblikk som gir deg gode følelser! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68124-nede/#findComment-318284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lina1365380363 Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 DU ER VERDIFULL! Alle har rett på et godt liv. Husk det. Håper du får en bra dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/68124-nede/#findComment-319356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.