Gå til innhold

Luftplager osv etter middag..noen tips?

Anbefalte innlegg

For noen mnd siden begynte jeg å få kraftig vondt i magen etter _middag_, luftsmerter. Den blåser seg opp til noe ala ballongsize, så jeg må løpe på do. Da begynner en runde diaré, og når denne er over, gir smertene seg.

Lufta sitter igjen, og ligger rett under brystbeinet, så jeg føler meg sulten, selv om jeg ikke er det. Og oppblåst. Gir seg sakte i løpet av kvelden, men etter dotur er det som sagt ingen smerter.

Dette virker som det skjer helt vilkårlig, har ikke funnet noen logikk i når det skjer, i forhold til hvilken mat jeg spiser osv. Det kan komme flere dager på rad, eller bare én dag, og ha pauser på 1 uke eller to i slengen.

Jeg har også gått ned 4-5kg i sommer, og var tynn fra før. Dette kan jo forsåvidt forklares med mye amming og at jeg har rørt meg MYE mer enn vanlig.

Resten av tiden føler jeg meg helt ok.

Noen teorier?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68216-luftplager-osv-etter-middagnoen-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å stabilisere bakterienivået i tarmen med yoghurt, helst biola-typen. Prøv også å øke fiberinntaket ditt, spesielt frukt og grønnsaker. Mosjon hjelper nok også. Diaré og luftproblemer kan komme av delvis forstoppelse.

Hvis du spiser både yoghurt, frukt og grønt hver dag, og problemet fortsetter, bør du nok ta en tur til lege.

Gjest anti-melk

Melk? Kanskje du ikke tåler melk lenger?? Det er faktisk en av de tingene kroppen vår har vanskeligst for å fordøye.

Selv har jeg helt kuttet ut melk. Drikker jeg det eller spiser en porsjon krokan-is e.l., så har vi det gående. Ligner på dine symptomer, men ikke så ille. Luft og kraftig oppblåst mage er imidlertid et faktum, og skikkelig plagsomt! Ser ut som en ballong.

Melk? Kanskje du ikke tåler melk lenger?? Det er faktisk en av de tingene kroppen vår har vanskeligst for å fordøye.

Selv har jeg helt kuttet ut melk. Drikker jeg det eller spiser en porsjon krokan-is e.l., så har vi det gående. Ligner på dine symptomer, men ikke så ille. Luft og kraftig oppblåst mage er imidlertid et faktum, og skikkelig plagsomt! Ser ut som en ballong.

Jeg drikker kaffe latte hver dag, med helmelk (dog bare 1 kopp om dagen). Ellers inntar jeg ikke melk, har iallefall et minimalt inntakt. Har reagert på middager både med og uten melk. (er sjelden melk i mine middager :-)

Men jeg har tenkt tanken på både melk og glutenintoleranse.. men når maten ikke alltid inneholder noen av delene, og jeg reagerer like kraftig blir jeg en smule forundret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...