Gå til innhold

sliten av mageproblemer...


Gjest ihelenv

Anbefalte innlegg

Gjest ihelenv

Jeg har i hele år slitt med mageproblemer i form av omgangssjuke-symptomer.

jeg ble gravid ved påsketider og aborterte i juni. mageproblemene økte ved graviditeten, og etter aborten er de fortsatt der. Hvorfor??

Jeg er kvalm, uvel, har ofte diare, og innimellom vondt i form av mens-smerter i magen. Dette både under menstruasjon, og ellers i syklusen uten noe fast mønster. Har gått ned 10 kilo siden mars i år.

Lege har tatt mange prøver og finner ingenting, jeg har tatt røngtgen av tarmen og de fant ingenting. Og jeg har selv prøvd å holde et glutenfritt og laktosefritt kosthold. Dette pågikk i litt over to uker. Jeg følte meg kjempepigg, og hadde overskudd og energi for første gang siden før jeg ble gravid. Men plutselig så var mageproblemet tilbake igjen etter 1 og en halv uke. Jeg har skrevet ned hva jeg har spist, men ser ikke ut til å klare å finne ut noe sånt.

Derfor prøver jeg nå å få kontakt med en homeopat som også driver med øyeanalyse. (tenkte kansje at psykiske årsaker kansje har "hengt seg opp" sånn at problemene mine ikke forsvinner?)

Jeg har hørt nevnt et navn: Scott Nilsen. Er dette kjent hos noen?

Venter forøvrig på siste prøve på sykehus, jeg skal inn og ta prøve av tarmen. Dette har jeg ventet på i to mnd, og må kansje vente i tre-fire mnd til. Hipp hurra for venteliste Norge...Jeg er lei, orker ikke mer.

Hadde jeg ikke hatt en datter hadde jeg skutt meg tror jeg.

Vær så snill å hjelp!

Har noen hørt om denne mannen eller en annen som kan de samme tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære ihelenv.

Scott Nilsen var en kjent homøopat som ikke lenger er i arbeide , han praktiserte i tidligere i Telemark. Jeg er helt enig i at dine plager bør undersøkes både med hensyn på om du har endometriose eller om du har utviklet en matvareintoleranse etter antibiotikakur eller lignende. Når det gjelder øyenanalyse (irisdiagnostikk) er det gjort flere vitenskapelige forsøk for å teste metoden. Ingen viste at irisdiagnose hadde noen sikker nytteverdi. Jeg vil heller råde deg til å oppsøke en som er flink med mage- og tarmproblemer.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...