Gå til innhold

Urinveisinfeksjon enda en gang


Dorthe

Anbefalte innlegg

Skriver her fordi jeg begynner å bli utrolig lei av å ha urinveisinfeksjon. Har nå hatt urinveisinfeksjon nesten kontinuerlig i 2 år og jeg blir kjempetrøtt og sliten hver gang. Det går gjerne 1-2 uker etter en antibiotikakur og så er det på'n igjen.

Jeg vet grunnen og den er det ingen ting å gjøre noe med.

Har prøvd å surne urinen med C-vitaminer, har prøvd tranebær, vært hos homeopat, har prøvd akupunktur og drikker masse bl.a grønn te.

Noen som har noen flere ideer.

Har fått beskjed av legen min at jeg ikke skal ta antibiotika før jeg får feber, smerter i nyrene eller tisser på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noen råd

Jeg har blitt mye bedre etter at jeg

aldri frøs på føttene (alltid tøfler,sokker osv)

alltid tisset etter samleie

Alltid tømte blæren helt, og aldri går og holder meg

drikker masse (vann, i tillegg til juice, tranebær og alt annet som virker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt mye bedre etter at jeg

aldri frøs på føttene (alltid tøfler,sokker osv)

alltid tisset etter samleie

Alltid tømte blæren helt, og aldri går og holder meg

drikker masse (vann, i tillegg til juice, tranebær og alt annet som virker)

Jeg har prøvd alt dette men takk likevel.

Det eneste er at jeg nesten alltid er kald på føttene uansett om jeg har masse eller ingenting på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen råd

Jeg har prøvd alt dette men takk likevel.

Det eneste er at jeg nesten alltid er kald på føttene uansett om jeg har masse eller ingenting på dem.

Det er skrevet en doktorgradsavhandling om uvi, og om sammenhengen mellom temperaturen på føttene og temperaturen i blæren. Temperaturen i blæren synker umiddelbart når temperaturen på føttene går ned, og da blir det lett infeksjon. Så min lege sa at jeg skulle bruke "all energi" på å holde føttene varme. Jeg tar forbad, har mange tøfler, har varme sokker på jobben, og sover med føttene i dunpose det meste av året.. Har hjulpet masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skrevet en doktorgradsavhandling om uvi, og om sammenhengen mellom temperaturen på føttene og temperaturen i blæren. Temperaturen i blæren synker umiddelbart når temperaturen på føttene går ned, og da blir det lett infeksjon. Så min lege sa at jeg skulle bruke "all energi" på å holde føttene varme. Jeg tar forbad, har mange tøfler, har varme sokker på jobben, og sover med føttene i dunpose det meste av året.. Har hjulpet masse!

Jeg har bl.a veldig dårlig blodomløp i føttene så da er det kanskje lurt å investere i et par skikkelige tykke ullsokker. Jeg er nemlig ikke noe glad i å ha noe på bena inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bl.a veldig dårlig blodomløp i føttene så da er det kanskje lurt å investere i et par skikkelige tykke ullsokker. Jeg er nemlig ikke noe glad i å ha noe på bena inne.

Jeg har og hatt utallige urinveisinfeksjoner og pencilinkurer - ofte hjalp ikke medisinen en gang. Men nå tar jeg Cran-Max med en gang jeg kjenner noe og det har hjulpet mye bedre enn medisinen. Selv om du har prøvd tranebær, vet jeg ikke hvilken type - jeg kan ihvertfall anbefale cran(e?)- max.

Du bør også gjøre noe med alle de sunne bakteriene antibiotikaen har drept. Tror det går ann å spise f.eks. Molkosan. Kanskje du klarer å gjenoppprette balansen igjen med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står en del om dette på mozon.no. søk på urinveisinfeksjon og gå inn på valget Bernt Rognliens spørrespalte. Der er det et innlegg som heter Skjedkatar og blærekatar, hvor han har gitt et meget bra svar!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en del om dette på mozon.no. søk på urinveisinfeksjon og gå inn på valget Bernt Rognliens spørrespalte. Der er det et innlegg som heter Skjedkatar og blærekatar, hvor han har gitt et meget bra svar!

Lykke til!

Takk for tipset :-).

Jeg har lest artikkelen men det eneste nye er at jeg skal holde meg varm på bena.

Jeg spiser som sagt C-vit og Cran-Max hver dag men det hjelper ikke. Jeg har nå gått igjennom utallige kurer med antibiotika som ikke hjeler lenger.

Jeg spiser også melkesyrebakterier fordi jeg har spist så mange kurer antibiotika. Har heldigvis ikke vært plaget av soppinfeksjoner.

Jeg tømmer blæra skikkelig hver gang jeg tisser og har ikke sex :-).

Begynner nå å bli skikkelig sliten av å ha infeksjon i kroppen hele tiden. Fastlegen min påstår dog at det urinveisinfeksjon ikke er grunn til å bli sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som homeopat har jeg behandlet en 70 år gammel dame som hadde gått med UVI i 20 år. Aldri mer enn 1 uke mellom infeksjonene. Flere antibiotikakurer enn hun kunne telle.

Hun fikk et homeopatisk middel tilpasset henne, og siden har hun vært frisk. Dette er 6 mnd siden nå.

Derfor kan du jo prøve en homeopat MNHL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som homeopat har jeg behandlet en 70 år gammel dame som hadde gått med UVI i 20 år. Aldri mer enn 1 uke mellom infeksjonene. Flere antibiotikakurer enn hun kunne telle.

Hun fikk et homeopatisk middel tilpasset henne, og siden har hun vært frisk. Dette er 6 mnd siden nå.

Derfor kan du jo prøve en homeopat MNHL.

Har vært hos homeopat også.

Det hjalp ikke.

Fikk svaret på kontrollurinen i dag etter forrige antibiotikakur og den var positiv den også og selvfølgelig resept på et annet antibiotikum.

Dette virker helt håpløst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos homeopat også.

Det hjalp ikke.

Fikk svaret på kontrollurinen i dag etter forrige antibiotikakur og den var positiv den også og selvfølgelig resept på et annet antibiotikum.

Dette virker helt håpløst

Gikk du lenge til homeopaten? Ofte må man prøve seg litt frem før man finner det riktige midlet.

Alternativ prøve akupunktur eller en annen homeopat.

Skjønner godt at du blir motløs. Det er ikke noe greit å gå med vondt hele tiden.

Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du lenge til homeopaten? Ofte må man prøve seg litt frem før man finner det riktige midlet.

Alternativ prøve akupunktur eller en annen homeopat.

Skjønner godt at du blir motløs. Det er ikke noe greit å gå med vondt hele tiden.

Lykke til uansett.

Jeg har gått hos denne homeopaten tidligere og vi jobbet sammen engang.

Jeg fikk Acidum Phosphoricum D 30 og skulle spise 3 stk 2 ganger daglig. Det hjalp ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset :-).

Jeg har lest artikkelen men det eneste nye er at jeg skal holde meg varm på bena.

Jeg spiser som sagt C-vit og Cran-Max hver dag men det hjelper ikke. Jeg har nå gått igjennom utallige kurer med antibiotika som ikke hjeler lenger.

Jeg spiser også melkesyrebakterier fordi jeg har spist så mange kurer antibiotika. Har heldigvis ikke vært plaget av soppinfeksjoner.

Jeg tømmer blæra skikkelig hver gang jeg tisser og har ikke sex :-).

Begynner nå å bli skikkelig sliten av å ha infeksjon i kroppen hele tiden. Fastlegen min påstår dog at det urinveisinfeksjon ikke er grunn til å bli sliten.

Kom på at jeg fikk på blå resept en gang noen tabletter som skulle gjøre urinene sur. Tror de het Hiprex. Har du prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på at jeg fikk på blå resept en gang noen tabletter som skulle gjøre urinene sur. Tror de het Hiprex. Har du prøvd det?

Jada og resultatet var at jeg tissa på meg hele tiden.

Beklager hvis svarene høres litt grinete ut men jeg har virkelig prøvd alt jeg vet om og jeg er skikkelig fortvilet.

Men legen min sier at det ikke er noe farlig å gå med kronisk infeksjon så jeg kan bare gå slik men det orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått hos denne homeopaten tidligere og vi jobbet sammen engang.

Jeg fikk Acidum Phosphoricum D 30 og skulle spise 3 stk 2 ganger daglig. Det hjalp ikke.

Kan du ikke fortelle henne at Acid phos ikke hjalp. Kanskje hun kan prøve noe annet. Mange blir bedre av akuttmidler som Cantharis eller Sarsaparilla. Min pasient fikk Kali bi., som nok er mer et konstitusjonsmiddel enn et akuttmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, dette burde du ikke gått rundt med. Har selv en liten datter som var sterkt plaget. Var til undersøkelse ved sykehuset, men fikk ikke hjelp. Utallige pencellinkurer. Dette var en evig runddans. Hun hadde det forferdelig vondt. Til slutt fant vi noe som hjalp. Det var ikke noe legemiddel, men et naturmiddel som hjalp henne. (Iflg. norsk lov, har ikke lov å si at noe annet enn legemidler hjelper for noe som helst, men hun ble iallefall frisk). Hun har ikke hatt urinveisinfeksjon det siste året, heldigvis. Send meg en email, dersom du ønsker å vite mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...