Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå misforstår du også: Jeg sa at jeg ikke hadde LYST til å ta medisiner, ikke at jeg NEKTET. Tvert imot har jeg tatt alt han har ønsket å prøve ut, og selv om effekten har vært middelmådig, så er det først og fremst medisinen jeg kan takke for at jeg fortsatt er i live.

Hei igjen ulva:-)

Bakgrunnen for det jeg skrev var denne setningen "Jeg nekter jo å ta medisiner - selv om jeg vet at jeg trenger det. " Ser at du har skrevet et annet sted at du pliktoppfyllende har tatt de medisiner han har foreskrevet tiltross for dine motforestillinger - men jeg forstod det allikevel som om du hadde nektet i en del situasjoner.

Håper du gjør noen nye forsøk på å formidle dine refleksjoner rundt terapien til behandleren din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68571-sjakk-matt/page/2/#findComment-325515
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen ulva:-)

Bakgrunnen for det jeg skrev var denne setningen "Jeg nekter jo å ta medisiner - selv om jeg vet at jeg trenger det. " Ser at du har skrevet et annet sted at du pliktoppfyllende har tatt de medisiner han har foreskrevet tiltross for dine motforestillinger - men jeg forstod det allikevel som om du hadde nektet i en del situasjoner.

Håper du gjør noen nye forsøk på å formidle dine refleksjoner rundt terapien til behandleren din.

Ja, da har jeg vært litt klumsete :-) ...selv om jeg ikke ser bort ifra at psykiateren min oppfattet det slik denne siste gangen. Jeg sa klart ifra at jeg ikke orket en ny runde med Zeldox. Men det var en del av at jeg ikke orker en ny runde med noe!

Har sendt deg en mail - skriv, da vel! Ble så fryktelig nysgjerrig...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68571-sjakk-matt/page/2/#findComment-325819
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært litt klumsete :-) ...selv om jeg ikke ser bort ifra at psykiateren min oppfattet det slik denne siste gangen. Jeg sa klart ifra at jeg ikke orket en ny runde med Zeldox. Men det var en del av at jeg ikke orker en ny runde med noe!

Har sendt deg en mail - skriv, da vel! Ble så fryktelig nysgjerrig...

Ser poenget med at det kan kjennes feil dersom behandleren blir "smittet" av din oppgitthet og dermed lar sine valg i for stor grad påvirkes av dine følelser der og da...

Fikk du mailen min?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68571-sjakk-matt/page/2/#findComment-327192
Del på andre sider

Bare et spørsmål. Skjønte ikke helt hvor du ville hen med det med 'vanskelige situasjoner med helsevesenet'. Var det en støtte til pasienten eller helsevesenet du kom med?

Jeg er nemlig en slik 'vanskelig' pasient. Derfor nysjerrigheten. Jeg sier ifra med en gang jeg synes noe ikke blir gjort på riktig måte eller jeg er uenig i noe. Det er IKKE populært hos mange og jeg føler at jeg er i ferd med å bli 'a pain in the ass' for mange etterhvert.

Men, det er jo helsa mi jeg kjemper for. Kan jo ikke bare si ja og ha til alt, når jeg ikke stoler på dem i alle situasjoner. De kan og vet ikke alt de heller. (Ikke jeg heller selvfølgelig). Men vi kan jo samarbeide da for svarte.

Men noen av dem vil ikke ha noe av at JEG skal ha noe (ikke mye ihvertfall) å si om min egen situasjon.

Blir forbanna da jeg. Kan ikke for det. Det verste er at jeg blir like forbanna når ANDRE blir utsatt for urettferdighet. Hehe.

Utsagnet mitt innebærer vel i utgangspunktet ikke støtte til hverken pasienten eller helsevesenet... Noen ganger tror jeg at det er pasienten og det vedkommende sliter med som forårsaker de vanskelige situasjonene - andre ganger er det helsevesenet (enten enkeltpersoner eller sider ved systemet) som forårsaker at folk opplever kafka-aktige tilstander. Innen psykiatri har det vel vært svært lett for behandlere å tilskrive pasientens vansker skylden for det meste som går galt - også når pasienten er den som har vært mest rasjonell i prosessen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68571-sjakk-matt/page/2/#findComment-327201
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...