Gå til innhold

Kronisk sykdom/godkjenning av BUFA?

Anbefalte innlegg

linus1365380366

Etter å ha snik-lest i flere uker, debuterer jeg som "skribent" her på DOL med et spørsmål:

Jeg har Crohn sykdom og er pga. dette usikker på om Bufa vil godkjenne vår søknad om adopsjon. Er det noen her som har kjennskap til tilsvarende saker - og hvordan utfallet ble for disse?

Takknemlig for svar!!

(Vi har ventet lenge på tilbakemelding fra Bufa, og begynner selvfølgelig å bli engstelige...!!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68693-kronisk-sykdomgodkjenning-av-bufa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BlirMammaSnart?

Hei!

Nå vet jeg ikke så meget om dette da, og ikke er jeg selv godkjent av BUFA enda, men skulle vi få avslag kan det være helse som gjør dette. Hva og hvem som har vært syke vil jeg ikke ut med på ett åpent forum, da jeg helst vil være så annonym som mulig, men du kan evnt. maile meg:

[email protected]

Har du ventet lenger enn oss 30/4?

BVTJ sa til oss at vår sykdomshistorie ikke ville kunne gi avslag, men at de kanskje ville ha ny vurdering av lege.

Mvh

Heisann :-)

Jeg har ikke Chrons, men jeg har en annen kronisk tarmsykdom. Jeg har operert bort hele tykktarmen og endetarmen. Jeg var så heldig og slippe utlagt tarm, fikk i stedet reservoar (ileoanal anastemose).

Jeg husker selv hvor nervøs jeg var da vi skulle godkjennes i SUAK (den gang). Var livredd for at de skulle bruke sykdommen "mot meg". Noe de altså ikke gjorde :-))

Og frykten var jo på mange måter grunnløs, iom. at jeg, bortsett fra å ha et lite pent arr og springe en del flere ganger på do enn gjennomsnittet, ikke er preget av sykdommen.

Det som er viktigst er prognosen din, og hvordan du fungerer i hverdagen. Hvis legen kan erklære deg "frisk" (alt tatt i betraktning), og sykdommen ikke gjør deg veldig funksjonshemmet, så tror jeg nok det går bra. Jeg vet om mennesker med leddgikt, sukkersyke m.m som har adoptert :-)

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere deg BUFA-godkjennelse, *ler*, men jeg ville bare fortelle deg at det er andre med kroniske tarmsykdommer som har sluppet gjennom BUFA sitt nåløye :-)

Tvi-tvi og lykke til, det går nok bra, skal du se!

Beste hilsen fra

linus1365380366

Jeg har ikke Chrons, men jeg har en annen kronisk tarmsykdom. Jeg har operert bort hele tykktarmen og endetarmen. Jeg var så heldig og slippe utlagt tarm, fikk i stedet reservoar (ileoanal anastemose).

Jeg husker selv hvor nervøs jeg var da vi skulle godkjennes i SUAK (den gang). Var livredd for at de skulle bruke sykdommen "mot meg". Noe de altså ikke gjorde :-))

Og frykten var jo på mange måter grunnløs, iom. at jeg, bortsett fra å ha et lite pent arr og springe en del flere ganger på do enn gjennomsnittet, ikke er preget av sykdommen.

Det som er viktigst er prognosen din, og hvordan du fungerer i hverdagen. Hvis legen kan erklære deg "frisk" (alt tatt i betraktning), og sykdommen ikke gjør deg veldig funksjonshemmet, så tror jeg nok det går bra. Jeg vet om mennesker med leddgikt, sukkersyke m.m som har adoptert :-)

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere deg BUFA-godkjennelse, *ler*, men jeg ville bare fortelle deg at det er andre med kroniske tarmsykdommer som har sluppet gjennom BUFA sitt nåløye :-)

Beste hilsen fra

hei!

Takk for optimistisk svar:)

Ja, jeg tror det går bra jeg også!!!

Gleder oss til å fortsette prosessen og til å forhåpentligvis bli foreldre:))

Gjest Ikke nick i dag

Beste hilsen fra

Hei Snø

Jeg leste svaret ditt til linus og fikk lyst til å prate mer med deg. Jeg har også "problemer med tarmen" og synes du er modig som forteller det så åpent.

Hvis du synes det er greit kunne jeg tenke meg å maile deg privat. Bare svar meg her...

Hei Snø

Jeg leste svaret ditt til linus og fikk lyst til å prate mer med deg. Jeg har også "problemer med tarmen" og synes du er modig som forteller det så åpent.

Hvis du synes det er greit kunne jeg tenke meg å maile deg privat. Bare svar meg her...

Får vel heller ta sjansen på det, da ;-)

Mailadressen min er [email protected], så mail i vei!

Beste hilsen fra

Annonse

Heisann

Vi er reg ı BUFA i midten av juni og venter selvsagt paa om vi blir godkjente. Jeg har leddgikt og har hatt det siden jeg var 5 aar. Er i full jobb og har god tro paa at vi blir godkjente.. MEN man skal ikke ta gledene paa forskudd.. Jeg regner med at vi maa opp ı FU (faglig utvalg) bestaende av psykolog, psykiatere og en alm.lege. Saa behandlingstiden blir noe lengre regner jeg med.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...