Gå til innhold

Når en avholds plutselig drikker...

Anbefalte innlegg

Gjest Kariann

Nå har jeg vært avholds i mange år, men i helgen fikk jeg helt tilfeldigvis smake på noe jeg trodde var en eller annen alkoholfri cider..og jeg elsker cider.

Jeg drakk ikke et halvt glass en gang, jeg, da, men kjente tydlig alkoholsmaken.

Men så er det det, da, at jeg er blitt hekta på denne cidern som forøvrig er svensk og inneholder 4,5%.

MÅ bare kjøpe den, og ser ikke noe galt i det. Jeg får bare gå over fra å være avholds til "måteholden", da ;-)

MEN det jeg lurer på: Jeg er helt grønn når det gjelder alkohol, og har aldri rørt det, rett og slett av prinsipp.

Derfor...Vil jeg reagere på å drikke en halvliter (en boks) med slik cider? 4,5% er jo ingenting, men så er jeg heller ikke vant med alkohol. Vil jeg måtte være forberedt på at jeg vil bli påvirket av så lite?

Uff, så flaut å spør om, men sånn er det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68812-n%C3%A5r-en-avholds-plutselig-drikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kariann

Du kommer nok til å merke det ja! Ikke akkurat rave rundt, men bli litt susete.

Det gode med det, er jo at du blir billig i drift: når du skal på fest, trenger du bare å ha EN boks med deg...

mvh

Nå måtte jeg flire...hehe, billig i drift, ja.

Men hvordan føles det, da, denne susingen? Er det en bra eller ekkel følelse?

Hm, visste ikke at 4,5% kunne påvirke såpass...(?)...

Takk for svar! :-)

Gjest Kariann

Cideren finnes også med 2,25% alkohol.

I Sverige har de også pærecider med 0,7%.

Hvorfor ikke prøve en av disse?

Ja, jeg vet at den finnes med 0,7 - men den finnes jo bare i Sverige! Tror jeg da...?

2,25 % visste jeg ikke om. Hvor får jeg kjøpt den, da? Må jeg på polet? For den der med 4,5 får jeg jo på alle mulige bensinstajsoner og matbutikker...

Snakk om å være grønn.. ;-)

De fleste vil vel kalle det en god følelse, men nå får jeg vel avholdsfolkene etter meg!

mvh

Annonse

Ja, jeg vet at den finnes med 0,7 - men den finnes jo bare i Sverige! Tror jeg da...?

2,25 % visste jeg ikke om. Hvor får jeg kjøpt den, da? Må jeg på polet? For den der med 4,5 får jeg jo på alle mulige bensinstajsoner og matbutikker...

Det er vel 2,25 du kjøper i dagligvaren, er det ikke?

Jeg har noen 2,25% liggende fra Sverige, og med hånden på hjertet kan jeg si at midtveis i boksen begynner det å krible i kroppen.

Selv på en tirsdag kveld foran TV.

Nå blir jeg småfull av noen få øl, men det gjør sikkert du også. Vær forsiktig med cideren, det er mitt råd til deg.

Den smaker så godt at det er vanskelig å stoppe, men det merker du jo underveis...

Det er den susingen vi alle er ute etter når vi nyter alkohol. Det er avslappende og deilig :-).

Gjest Kariann

Jeg har noen 2,25% liggende fra Sverige, og med hånden på hjertet kan jeg si at midtveis i boksen begynner det å krible i kroppen.

Selv på en tirsdag kveld foran TV.

Nå blir jeg småfull av noen få øl, men det gjør sikkert du også. Vær forsiktig med cideren, det er mitt råd til deg.

Den smaker så godt at det er vanskelig å stoppe, men det merker du jo underveis...

Ok, det er bra du sier i fra, for jeg har virkelig ikke greie på dette med alkohol.

Kanskje litt nysgjerrig, men samtidig har jeg ikke tenkt å tøye mine prinsipper for hardt heller,da.

Jepp, skal være forsiktig! :-)

Ok, det er bra du sier i fra, for jeg har virkelig ikke greie på dette med alkohol.

Kanskje litt nysgjerrig, men samtidig har jeg ikke tenkt å tøye mine prinsipper for hardt heller,da.

Jepp, skal være forsiktig! :-)

To-tre bokser med cider første gangen, og du kommer til å more deg...

Det er mye gøyere å være småfull og huske forrige setning du sa, enn å være søppeldrita og gi faen i alt.

Mulig det, jeg trodde det var 4,5. Men så er jo jeg helt fjern også,da:-)

Hvis derimot 2,25 finnes i dagligvare butikken, så skal jeg heller kjøpe den, fremfor 4,5. Takk for tips! :-)

tror du drikker 3,5% - det er i alle fall det jeg har sett. Selv har jeg fått en forkjærlighet for den Budweiseren som er i små flasker....huff....:-) men det er nesten ikke alkohol i altså!

Annonse

Jeg har også vært totalavholds i mange år.

Smakte en slurk av denne sideren for to uker siden, og syntes den var like ille som all annen alkohol jeg har smakt.

Tror nok du vil kjenne det etter en flaske, ja. Jeg ville nok vært svingstang iallefall.

gnaffel-laffel

Du må på polet for å kjøpe 4,5 %. Svak cider (2.25%) får du kjøpt på vanlig dagligvarebutikk... så der var du heldig :o)

Du kjenner nok ikke noe særlig av en boks sterk cider...det gjorde i alle fall ikke jeg første gang jeg drakk. Bare ikke la være å spise når du skal kose deg med cideren din, medisiner kan også forsterke effekten av alkohol.

Du må på polet for å kjøpe 4,5 %. Svak cider (2.25%) får du kjøpt på vanlig dagligvarebutikk... så der var du heldig :o)

Du kjenner nok ikke noe særlig av en boks sterk cider...det gjorde i alle fall ikke jeg første gang jeg drakk. Bare ikke la være å spise når du skal kose deg med cideren din, medisiner kan også forsterke effekten av alkohol.

La være å spise? Hvorfor det?

Gjest Kariann

Jeg prøvde meg på en boks med 2,25 i går, jeg. Fant dem på matbutikken, vet du ;-)

Uansett- jeg merka ingenting jeg! I min fjerneste innbilning syns jeg at beina mine blei litt ømme, men det må da har vært en innbilning. I hodet kjente hvertfall nothing!

Drakk bare en boks, da, og spiste ved siden av(siden dere alle råder meg så fælt til det!), og ble hverken på bedre eller dårligere humør.

Mulig at ikke 2, 25 virker så voldsomt på meg, da.

Mon tro om det skjer noe etter to bokser? ;-)

gnaffel-laffel

Jeg prøvde meg på en boks med 2,25 i går, jeg. Fant dem på matbutikken, vet du ;-)

Uansett- jeg merka ingenting jeg! I min fjerneste innbilning syns jeg at beina mine blei litt ømme, men det må da har vært en innbilning. I hodet kjente hvertfall nothing!

Drakk bare en boks, da, og spiste ved siden av(siden dere alle råder meg så fælt til det!), og ble hverken på bedre eller dårligere humør.

Mulig at ikke 2, 25 virker så voldsomt på meg, da.

Mon tro om det skjer noe etter to bokser? ;-)

Hehe... prøv to bokser neste gang. En bra måte å kjenne om du begynner å bli bittelitt berusa er å reise seg opp fra godstolen og lukke øynene...hvis det meste snurrer rundt, bør en som er måteholden med alkohol kanskje ta det litt med ro...men ikke glem å nyte følelsen først, da ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...