Gå til innhold

Hvordan starte?

Anbefalte innlegg

Hei

Problemet er kjent, en vet alt om hva som er galt. En lærer seg til å leve med problemene, men de blir ikke bedre. En forsøker halvkvalt gang på gang, men uten resultat. Hvordan bør man egentlig starte?

Mitt problem er at jeg er redd nærhet. Har aldri hatt nærhet familien eller nære venner. Flytter fra sted til sted, og rekker aldri å bli kjent med andre mennesker. Har mange bekjente rundt om i verden, men holder de på trygg avstand. Kommer de for nærme så stikker jeg av. Jeg vet årsakene, og jeg vet problemet. Har forsøkt å bo på samme sted over en lengre periode, men når andre begynte å komme nær isolerte jeg meg fullstendig. Hvordan bør jeg starte å leve? Noen gode råd? Har såvidt forsøkt profesjonell hjelp, men når man flytter ofte er heller ikke det så lett. Du sier kanskje; slutt å flytt så ofte, men det er ikke enkelt. Det å stikke av fra nærhet har blitt en del av meg jeg ikke vil ha.

"My lonelyness are killing me" heter det i en sang - og sannelig kan det være noe i det. Setter pris på svar og orginalitet - for jeg trenger virkelig hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68976-hvordan-starte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, tror ikke jeg kan svare deg spesielt orginalt eller komme med gode råd egentlig. Vet bare at jeg har det litt på samme måte som deg. Jeg er livredd for nærhet, men samtidig holder ensomhetsfølelsen på å spise meg opp innvendig. Eneste anbefaling jeg egentlig har er å se om du klarer å utvikle bekjentskapene gradvis til noe mer. Vet at det ikke er enkelt, og vet også hvordan det føles å flykte i panikk fordi man føler at et vennskap er blitt for personlig.. det er vanskelig.. Ønsker deg lykke til, og håper noen andre kommer med noen brukbare råd.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/68976-hvordan-starte/#findComment-326754
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...