Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal tilbake åp jobb i 50 % stilling når mitt barn er 5.5 mnd. Jeg fullammer han nå ( han er 4 mnd) og regner med å gjøre det til han er 5-6 mnd. Far skal være hjemme med han når jeg er på jobb. Hvordan løser vi dette praktisk ?

I fobindelse med jobb har jeg tilbud om en utenlandsreise i november. Barnet er da 6.5 mnd. Reisen går over 4 dager. Tør jeg ta sjansen på å reise ? Vil han avise puppen når vi kommer heim ? Jeg kan pumpe meg for å opprettholde melke-produksjonen. Far skal skal ha barnet mens jeg er borte. Regner med å pumpe til noen måltider mens jeg er borte, og spe på med grøt og annen mat i tillegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69021-reise-og-tilbake-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mht jobb kan kanskje far bringe til deg noen ganger daglig, du har krav på en halv time to ganger daglig ammefri uten at arbeidstiden forlenges. Dette kan også tas som en hel time.

Når det gjelder utenlandsreise kan det godt hende han avviser brystet når du kommer tilbake, men dersom du har tålmodighet kan du kanskje få lirket ham tilbake igjen. Det er nok usansynlig at han spiser nok mat allerede etter så kort tid til at du bare kan gi vann og ev. litt morsmelk ved siden av, det kan være lurt å venne ham til tillegg før du drar, gjerne av tutekopp eller vanlig kopp.

På den annen side synes jeg du må tenke over følelsene til barnet. På den alderen er mor den høyst elskede i verden, og han forstår ikke at du kommer tilbake igjen .. Jeg hadde ikke reist.

Heisann!

Med min eldste hadde jeg et lignende opplegg som deg. Jeg gikk ut i 50% jobb da vesla var 5 mnd. Hun ble så godt som fullammet fremdeles og vi løste dette ved pumping. Hun fikk ett bryst om morgenen - jeg pumpet det andre. Samme prosedyre på ettermiddagen også pumpet jeg etter at hun hadde lagt seg. Førte logg slik at jeg pumpet litt mer enn det hun hadde drukket fra flaske i løpet av dagen. Siden dette bare var 2 og 3 dager i uka gikk det helt greit. Noen ganger kom også pappa på jobben til lunsj - det gikk også fint. Skulle jeg ha jobbet hver dag ville jeg nok heller ha kombinert med en flaske erstatning i løpet av dagen.

Når det gjelder utenlandstur bør du sjekke muligheten for å få ta med deg både ungen og pappa'n. Det var slik vi løste det. Jobben dekket oppholdet for far og barn også dekket vi billetten selv (i praksis ble det løst slik at vi reiste på turistklasse begge to - istedenfor at jeg reiste alene på business - slik at vi faktisk ikke betalte billetten heller.). Vi gjorde dette et par ganger da vesla var rundt 6 mnd. Pappa hadde jo permisjon likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...