Gå til innhold

NHD: medisiner ved unntakstilstand/krig

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Vi velger jo å tro at her oppe skjer det aldri noe. Men hvem vet...

Det er meg som nedover her lurer på bruk av Lamictal. Problemet gjelder jo også andre antidepressiva. Alle disse skal jo trappes meget forsiktig ned og ikke bråseponeres.

Er det noen beredskapsplan HVIS forsyningsveiene skulle 'klappe sammen'. Hvor lenge har Norge forsyninger til å holde oss 'gærninger' i godt lune? Kanskje blir det ufrivillig bråseponering for noen og enhver.

Kunne bli litt av en situasjon det, ikke sant! En har jo hørt hva folk som har bråseponert store doser Efexor feks har funnet på (drap).

Ville ikke være noen hyggelig situasjon med en mengde ubalanserte, umedisinerte psykiatriske pasienter (inkl meg selv) ravende rundt.

Det er jo VELDIG mange mennesker etterhvert som ville kunne havne i en slik situasjon ved en eventuell krise.

Det jeg mener er; har helsevesenet i det hele tat tenkt en slik tanke? Eller er det som med strutsen, stikke hodet i sanden - for det SKJER jo ikke noe her oppe i Norge.

Og, for at du ikke skal mistenke meg for å være hysterisk og fyllt av fremtidsangst. Dette er mer en filosofering fra min side.

Men jeg håper du skjønner problemstillingen? Jeg selv ble veldig aggressiv (i forhold til mitt vante jeg) da jeg brukte Efexor. Er tilbake til mitt normale nå. Men hva hadde skjedd hvis jeg plutselig ikke hadde piller nok til en forsvarlig seponering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69440-nhd-medisiner-ved-unntakstilstandkrig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trrrish

jeg er aggresiv UTEN medisiner og får heller ikke medisiner av psykiateren min, derfor har jeg sluttet hos han!

det er jævla urettferdig!!!!!!!!1

hvorfor får alle andre medisiner til å hjelpe seg og ikke jeg, selv om jeg har det helt forferdelig????????????????????????

har masse drapstanker! kan godt tenkes jeg blir morder. har allerede drept katta mi under et smerteanfall

Gjest ikke undertegnet

jeg er aggresiv UTEN medisiner og får heller ikke medisiner av psykiateren min, derfor har jeg sluttet hos han!

det er jævla urettferdig!!!!!!!!1

hvorfor får alle andre medisiner til å hjelpe seg og ikke jeg, selv om jeg har det helt forferdelig????????????????????????

har masse drapstanker! kan godt tenkes jeg blir morder. har allerede drept katta mi under et smerteanfall

Er det fordi du har prøvd og ikke tåler medisiner da?

Jeg har vanskelig å tro at en psykiater (som normalt slenger rundt seg med resepter) ikke gir medisin til deg hvis han ikke tror det kan hjelpe deg!

Hva er forresten hans begrunnelse for ikke å gi deg medisiner?

Eller er det det at du forlanger en type medisin, mens han mener du bør prøve en annen type?

Bare nysjerrig! Det er ikke noe angrep fra min side og det betyr IKKE at jeg ikke tror på deg. Så er DET sagt!

Gjest trrrish

Er det fordi du har prøvd og ikke tåler medisiner da?

Jeg har vanskelig å tro at en psykiater (som normalt slenger rundt seg med resepter) ikke gir medisin til deg hvis han ikke tror det kan hjelpe deg!

Hva er forresten hans begrunnelse for ikke å gi deg medisiner?

Eller er det det at du forlanger en type medisin, mens han mener du bør prøve en annen type?

Bare nysjerrig! Det er ikke noe angrep fra min side og det betyr IKKE at jeg ikke tror på deg. Så er DET sagt!

jeg har aldri prøvd medisiner, for han er så overbevist om at samtaler skal hjelpe meg så fantastisk bra selv om det ikke har gjort et dugg av forskjell på et år.

så han kan dra til hælvete.

Gjest et råd

jeg har aldri prøvd medisiner, for han er så overbevist om at samtaler skal hjelpe meg så fantastisk bra selv om det ikke har gjort et dugg av forskjell på et år.

kan du ikke bare slutte i terapien da???? ingen som tvinger deg vet du!

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Ja, men kjære deg - da MÅ du jo finne deg en ny behandler. Det er jo innlysende!

Bare tull å gå til noen du ikke kan samarbeide med.

Behandlere er forskjellige (og har forskjellige meninger, så det er ikke godt å for oss å vite hvem som har rett) og vi pasienter er forskjellige og ønsker oss forskjellige ting i behandlingen. Konklusjon; vi får finne en behandler som 'matcher' oss.

Lykke til!

Gjest ikke undertegnet

Ja, dette måtte vel være en bra innledningssituasjon i en skikkelig skrekkfilm. hehe.

Det sies jo i aviser og medier at 'halve Norge' går på disse nye 'lykkepillene' etterhvert, så ville nok blitt litt av en situasjon hvis plutselig ingen fikk fler.

Samtidig ville vel like mange krepert eller blitt behandlingstrengende siden de ikke fikk piller for blodtrykk, diabetes, stoffskifteproblemer, epilepsi osv osv.

Artig tanke igrunnen. Med det medisinforbruket vi har her i landet, så ville kanskje BEFOLKNINGEN bli et større problem enn en eventuell invaderende makt.

Gjaldt det en naturkatastrofe ville det ikke være nok fysisk og psykisk velfungerende innbyggere til å ta seg av problemet.

Nei, gi ideen til Hollywood!

Han gærningen som spilte mot Jodie Foster (husker ikke filmnavnet, men dere husker den sikkert) ville bare være en av mange. Fy flate!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...