Gå til innhold

atopisk eksem på hendene


taggen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på snart 23 år som har hatt eksem fra jeg var 2 uker! Jeg har vært hos uttalige leger, da jeg har fått med meg en haug med resepter på kortisonkremer, antihistamin-piller, kurbad... Ja, jeg har nå følelsen av at jeg har prøvd ALT!! Lysbehandling, antibiotika, et år i syd-Frankrike osv.. Nå er jeg lei!!Gitt opp alle leger som kun gir meg samme leksa om å slutte å klø og smøre meg!!Det holder ikkeEksemen blusser opp i perioder, men jeg har hatt det kontinuerlig hele livet. Eksemen har forandret seg iløpet av årene, og har nå hovedsete på hendene! Jeg lurte på om du har noen vidunderkur eller tips for å redusere kløen, iom at det er den som plager meg mest. er det noe annet enn den tradisjonelle behandlingen som kan hjelpe meg?? Hva sier du til fotsoneterapi? Vet du om noen spesialister på området?? Eller annen type alternativbehandling? Håper du har et eller annet svar, for jeg er så fortvilet nå!!!Hjertellig takk for hjelpen på forhånd!! klem en kløende og stressende sinatagg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!Jeg er en mann på 37 som også har hatt det hele livet. Mye rart er prøvd ja...steroidsalvene/kremene lindrer det hvertfall...har du prøvd å bade i kaliumpermaganat (puh!)?Bare husk å dusje/vaske kroppen først. Dette tar knekken på evt betennelser. Sinksalve hjelper også når utslettet ikke er så voldsomt. Når det klør som verst hjelper det for meg å vaske hendene i så varmt vann jeg klarer. Ser ut som kokt hummer etterpå, men det stiller kløen.

Bodyshop har en "Hempsalve" for huden som gjør den myk og på den måten forebygger kløe. Du har vel merket selv at man må bytte på hudkremene, dvs konsistensen på dem?

et annet triks for å holde huden myk er å bade i en stivelse man lager selv: kok opp noen liter vann, tilsett et par ss potetmel, bland ut til en seig veske og ha i badekaret. Like bra og billig som å kjøpe feks Balneum Hermal på apoteket.

Blir ikke kvitt eksemet med disse midlene, men holder det hvertfall i sjakk. Merker også at når livssituasjonen blir stressende øker utslettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære taggen.

Følgende råd er basert på erfaring og har hjulpet mange.

1. GLA kapsler 2x2

2. Sink 45 mg daglig

3. Vitamin E 350 mg

4. Smøre daglig med salve fra stemorsblomst (spør i helsekostforretninger).

Dette bør hjelpe i løpet av 3 uker. Hvis ikke bør du stoppe behandlingen og skrive en gang til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...