Gå til innhold

Pastasentralen i Bergen.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det går ikke an. Jeg spurte en gang etter oppskriften og holdt på å bli kjeppjaget derfra! I dag vet jeg bedre...Pastasentralen kan minne litt om suppenazien i Seinfeld, men fy f... for en mat!

Du får forøvrig lov til å kjøpe med deg rundstykker hjem hvis du vil, men da må du be pent først.

Gjest Harriet

Det går ikke an. Jeg spurte en gang etter oppskriften og holdt på å bli kjeppjaget derfra! I dag vet jeg bedre...Pastasentralen kan minne litt om suppenazien i Seinfeld, men fy f... for en mat!

Du får forøvrig lov til å kjøpe med deg rundstykker hjem hvis du vil, men da må du be pent først.

saken er at jeg bor i Oslo :o) Savner pastasentralen jeg....

Annonse

Gjest Harriet

Jeg kan selvsagt det.

Du lager pizzadeig og baker ut rundstykker av den. Pass på at det er rikelig med salt i.

Og så skal de ikke formes, bare skjær pølsen i skiver.

Se så!

eh.. du skulle vel ikke ha oppskriften på pizzadeig liggende og slenge rundt deg nå??

eh.. du skulle vel ikke ha oppskriften på pizzadeig liggende og slenge rundt deg nå??

Sånn ca: 1 kg hvetemel, 1 pk tørrgjær, 4 ts salt, 5 ss olje og lunkent vann i passelig mengde - se det an.

Du kan øke opp melmengden til det dobbelte uten å ha i mer gjær.

Det er best å ha litt tid til forhevingen, i alle fall en time. La deigen stå under et håndkle, og med plastikk godt rundt. Jeg pleier å ha en bærepose rundt bollen.

Rull en pølse, skjær den i ca 2 cm tykke skiver og legg dem på et stekebrett.

Stekes i ca 10 minutter på 200 grader. Pass på at de ikke steker for lenge!

Yummi! Smaker ekstremt godt varme med smør på!

Gjest Harriet

Sånn ca: 1 kg hvetemel, 1 pk tørrgjær, 4 ts salt, 5 ss olje og lunkent vann i passelig mengde - se det an.

Du kan øke opp melmengden til det dobbelte uten å ha i mer gjær.

Det er best å ha litt tid til forhevingen, i alle fall en time. La deigen stå under et håndkle, og med plastikk godt rundt. Jeg pleier å ha en bærepose rundt bollen.

Rull en pølse, skjær den i ca 2 cm tykke skiver og legg dem på et stekebrett.

Stekes i ca 10 minutter på 200 grader. Pass på at de ikke steker for lenge!

Yummi! Smaker ekstremt godt varme med smør på!

Etterhever du dem??? Før du steker dem mener jeg????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...