Gå til innhold

Psykiatrisk spl., hvordan komme i kontakt?

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Jeg har lurt på om det kunne være noe å snakke med en psykiatrisk sykepleier om det jeg strever med om dagen. Har hørt at mange har fått god hjelp av et slikt tilbud.

Men hvordan går man fram for å komme i kontakt med en slik? Lege det også??

Jeg klarer ikke fungere skikkelig slik som det er nå. Vanskelig å konsentrere seg om det man skal når alt man kjenner er en nagende, fysisk angst for både det ene og det andre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/69760-psykiatrisk-spl-hvordan-komme-i-kontakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ringe ditt lokale helsesenter og spørre om prossedyre for hvordan du skal gå fram.Man møter som regel en hyggelig og behjelpelig stemme i andre enden.Mitt inntrykk er at psykiatriske sykepleiere ofte er flinke og interesserte. Et inntrykk etter å ha samarbeidet med dem i profesjonelle sammenhenger vel og merke.

lina1365380363

Hei!

Lurer litt på hva du mener med "fysisk" angst? Angst er vel mest psykisk betinget, med fysiske utslag? Ja,ja samme det. Det var ikke det jeg skulle svare på!

Det er vanskelig å få psyk.sykepleier hjem til seg. Du må hvertfall gå gjennom lege/Psykiater, ha ganske vanskelige problemer,ofte må det være barn med i bildet, i det hele tatt, det blir tatt en vurdering av behovet ditt.

Har du vært innlagt, eller skal bli innlagt på psyk.sykehus, blir det automatisk vurdert hva du har behov for!

Masse hilsen fra...........

Gjest Windsong

Hei!

Lurer litt på hva du mener med "fysisk" angst? Angst er vel mest psykisk betinget, med fysiske utslag? Ja,ja samme det. Det var ikke det jeg skulle svare på!

Det er vanskelig å få psyk.sykepleier hjem til seg. Du må hvertfall gå gjennom lege/Psykiater, ha ganske vanskelige problemer,ofte må det være barn med i bildet, i det hele tatt, det blir tatt en vurdering av behovet ditt.

Har du vært innlagt, eller skal bli innlagt på psyk.sykehus, blir det automatisk vurdert hva du har behov for!

Masse hilsen fra...........

Ser jeg har formulert meg litt dumt... Selvfølgelig sitter problemene i psyken, men det gir så mye fysisk ubehag til tider at jeg tror jeg klikker.

Mine problemer kvalifiserer neppe til noen innleggelse, jeg vet bare at jeg trenger hjelp. Har erfaring med både psykologer og psykiatere fra før av, men jeg synes det er så vanskelig å finne en jeg trives med. Synes de fort blir så "akademiske" liksom. Det er også et stor bøyg å komme seg til legen for meg, rett og slett fordi jeg har legeskrekk...

Menmen. Man får bite tennene sammen. Noe må jeg gjøre snart.

lina1365380363

Ser jeg har formulert meg litt dumt... Selvfølgelig sitter problemene i psyken, men det gir så mye fysisk ubehag til tider at jeg tror jeg klikker.

Mine problemer kvalifiserer neppe til noen innleggelse, jeg vet bare at jeg trenger hjelp. Har erfaring med både psykologer og psykiatere fra før av, men jeg synes det er så vanskelig å finne en jeg trives med. Synes de fort blir så "akademiske" liksom. Det er også et stor bøyg å komme seg til legen for meg, rett og slett fordi jeg har legeskrekk...

Menmen. Man får bite tennene sammen. Noe må jeg gjøre snart.

Hei!

Nei, du formulerer deg ikke dumt.

Siden du har legeskrekk er det jo selvsagt mye verre.

Da forstår jeg hvorfor du heller vil ringe.

Hadde du en gang du orket bare prøve å gå, kunne du prøvd å få en henvisning til poliklinisk beh.

Der er det både psyk. og oftest også en psykiatrisk sykepleier.Ikke alle steder, tror jeg.

Men du kan jo prøve å ringe.

Alt er jo bedre enn ingenting,sant?

Håper du får hjelp på et eller annet vis.Det er LITE godt å gå å ha det vondt, jeg vet det.

Masse hilsen fra........

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...