Devania Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Blir nesten irritert jeg altså... Er ikke poenget at man skal bli frisk og få det bedre når man får medisiner? Jeg hadde vært så glad for å bli "frisk" jeg, at det hadde virkelig ikke spilt noen rolle om jeg veide 120 kg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69969-ang-vekt%C3%B8kning-som-bivirkning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hu' Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg kan bare svare for meg selv. Men for meg er det slik at når det er helt jævlig eller jeg forstår at nå går det "gale veien", så tar jeg til takke med alt psykiaterne byr på - uansett bivirkninger! Jeg blir helt desperat for å få det bedre. Men når medisinene begynner å virke og stemningsleiet er bedre, så glemmer jeg på en måte hvor ille det har vært. Da legger jeg imidlertid merke til bivirkningene og jeg gir medisinene skylden for alt som er galt - hodepine, vektøkning ol. Jeg synes bl.a. at det ikke er så festlig å vokse ut av garderoben. Da er fristelsen stor til å slutte med den hersens kjemien, jeg føler at alt bare blir en kunstig verden. Så slutter jeg da. Men etter en kort stund begynner symptomene å komme tilbake igjen og runddansen er i gang igjen....... Jeg har derfor strevet med å finne en medisin jeg kan fungere med og leve med (i mange år), som stabiliserer meg uten at de har for plagsomme bivirkninger. Jeg tror kanskje jeg har funnet den nå, men jobber for å finne den rette doseringen. Jeg håper du vil finne noe som fungerer for deg også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69969-ang-vekt%C3%B8kning-som-bivirkning/#findComment-334993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lina1365380363 Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hei! Det er klart meningen er at du skal bli frisk, men kanskje du ikke har rette medisinen? Jeg måtte prøve utallige antidepressiva m.a.før jeg gikk tilbake til den gamle gode jeg brukte før.(runddansen med nye kom igang etter en lege skiftet ut min gamle..)Nå har jeg en sammensetning som holder meg svært bra, heldigvis! Masse hilsen fra.......... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69969-ang-vekt%C3%B8kning-som-bivirkning/#findComment-335084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Z@pvir Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Har du prøvd å veie 120 kg da? Selv har jeg til jeg var 40 år veid 65 kg. Etter en tids pillebruk var jeg oppe i 95 på det verste. Veier nå 85 og greier ikke komme lenger ned. Det er rett og slett pyton! Det er mange problemer med å være feit som du ikke kan tenke deg før du har prøvd. Det er IKKE bare utseendemessig. Jeg går både i badedrakt og viser meg naken i offentlige dusjer og isolerer meg ikke sosialt pga vekten. MEN det er et problem at jeg faktisk har store vansker med å få på meg sokkene. Magen er rett og slett i veien. Artig ikke sant? Dusjkabinettet har blitt for trangt. Det er vanskelig å få tak i store nok klær i vanlig konfeksjonsforretninger. I spesialforretninger blir det for dyrt for min økonomi. Faktisk så har jeg opplevd å 'henge igjen' i stoler når jeg skal reise meg. Det er faen meg så flaut! Det er IKKE hyggelig å oppleve at folk sender kroppen din misbilligende blikk. Selv om jeg har 'godtatt' den, er det tydelig at andre er glad for at det ikke er dem som ser slik ut. Så kommer dette med at kroppen rett og slett protesterer med vondt i ledda etter å ha båret på 20 kg for mye fett etter en stund. Det er vondt! Jeg har også begynt å få blodsukkerproblemer. En vanlig 'skade' når du har vært feit en stund. Det ER faktisk ikke bare bagateller. Det er VONDT å ha mistet bevegeligheten sin. Det kommer selvfølgelig an på HVOR syk du er. Men nå gir jo legene SSRI til folk som ikke burde ha dem også, slike som bare har normal 'livsproblemer' som sorg og lettere nedstemthet. DA mener jeg det er bedre å være slank og bevegelig og heller ha noen mindre problemer. Det er jp også mange andre bivirkninger med SSRI enn bare vektøkning! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69969-ang-vekt%C3%B8kning-som-bivirkning/#findComment-335102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 tror endel også har sf. jeg har det, jeg får angst om jeg legger på meg , og om jeg bare går opp 2 kg, så er det krise. da tar sfèn over helt, og jeg begynner med slanking og spying. sånn som nå holder jeg meg innenfor en viss grense jeg har satt, som legen og psyken vet om. nå skal jeg begynne på flere piller, og en av de temaene vi skal snakke om først, er vektøkning.. de skal forsøke å komme frem til best mulig løsning.. Jeg vil gjerne bli kvitt alle stemmene og personene jeg har til tider.., men jeg orker ikk eå leve med meg selv om jeg går opp i vekt. har slitt endel for å akseptere vekta jeg ligger på nå.. andre bivirkninger får jeg takle som beste jeg kan, bare ikke akkurat det.. tenkte bare at det sikkert er flere som meg.. dette er bare en litt annen side av saken.. og det finnes sikkert mange flere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69969-ang-vekt%C3%B8kning-som-bivirkning/#findComment-335448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
crackle Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Selvfølgelig hadde det vært flott å være frisk, men jeg hadde ikke blitt frisk om medisinene hadde fått meg til å gå opp i vekt! Jeg får fullstendig hetta når jeg legger på meg, takler det ikke og kommer aldri til å gjøre det; for meg er det en svakhet å legge på meg, vekta skal være tilnærmet det jeg mener er perfekt(verken for tynn eller lubben) og resten av utseendet oxo helst. Det er dessverre så viktig for meg at jeg må ta hensyn til dette. Men, det er sikkert de som har såpass vett(eller hva man skal kalle det) som kan fint leve med noen ekstra kilo så lenge de har det bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/69969-ang-vekt%C3%B8kning-som-bivirkning/#findComment-342193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.