Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente i begynnelsen av 20 årene. Den siste tiden eller rettere sagt det siste året har jeg vært utrolig sliten. Både psykisk og fysisk. Jeg tror jeg vet hva det kommer av, skjønner at min far er alkoholikker, jeg vet at mamma ikke har det bra der hjemme, samboeren min var utro i fjor, fikk også vite at han hadde blitt voldtatt da han var mindre og jeg har fått store problemer med nakken.

Nå i det siste har jeg ikke fått sove. ligger å tenker på alt dette. har til og med tått sovepiller men jeg får bare ikke sove om kvelden.

Samboeren min og jeg har ordnet opp i det han gjorde i fjor, men det jeg tenker mest på er min mor. Hvordan jeg skal hjelpe henne. Faren min drikker veldig mye i perioder, men er ikke akkurat drømme mennen som edru heller. Han er stortsett aldri slem fysisk men VELDIG mye psykisk slem visst man kan si det. Kritiserer mamma så fort han har mulighet. Mamma ble missbrukt når hun var mindre, så hun tenker vel at hun har det bedre i dag enn når hun var ei lita jente.

Alt dette ligger jeg å grubler på hele natten. Hva jeg skal gjøre for å få mamma bort der i fra. Og hva jeg skal svare min far når hun er borte der i fra.

Min fars helse er ikke av den beste etter mange å med alkohol, og det er mange ganger jeg skulle ønske at han var død slik at mamma kunne få tilbake livet sitt.

Er dette normalt i en slik situasjon?

Jeg vet også at mamma så gjerne vill vekk, men sier til med at: Dumme, stygge og uduglige meg kommer aldri til å klare meg alene! Dette er ting han har sagt til henne i alle år!

Hva skal jeg gjøre for at mamma skal få det bra og at jeg kan få tilbake noen krefter og lysten på livet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70019-deppa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest posemor

Først og viktigst!

Du har IKKE ansvaret for din mors ekteskapsproblemer. Dette må hun ordne opp i selv.

Be henne oppsøke familierådgiver (kan gå dit alene eller sammen med deg, behøver ikke involvere faren din) eller psykolog. På denne måten blir hun sterk nok til å gå forhåpentligvis.

Du har jo selv lidd under dine foreldres problemer. Det har nok sitt å si til at du har utviklet litt problemer. Utroskapen var kanskje den berømte 'dråpen'. Du burde virkelig tenke mest på deg selv en periode. Ikke være den som er snill og forståelsesfull mot alle rundt deg. Det burde være DIN tur nå til å motta omsorg!

Kanskje du kunne høre med legen din om han kunne orden en psykolog for deg? Noen timer for å se om du har nytte av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70019-deppa/#findComment-335707
Del på andre sider

Hey.

Jeg kjenner noen av problemene dine svært godt. Jeg har selv en mor som drikker mye i perioder, noe som går i stor grad ut over faren min, og resten av familien. Jeg synes fryktelig synd på han. MEN jeg vet at jeg ikke kan gjøre noe mer enn å hjelpe meg selv med de psykiske lidelsene moren min har påført meg. Noe du bør også. Du har nok med å tenke på deg selv ( først og fremst).

MVH Hey

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70019-deppa/#findComment-337013
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...