Gå til innhold

Lykkelig jente på 7 1/2 år :o)

Anbefalte innlegg

Må bare dele en solskinnshistorie med dere!

(dvs. det som til slutt ble en solskinnshistorie....)

I fjor på disse tider var jeg kjempefrustrert pga min datter som var både dag- og nattevæter. Gikk hos barnelege, og forsøkte både Minirin spray og rinexin uten effekt. Ikke var det noe feil med henne fysisk heller. Tisset seg ut 1-2 ganger på skolen og 1-2 ganger hjemme pr dag. Trange bleier om natten (nektet å bruke større enn Libero Up&Go), gnagesår av bleiene. Og en jente som ikke turte å overnatte hos andre enn nær familie. Og alltid tissevått tøy til vask.

Men så plutselig i sommer, og uten forvarsel.....dagvætingen sluttet......og så noen uker senere var nattbleiene tørre av og til. Og så plutselig var bleien tørr 3 netter på rad. Og da insisterte hun selv på å sove uten bleie. Og det gikk kjempebra. I løpet av den 1,5 uken hadde hun 2 store uhell om natten. Nå har det gått 5 uker og vi har nå hatt 2 små uhell i sengen. Hun sover alltid i truse og er kjempefornøyd.

Hadde bare lyst til å dele historien med noen andre. Og spesielt her, siden jeg for noen måneder siden skrev mye her inne og var kjempefrustret og lei meg....og nok etterhvert ikke trodde på en lykkelig slutt!

Lykke til alle der andre med dag-/nattevætere. Det finnes håp selv om ikke medisiner virker! Min datter trengte tydelig vis bare tid.....

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70139-lykkelig-jente-p%C3%A5-7-12-%C3%A5r-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra da at tissingen og bleiebruken endelig er en saga blott :o)

Barna vokser som regel fra sengevæting etterhvert, selv om noen må slite med dette langt opp i tenårene.

Det er slik våre unger har blitt tørre også, at naturen selv har løst problemet. I mellomtiden må man bare være tålmodig å bruke bleier, liggeunderlag osv. dersom andre hjelpemiddler som alarmer, medisin osv. ikke fungerer.

Glad på din datter og deres vegne :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...