Bette1365380373 Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg er en jente på 19 år, studerer 2.året på høgskole. Bakgrunnen for at jeg skriver dette er at jeg føler at jeg trenger hjelp. Mamma og pappa ble skilt for snart 2,5 år siden. Jeg var 17. Pappa hadde funnet seg en ny dame. Jeg tok det hele ganske tungt da, men kom meg fort opp igjen, "takket være" at omtrent det samme skjedde med 2 gode venninner i omtrent samme tidsrom. Jeg ville ikke møte den nye damen til pappa før det hadde gått en lang stund. Det tok lang tid før jeg aksepterte forholdet. Vet vel egentlig ikke helt om jeg har gjort det enda. Jeg vet jo at pappa har gått bak ryggen på oss. Meg, mamma og min yngre bror. Etter skilsmissen har snakker jeg nesten aldri med noen om følelser. Noen jeg vet jeg egentlig burde, men jeg klarer det bare ikke. Det siste året har vært en berg og dalbane følelsemessig. I tillegg til at jeg tenker mye på mamma og pappa og det at de neste aldri prater sammen, så har jeg hatt mine nedturer når det gjelder feks gutter og venner. Jeg har ikke hatt kjæreste enda, og det gjør at jeg på mange måter føler meg litt utafor når mine venninner prater om sine erfaringer med gutter. Jeg vet jeg har mange gode egenskaper.. Hvorfor ser ingen de? Jeg har ikke en veldig stor vennekrets, men vi som holder sammen (6 stk)er bestevenner. Og jeg er utrolig glad i de. De vet jeg har hatt det litt tøft det siste året. Det som irriterer meg litt er at jeg bare har klart å fortelle de hvordan jeg har det etter at jeg har drukket litt på fest. Det er ikke noe jeg mer ønsker enn å fortelle de hvordan jeg har det i edru tilstand. Jeg vil ikke at de skal synes synd på meg, jeg vil bare at de skal vite. Og de har sagt at jeg det ikke spiller noe tidspunkt når jeg vil fortelle, de skal være der. Problemet for meg er at jeg ikke klarer å begynne. Dette innlegget ble sikkert veldig rotete, men det er vel egentlig akkurat sånn mitt følelseliv er; rotete. Jeg vet jeg burde pratet med noen profesjonelle. Men det er veldig vanskelig å ta det første steget. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne..? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70482-hvor-skal-jeg-s%C3%B8ke-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skillsmissebarn Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Du kan begynne hos fastlegen din. Eller kanskje dere har en person på skolen som du kan snakke med for å ha kontakt med denne eller hjelpe deg videre? Det går fint an å ha det bra selv om foreldra er skilte.Håper du også vil oppleve det. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/70482-hvor-skal-jeg-s%C3%B8ke-hjelp/#findComment-339983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.