Gå til innhold

psykisk smerte under pms

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

eg har lest at ssri kan brukes med hell mot pms - da bruker man det periodevis, ikkje kontinuerlig.

valium og vival er sterkt vanedannende, og eg ville forsøkt andre løsninger først.

ta dette opp med fastlegen din. får legen til å forstå kor sterk graden av depresjon under pms er, fortell om sjølvmordstankene.

vurder også om du kunne tenke deg ein henvisning til psykolog, om du da ikkje allerede går i terapi. eg har sjølv vært veldig plaga med pms-depresjoner, og er bedre no etter å ha gått i terapi i halvanna år - eg går ikkje like lett inn i dei negative tankemønstrene lenger.

eg har lest at ssri kan brukes med hell mot pms - da bruker man det periodevis, ikkje kontinuerlig.

valium og vival er sterkt vanedannende, og eg ville forsøkt andre løsninger først.

ta dette opp med fastlegen din. får legen til å forstå kor sterk graden av depresjon under pms er, fortell om sjølvmordstankene.

vurder også om du kunne tenke deg ein henvisning til psykolog, om du da ikkje allerede går i terapi. eg har sjølv vært veldig plaga med pms-depresjoner, og er bedre no etter å ha gått i terapi i halvanna år - eg går ikkje like lett inn i dei negative tankemønstrene lenger.

jeg har fortalt det, men han vil jo ikke skrive ut noe!!!!!!!

hvis du har bedt han spesifikt om valium, kan eg forstå at han ikkje vil skrive ut noko.

dersom han ikkje er interessert i å behandle deg for problemet overhodet, så bør du skifte fastlege.

be om henvisning til psykolog med det samme. du vil vel heller få til å takle problemene sjølv enn å gå på medisin i årevis, ja? :) å gå i terapi er eit privilegium, eg vil anbefale det på det varmeste :)

Annonse

hvis du har bedt han spesifikt om valium, kan eg forstå at han ikkje vil skrive ut noko.

dersom han ikkje er interessert i å behandle deg for problemet overhodet, så bør du skifte fastlege.

det er psykiateren som ike vil skrive ut noe, fastlegen klarer jeg aldri komme meg til for jeg får bestandig time så tidlig på morgenen. har prøvd å komme meg til time der 10 ganger. hahaha.

be om henvisning til psykolog med det samme. du vil vel heller få til å takle problemene sjølv enn å gå på medisin i årevis, ja? :) å gå i terapi er eit privilegium, eg vil anbefale det på det varmeste :)

jeg HATER PSYKOLOGER!

og jeg vil ikke SNAKKE! jeg vil ha en PILLE så jeg slipper å ha det så vondt!!!!

jeg HATER PSYKOLOGER!

og jeg vil ikke SNAKKE! jeg vil ha en PILLE så jeg slipper å ha det så vondt!!!!

det du seier her låter veldig kjent...eg har tenkt slik sjølv.

det høres ut som om du har hatt dårlig erfaring med psykologer, det er trist...ein psykolog skal spille på ditt lag, være eit fristed for tanker og følelser....ikkje eit sted man hater og frykter. eg synes alltid det er leit når nokon har så stor motstand mot den typen behandlere, ettersom eg sjølv har fått så stort utbytte av det.

koffor vil ikkje psykiateren din skrive ut medisin til deg?

Gjest calestia

jeg HATER PSYKOLOGER!

akkurat som pille trille løser noe som helst sånn pang

bruker du p-piller?

hvis ikke, forsøk monofasiske piller kontinuerlig.

Tok uker før det hjalp meg, måneder også men nå går det mer smurt

så kan du forsøke ssri, men da må du be legen din om det, og de skjønner vanligvis ikke stort av sånt, så du må forklare selv.

så kan du prøve nattlysolje og b-vitaminer i store doser.

og ligg unna avgjørelser ved pms og vær snill mot deg selv og la alle andre være det og

det du seier her låter veldig kjent...eg har tenkt slik sjølv.

det høres ut som om du har hatt dårlig erfaring med psykologer, det er trist...ein psykolog skal spille på ditt lag, være eit fristed for tanker og følelser....ikkje eit sted man hater og frykter. eg synes alltid det er leit når nokon har så stor motstand mot den typen behandlere, ettersom eg sjølv har fått så stort utbytte av det.

koffor vil ikkje psykiateren din skrive ut medisin til deg?

jeg har ikke behov for noe "fristed for tanker og følelser" og hvorfor han ikke vil skrive ut? nei han vil nå bare ikke det da! han tror han skal hjelpe meg med å snakke, og da står han på det!

men DET ER FOR HELVETE IKKE NOE I HJELP I Å SNAKKE DESSUTEN ER DET IKKE ET FØLELSESMESSIG PROBLEM, MEN NOE MEDISINSK! DET MÅ DET VÆRE!!!!!!!!!!!!!!! Og jeg tar GJERNE en pille resten av livet om jeg da slipper å ha så vondt at det ikke er til å holde ut for faen! men, jeg skal jo tydeligvis IKKE få NOE !!!!!!!!!!!!!! (og jeg spurte ikke spesifikt om valium.)

så sånn er det. får kjøpe meg nattlysolje. hva nå enn det er for noe.

Gjest calestia

jeg har ikke behov for noe "fristed for tanker og følelser" og hvorfor han ikke vil skrive ut? nei han vil nå bare ikke det da! han tror han skal hjelpe meg med å snakke, og da står han på det!

men DET ER FOR HELVETE IKKE NOE I HJELP I Å SNAKKE DESSUTEN ER DET IKKE ET FØLELSESMESSIG PROBLEM, MEN NOE MEDISINSK! DET MÅ DET VÆRE!!!!!!!!!!!!!!! Og jeg tar GJERNE en pille resten av livet om jeg da slipper å ha så vondt at det ikke er til å holde ut for faen! men, jeg skal jo tydeligvis IKKE få NOE !!!!!!!!!!!!!! (og jeg spurte ikke spesifikt om valium.)

jeg ville hørt med en lege.

Men som sagt.. de er ikke enkle på det området, tok en evighet før han skjønte alvoret med meg...

da sa jeg hva jeg hadde lest og hva jeg hadde fått foreslått, så sa han .. Å??

ja, vi kan jo forsøke....

p-piller og ssri funker bra for meg.

ssri må jeg jo bruke uansett....

ellers var jeg helt på trynet. holdt på å ta livet mitt hver mnd, ble spinna gal, og voldelig..

men disse kvakksalverne finner nok noe som funker etterhvert, ting tar jo bare så forbanna lang tid.

for pms er jo heeelt naturlig.. kan de jo si om de er vant til vanlig pms..... for fy.. ikke noe normalt med å bli gal hver mnd pga hormoner.....

grr... vet det er irriterende.. men de har faktisk ikk epeil på hva man kan gjøre.....

grrrr.

jeg ville hørt med en lege.

Men som sagt.. de er ikke enkle på det området, tok en evighet før han skjønte alvoret med meg...

da sa jeg hva jeg hadde lest og hva jeg hadde fått foreslått, så sa han .. Å??

ja, vi kan jo forsøke....

p-piller og ssri funker bra for meg.

ssri må jeg jo bruke uansett....

ellers var jeg helt på trynet. holdt på å ta livet mitt hver mnd, ble spinna gal, og voldelig..

men disse kvakksalverne finner nok noe som funker etterhvert, ting tar jo bare så forbanna lang tid.

for pms er jo heeelt naturlig.. kan de jo si om de er vant til vanlig pms..... for fy.. ikke noe normalt med å bli gal hver mnd pga hormoner.....

grr... vet det er irriterende.. men de har faktisk ikk epeil på hva man kan gjøre.....

grrrr.

så de har ikke peiling? neivel, da nytter det vel ikke å spørre dem. bare å gå å henge seg med det samme da. farvel

Annonse

Gjest calestia

så de har ikke peiling? neivel, da nytter det vel ikke å spørre dem. bare å gå å henge seg med det samme da. farvel

du er morsom i dag.

gå å heng deg om det er det du vil, det får du stå for selv.

elendig løsning forressten.

selv om de ikke har peiling, betyr ikke at de ikke kan hjelpe, men du må nok oppdatere dem selv.

det er ikke verre enn å gå til fastlegen, si du har lest at ssri kan virke, og monofasiske p-piller , be om å få en resept, for å forsøke. vil du ikke engang gjøre såpass, skjønne rjeg ikke hvorfor du spurte engang.

Mirakler skjer ikke.

mulig de har en vidunderpille om 5 år, men akkurat nå finnes ingen enkle løsninger, så du må bare forsøke det som finnes.

"det er ikke et følelsesmessig problem!" skrek hun...

nei nei, du må da gjerne for min del tru at sjølvmordstanker kjem dettende reint kjemisk inn i hue.

prøv å spørre om problemene dine på eit tidspunkt der du er interessert i å få svar.

eg veit faktisk kva eg snakker om. så eg blir sur når folk svarer meg på den måten. :(

"det er ikke et følelsesmessig problem!" skrek hun...

nei nei, du må da gjerne for min del tru at sjølvmordstanker kjem dettende reint kjemisk inn i hue.

prøv å spørre om problemene dine på eit tidspunkt der du er interessert i å få svar.

eg veit faktisk kva eg snakker om. så eg blir sur når folk svarer meg på den måten. :(

fordi selvmordstankene er ikke følesesmessige, de er en konsekvens av at PMS for meg bringer en ekstrem SMERTE som jeg ikke holder ut.

det er ikke depresjon.

fordi selvmordstankene er ikke følesesmessige, de er en konsekvens av at PMS for meg bringer en ekstrem SMERTE som jeg ikke holder ut.

det er ikke depresjon.

Du har slik smerte at du ikke holder ut å leve, men klarer ikke komme deg til legen fordi det er for tidlig om morgenen?

Hvis jeg hadde slik smerte, ville jeg sittet oppe hele natten (om nødvendig) for å være sikker på at jeg kom til legen til avtalt tid.

Med vennlig hilsen

Du har slik smerte at du ikke holder ut å leve, men klarer ikke komme deg til legen fordi det er for tidlig om morgenen?

Hvis jeg hadde slik smerte, ville jeg sittet oppe hele natten (om nødvendig) for å være sikker på at jeg kom til legen til avtalt tid.

Med vennlig hilsen

jeg greier ikke stå opp om morgenen uansett. det er bare å henge seg. jeg har ikke noe i livet å gjøre, når jeg ikke greier stå opp om morgenen! alle mennesker greier stå opp om morgenen, men ikke jeg!! jeg har ingenting her i verden å gjøre! jeg kommer aldri til å greie å stå opp om morgenen, jeg kommer aldri til å greie noen verdens ting! jeg burde ikke være her! jeg burde dø så hadde jeg gjort verden en stor tjeneste! noen burde komme å skyte meg med det samme, siden jeg er for pysete til å tørre ta livet av meg selv! jeg er tyve år klarer ikke å fullføre videregående en gang! hva helvete har jeg i verden å gjøre! JEG BURDE KKE VÆRE HER!!!!!!!!!! jeg vet at alle ønsker meg DØD!

jeg greier ikke stå opp om morgenen uansett. det er bare å henge seg. jeg har ikke noe i livet å gjøre, når jeg ikke greier stå opp om morgenen! alle mennesker greier stå opp om morgenen, men ikke jeg!! jeg har ingenting her i verden å gjøre! jeg kommer aldri til å greie å stå opp om morgenen, jeg kommer aldri til å greie noen verdens ting! jeg burde ikke være her! jeg burde dø så hadde jeg gjort verden en stor tjeneste! noen burde komme å skyte meg med det samme, siden jeg er for pysete til å tørre ta livet av meg selv! jeg er tyve år klarer ikke å fullføre videregående en gang! hva helvete har jeg i verden å gjøre! JEG BURDE KKE VÆRE HER!!!!!!!!!! jeg vet at alle ønsker meg DØD!

Jeg vet det er ille! Livet er tross alt en seksuelt overførbar dødelig sykdom! ;-)

Likevel kan du jo sitte oppe en natt, slik at du kommer deg til legen til avtalt tid...?? Du har sikkert ikke så mye å gjøre om natten?

Med vennlig hilsen

det er ikke depresjon.

som oftest dreier sjølvmordstanker seg om at man søker etter ein utvei. når tanken om sjølvmord melder seg gjentatte ganger som mulig utvei, har man negative tankemønstre som man bør jobbe med å bli kvitt.

det er kanskje her vi er uenige, der eg vil sei at tankemønstre absolutt har med følelseslivet å gjere, mens du ikkje meiner det, men at disse tankene er noko som kjem "utenfra". oppfatninga av at slike ting kjem "utenfra" og ikkje har tilknytning til eins eige følelsesliv, tyder på at ein ikkje heilt har oversikt over kva som trigger forskjellige reaksjoner i ein sjølv. at man ikkje er villig til å kjenne etter på kva man egentlig føler i forskjellige situasjoner. f.eks. tendens til å føle seg utafor, utilstrekkelig, at man ikkje blir forstått, at man lett blir såra, kjenner seg sterkt ensom til tider, relasjonsproblemer, osv osv...

eg svarer såpass mykje i tråden din her fordi eg kjenner meg sterkt igjen. og eg ville unne kvensomhelst å klare å ta tak i problemene sine før man går på ein såpass stor smell at dei blir kontinuerlige, og ikkje lenger "bare" er der under pms...

det tar den tida det tar å blir klar for å sjå problemene sine rett inn i øynene. er du ikkje klar for det no, så er du ikkje det. og da har eg ikkje noko eg kan hjelpe deg med.

men eg håper du ser sammenhengene etterkvart, og at du slipper kjempesmellen...

(calestias råd om monofasiske p-piller og ssri er forresten veldig bra, be om å få legetime seinere på dagen så du rekker den..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...