Gå til innhold

Hjelp, kameraten min drikker for mye...(langt)

Anbefalte innlegg

Lucky1365380374

Æ ble kjent me Kim for et og et halvt år sidn. han e nu snart 25 år gammel.

Da va han ganske sjenert. Torte aldri å se en fremmed jente i øyan, og ihvertfall ikke ha noen på fanget! men på den tia va æ veldi tøff, så æ bestemte mæi for at æ SKULLE bli kjent me han! Å d klarte æ..

Kim va totalt avholds, drakk aldri!!! Han hadde en jævla trasig fortid. Faren hannes hadde drokket hele live, Å banka Kim hver eneste dag siden tremnd-alderen.

Så ble han i lag me min venninne( som ikke e d nu mer). og d va da alt som i dag ødelegger begynte.

Ho banka og slo Kim hver eneste dag, sloss og krangla me han. Dem bare motarbeida hverandre, å va aldri enig om noe. Ho gjorde d slutt gang på gang, å dem ble i lag gang på gang. Kim sporte mæi ti råds flere gang, men ka kunne æ si???

Tidlig på høstn begynte han å drikke. I startn bare en gang i mnd. D va nu for min del helt greit.

Men da han begynte å drikke hver jævla helg, å midt i uka, s¨å begynte æ å bli bekymra..

Æ vet nøyakti når han drikker, for han ringer bestandi ti mæi da. Å æ hører bestandi når han e full. både på stemmen å måtn han snakker.

Utallie ganga har æ nestn stådd opp midt på natta å kjørt de sju milan over fjelle for å prate seriøst me han. Men æ har ikke jort d enda.

Æ bodde i bygda hannes for et par mnd sia. Å æ har så mange episoder kor æ rett å slett ikke har tort å la han fære hjæm, fordi han har vært så utroli full!! da har han sovet på sofaen hos mæi ti dagen etter.

Grensa nådde da han i vinter trua me å ta live av sæi. Æ ble kjemperedd(å reagerer da me sinne) å nærmest hylte ti han,

"Faens idiot!!!! viss du e så ubeskrivelig dum at du jør d, da e du ikke den kompisen æ trodde du v!!!! Velg sjøl..."

så spinna æ biln å rusa vekk derrifra me sand å stein ståanes etter mæi. Ijænn sto han midt på parkeringsplassn, minst like forbanna som mæi. æ vet d va helt feil, men æ mista besinnelsn helt, d va dråpen...

en uke etter fikk æ mle fra han,

"e du sint på mæ?"

æ kan enda lese dn inni hode mitt, æ å kan enda huske kor tåran trilla da æ fikk dn, ble så gla..

Naturlivis kunne æ vært hardere me han, å brukt andre metoder for å få han ti å sjønne kor æ vil hen, men æ e helt rådløs, vet ikke mer ka æ ska jøre...!!!

Han e så forbanna sta, at æ e redd han rett å slett kan finne på å bryte kontakta me mæi 4ever, å e d noe æ ikke vil, så e d d!!!!!

Så ka ska æ jøre da!!!? E d noen her som har råd ti mæi..

Har hadde en lang prat me søstra hannes, å ho e minst like redd som mæi, å minst like rådløs... Å han hører ikke på ho i d hele tatt, sell om ho betyr ALT for han!!!

Æ VET at drikkinga hannes kommer av at han har store problemer psykisk, at han sliter veldi. Men han nekter jo å prate me nån om d!! Æ kunne lytta ti han omså kor lenge, men han nekter jo...

Æ sliter åsså mye me sellmordstanker å problemer, å han har hjulpet mæi veldi. Han har kjefta på mæi når æ har drokke, å han har vært ganske tøff til tider. Min egne problemer jør d enklere for mæi å sjønne kordan han sliter, men ka d nytter???

D nytter ikke å be han på mine knær om å la være å drikke, d nytter ikke å prate om helsa hannes, å heller ikke nytter d å forklare han bakdelan me drikkinga(sell om han vet d innmari godt!!!!)-

FOR HAN E SÅ FORBANNA STA!!!!!!

Jææælp mæi... Æ vet at Kim aldri vil bli dn samme Kim som for to år sidn, men æ vil ha LITT av KIM tibake... Koste ka d koste vil...

Klemz

un ->

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/70981-hjelp-kameraten-min-drikker-for-myelangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke drikkinga til Kim som er problemet, han har seriøse problemer som ikke kommer til å gå over av seg selv, enten han drikker eller ikke.

En annen ting er at alkoholisme er arvelig.

Sjangsen for at han går samme sti som sin far er stor,hvis han ikke er klar over dette!

En annen ting er at alkoholisme er arvelig.

Sjangsen for at han går samme sti som sin far er stor,hvis han ikke er klar over dette!

Om du sa at sjansen var større for å bli alkohol pga miljø (familie) ville jeg vært enig med deg uforbeholdent, men at alkoholisme kan være arvelig er fortsatt en teori, så vidt jeg vet, og kan dermend ikke fremføres som fakta.

Om du sa at sjansen var større for å bli alkohol pga miljø (familie) ville jeg vært enig med deg uforbeholdent, men at alkoholisme kan være arvelig er fortsatt en teori, så vidt jeg vet, og kan dermend ikke fremføres som fakta.

Men det er i såfall en meget god teori,som jeg tror stemmer.

• 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...