Gå til innhold

Angstanfall

Anbefalte innlegg

Guha1365380376

Har fått angst som går på at jeg er redd for å dø. Har nettopp vært til stede når en person døde. Jeg opplevde det som ganske trasig og at person fikk pusteproblemer på slutten.Jeg får de samme "symptomene". Sliter med hjertebank og pusteproblemer.

Er veldig redd for at hjerte mitt skal gi opp eller at lungene skal kollapse. Har mer eller mindre hyperventilert de to siste årene. Er dette skadelig for hjerte/lunger ? Kan nevne at jeg skulle begynne hos psykolog i morgen, men han ble sykemeldt og det arbeides med å få en erstatning for han. Aner ikke hvor lang tid det kan ta.Trenger å bli beroliget før det.

Har i det siste kjent smerte i brystregion, kan dette være muskler som er anspent, lunger som er sliten etter feil pusting eller hva ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71684-angstanfall/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sophie1365380376

Angstanfall kan kjennes ut som hjerteinfarkt, men den fysiologiske bakgrunnen er at bryst/hjertemuskulaturen er spent og at man får en form for krampe på lik linje som krampe i f.eks leggen.

tror jeg har hatt det jeg og, men det kom etter at den verste "bøyen" var over, kanskje som en etterreaksjon.

Kjentes helt jævlig ut og var skikkelig skremmende...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71684-angstanfall/#findComment-349352
Del på andre sider

Hei Guha!

Ja, det er pyton å hyperventilere. Har opplevd det selv også, men ikke mye, heldigvis.

Det føles jo som å bli kvelt, man får ikke puste.Man får aldeles panikk.

Det er bra du skal få hjelp.

Angst kan vise seg i veldig mange former, varianter.

Skjelving, hyperventilering, svimmelhet, "trykk" i hodet, en veldig redsel bl.a.

Du har gått to år uten hjelp,

Inntil du får det, prøv å unngå stressende situasjoner som skaper uro hos deg.

Hvis du vet hva du er redd(det er ikke alltid en vet det heller)avstå fra å oppsøke dem.

Dette for å mest mulig unngå hyperventileringen.

Når du får hjelp og begynner å komme deg, kan du begynne å jobbe med problemene.

Dette er bare noen tips, er ikke sikkert det hjelper, men allikevel, men gjør det som skaper mest ro og trygghet hos deg.

Masse hilsen fra............

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71684-angstanfall/#findComment-349364
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...