Gå til innhold

Hvorfor sitter det kriminelle i norske asylmottak?


flisa

Anbefalte innlegg

Trodde ikke det jeg hørte jeg, da jeg så på tv, to vektere rundt en hytte, -og inni der befinner det seg en kriminell asylsøker. Fanken, - hva skal vi samle på DE for? - Det må jo være skremmende for de familiene som bor i asylmottakene å vite at de er der også! Ikke rart naboene rundt om skjærer alle over en kam da!

Jeg regner med at de til slutt vil få avslag på sine asylsøknad , - i og med at de allerede AV MYNDIGHETENE går under betegnelsen kriminelle! - Så hvorfor bruke ressurser på dem? Få dem ut!

Sett 2 Securitas-vakter til å gå rundt skolene og jage de eklingene som selger dop til ungene våre i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • flisa

    31

  • mrxx

    25

  • conan

    21

Mest aktive i denne tråden

Gjest Den opprinnelige m&m

I en rettstat må alle saker prøves, og alle få en rettferdig behandling.Det er jeg for.

Men de som man mistenker bare er kriminelle asylsøkere burde settes i egne, lukkede mottak og få søknadene behandlet i ekspressfart - mener jeg. Dessuten burde fingeravtrykksregisteret til UDI åpnes for politiet slik at de kan finne kriminelle asylsøkere og få dem ut av køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flisa,

Hvis de har rett på "politisk asyl", så har de rett på det om navnene deres så var Hitler, Stalin eller Bin Laden.

Politisk asyl er noe man får hvis man blir forfulgt i hjemlandet (f. eks. fare tortur), og avhenger ikke av om man har vært "snill gutt". Det er altså en beskyttelse mot myndighetene i hjemlandet.

Poenget er altså at de har *rett* til å **søke** om asyl, selv om de åpenbart ikke får det.

Hvis grunnlaget for politisk asyl ikke er tilstedet (noe det sikkert ikke er med disse), så kan asylsøkere (generel) få "opphold på humanitært grunnlag". Dette er IKKE noe de har rett på, og de kriminelle får det heller ikke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flisa,

Hvis de har rett på "politisk asyl", så har de rett på det om navnene deres så var Hitler, Stalin eller Bin Laden.

Politisk asyl er noe man får hvis man blir forfulgt i hjemlandet (f. eks. fare tortur), og avhenger ikke av om man har vært "snill gutt". Det er altså en beskyttelse mot myndighetene i hjemlandet.

Poenget er altså at de har *rett* til å **søke** om asyl, selv om de åpenbart ikke får det.

Hvis grunnlaget for politisk asyl ikke er tilstedet (noe det sikkert ikke er med disse), så kan asylsøkere (generel) få "opphold på humanitært grunnlag". Dette er IKKE noe de har rett på, og de kriminelle får det heller ikke.

Med vennlig hilsen

hvor lenge kan de som åpenbart ikke får asyl stå i kø da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor lenge kan de som åpenbart ikke får asyl stå i kø da?

Kun mens norske myndigheter behandler søknaden.

I noen tilfeller er det også vanskelig å vite hvor man skal sende de som ikke får asyl og som ikke har papirer. Man kan åpenbart ikke bare "sette dem på første fly", fordi ettersom de ikke har papirer kommer de ikke gjennom kontrollen i andre ende, og da vil myndighetene der sette dem på første fly tilbake til Norge.... (Samt gi en klekkelig bot til flyselskapet, for å ha fraktet passasjerer uten papir.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort de ble tatt for å være kriminelle, så skulle de bli kastet ut. Men det som skjer er at de påberoper seg å bli drept hvis de blir tilbakesendt.

Nå er det kosovoalbaneren som vil bli i Norge, han som slapp fri ett narkotika smuglingen. Skal vedde på at han får bli, fordi han vil påstå at de vil drepe han hvis han reiser tilbake. Hva så, sier jeg? Det er hans egne valg og handlinger som har gjort at han har kommet i den situasjonen. Jeg for min del har ikke sympati for han i det hele tatt. Skulle ha knust begge bena og armene og gjerne skallen med før de sendte han tilbake.

Men han får nok bli her og kom ikke å fortell meg at han vil slutte med sin kriminelle løpebane. Vi importerer nok ett problem vi skal hanskes med.

Dette er bare noe forbannet pakk, som ikke burde bli tatt med silkehansker på.

Ressursene vi bruker på dette burde ha blitt brukt på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fort de ble tatt for å være kriminelle, så skulle de bli kastet ut. Men det som skjer er at de påberoper seg å bli drept hvis de blir tilbakesendt.

Nå er det kosovoalbaneren som vil bli i Norge, han som slapp fri ett narkotika smuglingen. Skal vedde på at han får bli, fordi han vil påstå at de vil drepe han hvis han reiser tilbake. Hva så, sier jeg? Det er hans egne valg og handlinger som har gjort at han har kommet i den situasjonen. Jeg for min del har ikke sympati for han i det hele tatt. Skulle ha knust begge bena og armene og gjerne skallen med før de sendte han tilbake.

Men han får nok bli her og kom ikke å fortell meg at han vil slutte med sin kriminelle løpebane. Vi importerer nok ett problem vi skal hanskes med.

Dette er bare noe forbannet pakk, som ikke burde bli tatt med silkehansker på.

Ressursene vi bruker på dette burde ha blitt brukt på noe annet.

Ja, å ikke bare det Den mannen kan søke om oppreisning også.Det er sikkert ikke småpenger det blir snakk om heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun mens norske myndigheter behandler søknaden.

I noen tilfeller er det også vanskelig å vite hvor man skal sende de som ikke får asyl og som ikke har papirer. Man kan åpenbart ikke bare "sette dem på første fly", fordi ettersom de ikke har papirer kommer de ikke gjennom kontrollen i andre ende, og da vil myndighetene der sette dem på første fly tilbake til Norge.... (Samt gi en klekkelig bot til flyselskapet, for å ha fraktet passasjerer uten papir.)

Med vennlig hilsen

Men da er det jo trygt da, å kvitte seg med alle papirer! - De får jo bli!

herreminhatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort de ble tatt for å være kriminelle, så skulle de bli kastet ut. Men det som skjer er at de påberoper seg å bli drept hvis de blir tilbakesendt.

Nå er det kosovoalbaneren som vil bli i Norge, han som slapp fri ett narkotika smuglingen. Skal vedde på at han får bli, fordi han vil påstå at de vil drepe han hvis han reiser tilbake. Hva så, sier jeg? Det er hans egne valg og handlinger som har gjort at han har kommet i den situasjonen. Jeg for min del har ikke sympati for han i det hele tatt. Skulle ha knust begge bena og armene og gjerne skallen med før de sendte han tilbake.

Men han får nok bli her og kom ikke å fortell meg at han vil slutte med sin kriminelle løpebane. Vi importerer nok ett problem vi skal hanskes med.

Dette er bare noe forbannet pakk, som ikke burde bli tatt med silkehansker på.

Ressursene vi bruker på dette burde ha blitt brukt på noe annet.

Enig i alt, utenom julinga du vil gi han,,,,:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å ikke bare det Den mannen kan søke om oppreisning også.Det er sikkert ikke småpenger det blir snakk om heller

Det er garantert noe de kommer til å benytte seg av. De eier ikke skam i livet. Advokaten som fremmer ett slikt krav skulle man også ha slått av diverse legemsdeler på.

Som jeg sa denne mannen skulle det ha vært slått av det meste på, så hadde han i alle fall sluppet å bekymre seg om han ble drept i hjemlandet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i alt, utenom julinga du vil gi han,,,,:-)

Hehe, jeg hadde ikke giddet å beveget en lille finger en gang for å beskytte han hvis noen tok denne jobben. Tatt i betrakning hvilke lidelser han påfører andre så er ikke dette noe. Forresten så handler det ikke om juling, men noe som er verre en det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert noe de kommer til å benytte seg av. De eier ikke skam i livet. Advokaten som fremmer ett slikt krav skulle man også ha slått av diverse legemsdeler på.

Som jeg sa denne mannen skulle det ha vært slått av det meste på, så hadde han i alle fall sluppet å bekymre seg om han ble drept i hjemlandet eller ikke.

Nå er jeg ikke så sint som deg da.Vi trenger ikke gi han juling,men sendt han rett ut av landet.

Det hadde passet helt fint:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det jo trygt da, å kvitte seg med alle papirer! - De får jo bli!

herreminhatt.

Selvsagt er det et problem.

Hvordan vil du løse det?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er det et problem.

Hvordan vil du løse det?

Med vennlig hilsen

Jeg har nok ikke den myndigheten som skal til å løse denslags, trodde du det? :-)

Gidder ikke annet enn å offe meg på DOL....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke den myndigheten som skal til å løse denslags, trodde du det? :-)

Gidder ikke annet enn å offe meg på DOL....:-)

Nei, du har ikke "myndighet" til å gjøre det, men hvordan ville du løst det hvis du hadde hatt det?

La oss si du jobbet i UDI, og måtte følge internasjonale konvensjoner; hva gjør du med en person du ikke kan bevise hvor kommer ifra?

Du kan jo ikke bare sette ham på et fly til Marokko med en lapp: "Dette er en av deres", mer enn myndighetene i Marokko kan sende tilfeldige mennesker til Norge med "Han her ser norsk ut" på lappen...

MEd vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke "myndighet" til å gjøre det, men hvordan ville du løst det hvis du hadde hatt det?

La oss si du jobbet i UDI, og måtte følge internasjonale konvensjoner; hva gjør du med en person du ikke kan bevise hvor kommer ifra?

Du kan jo ikke bare sette ham på et fly til Marokko med en lapp: "Dette er en av deres", mer enn myndighetene i Marokko kan sende tilfeldige mennesker til Norge med "Han her ser norsk ut" på lappen...

MEd vennlig hilsen

Da burer vi han inne til han velger å fortelle hvor han kommer fra. Så kan man jo begynne jobben med å få det dokumentert, og deretter kan vi sette han på flyet til AglaBaglaland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burer vi han inne til han velger å fortelle hvor han kommer fra. Så kan man jo begynne jobben med å få det dokumentert, og deretter kan vi sette han på flyet til AglaBaglaland...

Burer han inne i hvor mange år da? Under hvilken lov?

Og hvis han ikke kan bevise hvor han kom fra, hva da?

Livsvarig fengsel for ikke å ha papirene iorden?

Tror du må komme med en bedre løsning enn dette!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke "myndighet" til å gjøre det, men hvordan ville du løst det hvis du hadde hatt det?

La oss si du jobbet i UDI, og måtte følge internasjonale konvensjoner; hva gjør du med en person du ikke kan bevise hvor kommer ifra?

Du kan jo ikke bare sette ham på et fly til Marokko med en lapp: "Dette er en av deres", mer enn myndighetene i Marokko kan sende tilfeldige mennesker til Norge med "Han her ser norsk ut" på lappen...

MEd vennlig hilsen

AAAANER ikke, hva gjør de andre landene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burer han inne i hvor mange år da? Under hvilken lov?

Og hvis han ikke kan bevise hvor han kom fra, hva da?

Livsvarig fengsel for ikke å ha papirene iorden?

Tror du må komme med en bedre løsning enn dette!

Med vennlig hilsen

"Burer han inne i hvor mange år da? Under hvilken lov?"

Vel, tråden dreier seg jo om kriminelle asylsøkere. For å være kriminell, så må man vel ha gjordt noe kriminelt, og da kommer ofte straffeloven til anvendelse. Deretter kan man bruke "utlendingloven" dersom vedkommende ulovlig opphold i Norge, og duger ikke det, så kan man endre på en eksisterende lov eller lage en som passer. Verre er det ikke.

"Og hvis han ikke kan bevise hvor han kom fra, hva da?"

I de få tilfellene hvor det helt umulig å bevise hvor han kommer fra, så må han få bli.

Livsvarig fengsel for ikke å ha papirene iorden?

Har man ikke lovlig opphold i Norge og i tillegg er kriminel, så skal man heller ikke gå fritt. Han kan jo alltids reise hjem, og jeg er villig til å strekke meg til å støtte at Staten dekker kostnaden ved hjemreisen

Tror du må komme med en bedre løsning enn dette!

Nei, ser ingen grunn til at denne ordningen ikke er gjennomførbar, og jeg kan heller ikke se at du har brakgt noen uoverkommelige argumenter til torgs som gjør det heeeelt umulig...

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke så sint som deg da.Vi trenger ikke gi han juling,men sendt han rett ut av landet.

Det hadde passet helt fint:=)

Sint og sint fru blom:-)) Jeg har i alle fall ingen sympati for disse.

Det kan nok hende du også hadde gitt han en omgang, hvis det var dine barn det hadde gått utover ved denne innførselen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...