Gå til innhold

Hvorfor sitter det kriminelle i norske asylmottak?


flisa

Anbefalte innlegg

Hææh, hva svarte du på nå?

Var det en feilpostering, eller var det ment som en monolog?

Poenget er at vi også må ta vår del, og vi kan ikke "legge ned" asyl-systemet fordi om *noen* krek misbruker det, akkurat like lite som vi kan legge ned rettssalene (som jeg nevnte) fordi de lar noen skyldige gå fri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • flisa

    31

  • mrxx

    25

  • conan

    21

Mest aktive i denne tråden

Så du mener at vi skal avskaffe rettssystemet, og ha samme "rettssikkerhet" som i "Irak"?

Hvis man ikke antar at "folk er uskyldige til det motsatte er bevist", så har man avskaffet rettsstaten!

Med vennlig hilsen

NEINEINEI.

Nå må du lese da.

Jeg sier loven.Og jeg snakker om kriminelle. IKKE antatte kriminelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at vi også må ta vår del, og vi kan ikke "legge ned" asyl-systemet fordi om *noen* krek misbruker det, akkurat like lite som vi kan legge ned rettssalene (som jeg nevnte) fordi de lar noen skyldige gå fri.

Med vennlig hilsen

Jo, vi kan legge det ned, eller så kan vi gjøre nåløyet like trangt som finnene...

Forøvrig tolker jeg din taushet i forhold til mine argumenter som enighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fengselsstraffen ilegger de dem selv i tilfelle, så lenge de ikke gidder å samarbeide. Så fort de begynner å få oppklart saken, så blir de satt fri, enkelt og greit.

Konsekvensen av den snillismen vi har nå er at de blir satt fri hvis de nekter å samarbeide. Nekter de å samarbeide så er de heller ikke mors beste barn og faren for kriminalitet er meget stor. Blir de buret inn til de velger å samarbeide, så blir det færre som kommer hit og spekulerer i dette og færre som ikke vil samarbeide.

Slik det er i dag, oppnår vi ikke noe som helst, bortsett å dra på oss nok ett problem.

Det er fremdeles slik at vi ikke kan ilegge folk "livsvarig forvaring" fordi de ikke vil snakke....

Straffen bør jo ha en viss sammenheng med forseelsen, og å idømme folk livsvarlig fengsel for "ikke å samarbeide" faller på sin egen urimelighet.

Det finnes tusenvis av (norske) kriminelle som ikke "samarbeider" med politiet, uten at de blir idømt livsvarig fengsel av den grunn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEINEINEI.

Nå må du lese da.

Jeg sier loven.Og jeg snakker om kriminelle. IKKE antatte kriminelle

Jo, men hvis de er kriminelle (i Norge) så skal de i fengsel (som alle andre).

Og hvis de ikke er kriminelle, så skal de selvsagt ikke straffes.

Men man kan ikke dømme folk til "livsvarig fengsel" fordi de ikke vil si noe....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du nesten spørre UDI sjefen om!

Men det er forskjell på å ha utført en kriminell handling i hjemlandet (som vi i Norge ikke kan straffe dem for, naturligvis) og å ha utført en kriminell handling her (som vi kan).

Hvis de gjør noe kriminelt her er det jo bare å sende dem i fengsel.

Med vennlig hilsen

hmmm, ja eller no sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, vi kan legge det ned, eller så kan vi gjøre nåløyet like trangt som finnene...

Forøvrig tolker jeg din taushet i forhold til mine argumenter som enighet....

Det har ikke noe med hvor "trangt" vi gjør asyl-øyet.

Dette er jo mennesker som IKKE får asyl uansett.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles slik at vi ikke kan ilegge folk "livsvarig forvaring" fordi de ikke vil snakke....

Straffen bør jo ha en viss sammenheng med forseelsen, og å idømme folk livsvarlig fengsel for "ikke å samarbeide" faller på sin egen urimelighet.

Det finnes tusenvis av (norske) kriminelle som ikke "samarbeider" med politiet, uten at de blir idømt livsvarig fengsel av den grunn.

Med vennlig hilsen

Derfor må lovene endres, ingen vits i å ta på disse med silkehansker. Enten få dem ut eller la dem sitte inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en del som spekulerer i det, selvsagt. Likevel blir det litt "søkt" med livsvarig fengsel for dem som ikke kan/vil opplyse hvor de kommer fra, samtidig som voldtektsforbrytere slipper ut etter 6 måneder...

Med vennlig hilsen

men om de TRODDE de fikk livsvarig før de kom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor må lovene endres, ingen vits i å ta på disse med silkehansker. Enten få dem ut eller la dem sitte inne.

Men da avskaffer du rettsstaten, og reduserer oss til noe som ligner "Irak"...

Enten er de kriminelle (ihht norsk straffelov) og da skal de i fengsel som alle andre.

Hvis de ikke er kriminelle så skal de selvsagt ikke straffes.

Hvis "forseelsen" er at de ikke snakker, så kan man ilegge dem en straff som passer forseelsen, istedet for å begynne å snakke om "livsvarig fengsel".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med hvor "trangt" vi gjør asyl-øyet.

Dette er jo mennesker som IKKE får asyl uansett.

Med vennlig hilsen

Klart det er en sammenheng mellom hvor lett det er å få asyl og hvor mange asylsøkere som kommer til landet. Endringen i tilstrømmingen av asylsøkere til Danmark etter regjerings og politikkskifte er et godt eksempel på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om de TRODDE de fikk livsvarig før de kom....

Skal du sette dem som virkelig ikke har papirer i livsvarig fengsel?

Det er faktisk ikke kriminelt å ikke har papirene sine! Noen *har* fått dem tatt av alle mulig merkelige mennesker. DIsse skal selvsagt ikke straffes.

Og selv de som har ødelagt papirene sine (med viten og vilje) skal selvsagt ikke idømmes livsvarig fengsel!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men hvis de er kriminelle (i Norge) så skal de i fengsel (som alle andre).

Og hvis de ikke er kriminelle, så skal de selvsagt ikke straffes.

Men man kan ikke dømme folk til "livsvarig fengsel" fordi de ikke vil si noe....

Med vennlig hilsen

Da er det utrolig MERKELIG at de setter to Securutas-vakter rundt de de sier er Kriminelle, mens noen går fritt rundt i asylmottagene, UTEN å slenge dem i fengsel. jeg skjønner ikke denne saken jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da avskaffer du rettsstaten, og reduserer oss til noe som ligner "Irak"...

Enten er de kriminelle (ihht norsk straffelov) og da skal de i fengsel som alle andre.

Hvis de ikke er kriminelle så skal de selvsagt ikke straffes.

Hvis "forseelsen" er at de ikke snakker, så kan man ilegge dem en straff som passer forseelsen, istedet for å begynne å snakke om "livsvarig fengsel".

Med vennlig hilsen

Men som sagt, det er ikke vi som illegger dem det, det gjør de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er en sammenheng mellom hvor lett det er å få asyl og hvor mange asylsøkere som kommer til landet. Endringen i tilstrømmingen av asylsøkere til Danmark etter regjerings og politikkskifte er et godt eksempel på dette.

Selvsagt; vi kan alltid være jævlige med folk som trenger hjelp, og si at "her er vi så rike at det gir vi f*en i"..

Men problemstillingen med at man ikke kan utvise folk er i prinsippet uavhengig av nål-øyet. Det er jo nettopp dem som IKKE får asyl som vi vil utvise.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men hvis de er kriminelle (i Norge) så skal de i fengsel (som alle andre).

Og hvis de ikke er kriminelle, så skal de selvsagt ikke straffes.

Men man kan ikke dømme folk til "livsvarig fengsel" fordi de ikke vil si noe....

Med vennlig hilsen

Det har ikke jeg sagt heller.

Jeg sier bare at JEG ikke vil ha en haug med kriminelle løpende rundt i landet her.

Da får vi sende dem bort langt faen i vold.

Når det gjelder norske statsborgere har vi et større ansvar fordi vi har gitt dem et statsborgerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da avskaffer du rettsstaten, og reduserer oss til noe som ligner "Irak"...

Enten er de kriminelle (ihht norsk straffelov) og da skal de i fengsel som alle andre.

Hvis de ikke er kriminelle så skal de selvsagt ikke straffes.

Hvis "forseelsen" er at de ikke snakker, så kan man ilegge dem en straff som passer forseelsen, istedet for å begynne å snakke om "livsvarig fengsel".

Med vennlig hilsen

Si, meg - SÅ du nyhetene? For om dette du sier er riktig, så er de jo alle helt på jordet, både politiet, journalistene og UDI! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som sagt, det er ikke vi som illegger dem det, det gjør de selv.

Nei, det er vi som fengsler dem. At de ikke har papir er faktisk ikke noen kriminell handling!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt; vi kan alltid være jævlige med folk som trenger hjelp, og si at "her er vi så rike at det gir vi f*en i"..

Men problemstillingen med at man ikke kan utvise folk er i prinsippet uavhengig av nål-øyet. Det er jo nettopp dem som IKKE får asyl som vi vil utvise.

Med vennlig hilsen

Den debatten var vi jo ferdige med for mange innlegg siden, trodde jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si, meg - SÅ du nyhetene? For om dette du sier er riktig, så er de jo alle helt på jordet, både politiet, journalistene og UDI! *ler*

Hei,

Nei, jeg så ikke dette på nyhetene.

Det finnes en del nær universale (i den vestlige verden) retts-prinsipper. Slike ting som "uskyldig til det motsatte er bevist", og "bedre å la 10 skyldige gå fri enn å straffe 1 uskyldig".

Disse tingene er SÅ viktige å verne om at vi må være villige til å akseptere at det alltid vil være noen som misbruker det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...