Gå til innhold

Hvorfor sitter det kriminelle i norske asylmottak?


flisa

Anbefalte innlegg

Så les hovdinnlegget mitt da- Jeg skriver:

####Hvorfor sitter det kriminelle i norske asylmottak?

Trodde ikke det jeg hørte jeg, da jeg så på tv, to vektere rundt en hytte, -og inni der befinner det seg en kriminell asylsøker. Fanken, - hva skal vi samle på DE for? - Det må jo være skremmende for de familiene som bor i asylmottakene å vite at de er der også! Ikke rart naboene rundt om skjærer alle over en kam da!

Jeg regner med at de til slutt vil få avslag på sine asylsøknad , - i og med at de allerede AV MYNDIGHETENE går under betegnelsen kriminelle! - Så hvorfor bruke ressurser på dem? Få dem ut!

Sett 2 Securitas-vakter til å gå rundt skolene og jage de eklingene som selger dop til ungene våre i stedet!

#####

det er i alle fall det JEG diskuterer,,,,,UDI sier han er kriminell, - og på nyhetene sa de det var FLERE slike!!!! Men at de gikk rundt i asylmottagene. Det er ekkelt! Jeg bor midt mellom to slike mottak - en min hver vei.

ja, tråden er avsporet.

Folk som har begått kriminelle handlinger i Norge bør selvsagt i fengsel. Omgående.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • flisa

    31

  • mrxx

    25

  • conan

    21

Mest aktive i denne tråden

Et mulig svar må vel være da...innbiller jeg meg, at han ikke skal sone straff her - fordi han ikke har noe asyl, men skal utvises, og at de er for treige med å få han ut.

Fy flate, nå er jeg suulten, - vil ha middag jeg nå - så får UDI bare fortsette å drite seg ut. Securitas er i alle fall sikra jobber! :-)

De kan da fengsle ham imellomtiden. At han da ikke fullfører straffen er så en annen diskusjon.

Forøvrig synes jeg det er viktig at folk blir satt i fengsel, og ikke bare utvist uten straff.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan da fengsle ham imellomtiden. At han da ikke fullfører straffen er så en annen diskusjon.

Forøvrig synes jeg det er viktig at folk blir satt i fengsel, og ikke bare utvist uten straff.

Med vennlig hilsen

Det stod de ikke hadde noen grunn for å varetektfengsle han.....dessuten så skal han vel ikke gå foran andre i køene inn i fengsel? men det er en annen diskusjon...

HVORFOR åker ikke folk inn i fengsel MED EN GANG!? - - - det er no dritt for "engangsforbryterne" at de ikke får sonet seg ferdig o gkan fortsette med livet sitt, og for de "notoriske" er det mest synd på oss å ha de ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo bare et eksempel.

Jo, men det hadde vært det samme hvilket landet du skrev, det andre landet hadde da kastet dem ut....eller de valgte gokke-Norge fordi her er alt så greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg forstår det er jo noen av de verste kriminelle vant med å fly... (ref. 11. Sept!)

Nei, det er en veldig stor forskjell: her er det snakk om at Staten Norge setter folk på fly.

Det ville tilsvare at Staten Guatemala chartret et fly og sendte sine kriminelle til Norge (uten papirer).

Det er helt forskjellig fra at ett individ benytter seg av sin rett til å søke asyl.

Med vennlig hilsen

Det skulle ikke være vanskelig å lage en lov som forbyr noen å ferdes i det norske samfunn uten gyldige papirer. De som ikke har det, må desverre sitte i bevaring til dette forefinnes, eller at de ble sendt ut av landet og da tilbake til det landet de kom fra, før de kom hit. Verre er det ikke.

Da tenker jeg at de som ikke ville samarbeide fant ut at det kunne være lurt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod de ikke hadde noen grunn for å varetektfengsle han.....dessuten så skal han vel ikke gå foran andre i køene inn i fengsel? men det er en annen diskusjon...

HVORFOR åker ikke folk inn i fengsel MED EN GANG!? - - - det er no dritt for "engangsforbryterne" at de ikke får sonet seg ferdig o gkan fortsette med livet sitt, og for de "notoriske" er det mest synd på oss å ha de ute...

Hvis han er så farlig at han trenger to mann til å overvåke ham konstant, så finnes det plass i fengsel for ham...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke være vanskelig å lage en lov som forbyr noen å ferdes i det norske samfunn uten gyldige papirer. De som ikke har det, må desverre sitte i bevaring til dette forefinnes, eller at de ble sendt ut av landet og da tilbake til det landet de kom fra, før de kom hit. Verre er det ikke.

Da tenker jeg at de som ikke ville samarbeide fant ut at det kunne være lurt likevel.

Og de som rent faktisk ikke HAR papir? De idømmer man i praksis livsvarig forvaring, eller "forvaring inntil de har fått kjøpt falsk identitet"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som rent faktisk ikke HAR papir? De idømmer man i praksis livsvarig forvaring, eller "forvaring inntil de har fått kjøpt falsk identitet"?

Med vennlig hilsen

De som ikke har papirer vil det finnes løsninger for hvis de samarbeider med politiet. Ikke noe problem å lage ordninger for disse som vil fungere. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Hele poenget er jo å finne ut hvem de er og samarbeider de, er ikke dette det største problemet. Selv Sør burde skjønne det.

De som ikke er samarbeidsvillige kan gjerne sitte inne. Når de må det, så går det nok ikke så veldig lenge før de heller synes det er ok å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har papirer vil det finnes løsninger for hvis de samarbeider med politiet. Ikke noe problem å lage ordninger for disse som vil fungere. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Hele poenget er jo å finne ut hvem de er og samarbeider de, er ikke dette det største problemet. Selv Sør burde skjønne det.

De som ikke er samarbeidsvillige kan gjerne sitte inne. Når de må det, så går det nok ikke så veldig lenge før de heller synes det er ok å finne ut av dette.

Nei, ikke alle HAR papirer. Og ikke alle regimer vil hjelpe dem som har flyktet fra dem - ved å bekrefte at "de er en av våre".

Du skriver som om hele verden var et norsk sosialdemokrati, hvor man har papirer på alt og alle. Slik er ikke verden!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke alle HAR papirer. Og ikke alle regimer vil hjelpe dem som har flyktet fra dem - ved å bekrefte at "de er en av våre".

Du skriver som om hele verden var et norsk sosialdemokrati, hvor man har papirer på alt og alle. Slik er ikke verden!

Med vennlig hilsen

Hør etter hva jeg sier nå da. De som ikke har papirer kan vi lage ett system for. Er disse behjelpelig med å skaffe mest mulig info om dem selv, så kan vi med stor sikkerhet finne ut hvor de kommer fra. Verre er det ikke.

De som nekter samarbeid kan bare sitte inn og gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør etter hva jeg sier nå da. De som ikke har papirer kan vi lage ett system for. Er disse behjelpelig med å skaffe mest mulig info om dem selv, så kan vi med stor sikkerhet finne ut hvor de kommer fra. Verre er det ikke.

De som nekter samarbeid kan bare sitte inn og gro.

Jeg har liten "tro" på et system med det som blir livsvarig fengsel for folk som av en eller annen grunn nekter å samarbeide med politiet...

Og hvem skal definere hvem som ikke "samarbeider"?

For ikke å snakke om kostnadene ved å holde folk i livsfarig fengsel, når de kunne fått seg en jobb og betalt skatt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men det hadde vært det samme hvilket landet du skrev, det andre landet hadde da kastet dem ut....eller de valgte gokke-Norge fordi her er alt så greit! :)

Nei, du misforstår. Hvis en person i Tibet vil komme og bo i Norge, så er det lite sannsynlig at han får et direktefly hit, så han reiser innom andre land, f.eks. Tyskland. La oss si at Tyskland da var det siste landet han var i før han kom til Norge, og nå har han ikke papirene sine lenger. Vi kan jo ikke bare sende den Tibetaneren til Tyskland, for han er jo ikke tysk. Han har aldri blitt kastet ut av Tyskland, han bare reiste gjennom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, flisa:

Muslimene i Afrika, de er så veldig snille

Ja, muslimene i Afrika, de er helt utrolig snille

O ja ja ja o ha ha, o ja ja ja o ha ha. Og muslimene i Afrika de er så veldig snile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, flisa:

Muslimene i Afrika, de er så veldig snille

Ja, muslimene i Afrika, de er helt utrolig snille

O ja ja ja o ha ha, o ja ja ja o ha ha. Og muslimene i Afrika de er så veldig snile

God bedring!

Forøvrig var mannen russer, hvis han er religiøs er han trolig kristen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten "tro" på et system med det som blir livsvarig fengsel for folk som av en eller annen grunn nekter å samarbeide med politiet...

Og hvem skal definere hvem som ikke "samarbeider"?

For ikke å snakke om kostnadene ved å holde folk i livsfarig fengsel, når de kunne fått seg en jobb og betalt skatt.

Med vennlig hilsen

Tror du virkelig at disse menneskene som kommer hit uten identitet og som bevisst forsøker å skjule den, vil begynne å arbeide og betale skatt??

Greit nok at du er naiv Sør, det er du kjent for, men det må da være måte på også.

Så dum går det rett og slett ikke an å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at disse menneskene som kommer hit uten identitet og som bevisst forsøker å skjule den, vil begynne å arbeide og betale skatt??

Greit nok at du er naiv Sør, det er du kjent for, men det må da være måte på også.

Så dum går det rett og slett ikke an å være.

Hvorfor ikke? Du blander hummer, fisk og kanari.

De som ødelegger dokumentene gjør dette fordi de tror det er deres eneste sjanse for å bli værende her.

At man er skyldig i å ødelegge sine egne dokumenter betyr overhodet ikke at man utfører kriminelle handlinger.

Derutover tror jeg de fleste ville ødelagt dokumentene hvis det kunne sikre dem en ny tilværelse.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...