Gå til innhold

Hvorfor sitter det kriminelle i norske asylmottak?


flisa

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror du de kommer fra Tyskland da?

Rent bortsett fra at Tyskland har langt flere asylsøkere enn oss:

Jeg vil tro at noen søker hit fordi de mener det er lettere å få jobb her enn i Tyskland. Noen har familie her, andre liker Joika-kaker...

Man kan ikke forlange at bare de landene som har direkte-fly til krigssoner skal ta imot asyl-søkere. Altså, Norge skal nærmest kun ta asylsøkere som sier seg forfulgt i Danmark eller Sverige!

Vi bør ta vår del av byrden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • flisa

    31

  • mrxx

    25

  • conan

    21

Mest aktive i denne tråden

Rent bortsett fra at Tyskland har langt flere asylsøkere enn oss:

Jeg vil tro at noen søker hit fordi de mener det er lettere å få jobb her enn i Tyskland. Noen har familie her, andre liker Joika-kaker...

Man kan ikke forlange at bare de landene som har direkte-fly til krigssoner skal ta imot asyl-søkere. Altså, Norge skal nærmest kun ta asylsøkere som sier seg forfulgt i Danmark eller Sverige!

Vi bør ta vår del av byrden.

Med vennlig hilsen

Det er da ingen byrde, er det vel? Det er visst en vaksine mot åndelig innavl, var det en som sa....Slikt bør vi da ønske til vanskeligere stillte land enn Norge, bør vi ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Så de skal belønnes for sin adferd?"

Nei, men det er da bedre at de arbeider enn at de nektes å arbeide, og at man derfor nær sagt, tvinger dem tilbake til kriminaliteten...

Vi må konstatere at "noen blir vi ikke kvitt", og så er spørsmålet: skal vi "dope dem ned" på livstid, eller skal vi være realistiske nok til å si: "la dem jobbe".

====

Hva er definisjonen din av "kriminelle"? Hvor "lenge" skal folk forbli definert som "kriminelle"?

Med vennlig hilsen

Hadde det bare vært "noen" vi ikke ble kvitt, så hadde jeg vært enig med deg. Dessverre virker det heller å være slik at det er de verste, mest utspekulerte svina vi ikke blir kvitt, og ikke faen om de skal belønnes med å ta del i det norske samfunn. og, hvem inne i helvete vil vel ansette dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen byrde, er det vel? Det er visst en vaksine mot åndelig innavl, var det en som sa....Slikt bør vi da ønske til vanskeligere stillte land enn Norge, bør vi ikke?

De fleste andre land har en langt mer heterogen befolkning enn det Norge har.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at de faktisk ikke har forbrutt seg mot norsk lov...

En annen mulighet er at de har sonet dommen ferdig, og da skal de jo ikke straffes mer (akkurat som for alle andre).

Med vennlig hilsen

Å være i besittelse av 35 kilo heroin er, så vidt jeg vet, i strid med norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent bortsett fra at Tyskland har langt flere asylsøkere enn oss:

Jeg vil tro at noen søker hit fordi de mener det er lettere å få jobb her enn i Tyskland. Noen har familie her, andre liker Joika-kaker...

Man kan ikke forlange at bare de landene som har direkte-fly til krigssoner skal ta imot asyl-søkere. Altså, Norge skal nærmest kun ta asylsøkere som sier seg forfulgt i Danmark eller Sverige!

Vi bør ta vår del av byrden.

Med vennlig hilsen

De må gjerne få så mange bokser Joikakaker de bare lyster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det bare vært "noen" vi ikke ble kvitt, så hadde jeg vært enig med deg. Dessverre virker det heller å være slik at det er de verste, mest utspekulerte svina vi ikke blir kvitt, og ikke faen om de skal belønnes med å ta del i det norske samfunn. og, hvem inne i helvete vil vel ansette dem?

Men er det ikke alltid slik (enten vi snakker om folk som jobber svart eller hva som helst annet?)...

Vi kan ikke bare fengsle/forvare dem vi ikke liker.... Vi skal ha et rettssystem, og da vil det ALLTID være noen som spekulerer i det.

Hvem vil ansette "norske kriminelle"? Vi får tilby dem "palle-snekring" eller lignende....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være i besittelse av 35 kilo heroin er, så vidt jeg vet, i strid med norsk lov.

....eh... ja...???

Hva var poenget?

Du kan da ikke laste dem for at vi ikke har et rettssystem som kan fengsle dem?

De er da ikke ansvarlige for at norske politikere har laget lover som "holder"...

Selvsagt burde de fensgles, men like selvsagt burde det skje ihht norsk lov.

Med vennlighilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....eh... ja...???

Hva var poenget?

Du kan da ikke laste dem for at vi ikke har et rettssystem som kan fengsle dem?

De er da ikke ansvarlige for at norske politikere har laget lover som "holder"...

Selvsagt burde de fensgles, men like selvsagt burde det skje ihht norsk lov.

Med vennlighilsen

"Det er godt mulig at de faktisk ikke har forbrutt seg mot norsk lov..."

Sitat slutt.

Det var poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke alltid slik (enten vi snakker om folk som jobber svart eller hva som helst annet?)...

Vi kan ikke bare fengsle/forvare dem vi ikke liker.... Vi skal ha et rettssystem, og da vil det ALLTID være noen som spekulerer i det.

Hvem vil ansette "norske kriminelle"? Vi får tilby dem "palle-snekring" eller lignende....

Med vennlig hilsen

"Vi kan ikke bare fengsle/forvare dem vi ikke liker...."

Nei, men vi kan forvare dem som ikke har noe her til lands å gjøre.

"Vi skal ha et rettssystem, og da vil det ALLTID være noen som spekulerer i det."

Jepp, og utfordringen blir da å gjøre det så lite attraktivt som mulig, uten å ødelegge grunnlaget for rettsystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Det er godt mulig at de faktisk ikke har forbrutt seg mot norsk lov..."

Sitat slutt.

Det var poenget.

..eh..

Dette er en tråd om hvordan man kan utvise papirløse asylsøkere....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol* - det var sånn jeg tenkte også - derfor min tråd!

Men da diskuterer man jo helt feil tema!

Tema her burde jo være hvorfor denne personen ikke blir fengslet og straffet for det han har gjort!

Dette har jo intet med papirløse asylsøkere å gjøre!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi kan ikke bare fengsle/forvare dem vi ikke liker...."

Nei, men vi kan forvare dem som ikke har noe her til lands å gjøre.

"Vi skal ha et rettssystem, og da vil det ALLTID være noen som spekulerer i det."

Jepp, og utfordringen blir da å gjøre det så lite attraktivt som mulig, uten å ødelegge grunnlaget for rettsystemet.

Men det sier seg selv at man ikke kan gi "livsvarig forvaring" til folk som ikke klarer å bevise hvem de er!

Og som jeg har påpekt så har vi ikke noen brukbar definisjon av "kriminelle"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da diskuterer man jo helt feil tema!

Tema her burde jo være hvorfor denne personen ikke blir fengslet og straffet for det han har gjort!

Dette har jo intet med papirløse asylsøkere å gjøre!

Med vennlig hilsen

Så les hovdinnlegget mitt da- Jeg skriver:

####Hvorfor sitter det kriminelle i norske asylmottak?

Trodde ikke det jeg hørte jeg, da jeg så på tv, to vektere rundt en hytte, -og inni der befinner det seg en kriminell asylsøker. Fanken, - hva skal vi samle på DE for? - Det må jo være skremmende for de familiene som bor i asylmottakene å vite at de er der også! Ikke rart naboene rundt om skjærer alle over en kam da!

Jeg regner med at de til slutt vil få avslag på sine asylsøknad , - i og med at de allerede AV MYNDIGHETENE går under betegnelsen kriminelle! - Så hvorfor bruke ressurser på dem? Få dem ut!

Sett 2 Securitas-vakter til å gå rundt skolene og jage de eklingene som selger dop til ungene våre i stedet!

#####

det er i alle fall det JEG diskuterer,,,,,UDI sier han er kriminell, - og på nyhetene sa de det var FLERE slike!!!! Men at de gikk rundt i asylmottagene. Det er ekkelt! Jeg bor midt mellom to slike mottak - en min hver vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da diskuterer man jo helt feil tema!

Tema her burde jo være hvorfor denne personen ikke blir fengslet og straffet for det han har gjort!

Dette har jo intet med papirløse asylsøkere å gjøre!

Med vennlig hilsen

Et mulig svar må vel være da...innbiller jeg meg, at han ikke skal sone straff her - fordi han ikke har noe asyl, men skal utvises, og at de er for treige med å få han ut.

Fy flate, nå er jeg suulten, - vil ha middag jeg nå - så får UDI bare fortsette å drite seg ut. Securitas er i alle fall sikra jobber! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...