Gå til innhold

Hvorfor sitter det kriminelle i norske asylmottak?


flisa

Anbefalte innlegg

Da er det utrolig MERKELIG at de setter to Securutas-vakter rundt de de sier er Kriminelle, mens noen går fritt rundt i asylmottagene, UTEN å slenge dem i fengsel. jeg skjønner ikke denne saken jeg!

JA, det er jeg enig i

Ikke skjønner jeg det selv heller:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • flisa

    31

  • mrxx

    25

  • conan

    21

Mest aktive i denne tråden

Da er det utrolig MERKELIG at de setter to Securutas-vakter rundt de de sier er Kriminelle, mens noen går fritt rundt i asylmottagene, UTEN å slenge dem i fengsel. jeg skjønner ikke denne saken jeg!

Det er godt mulig at de faktisk ikke har forbrutt seg mot norsk lov...

En annen mulighet er at de har sonet dommen ferdig, og da skal de jo ikke straffes mer (akkurat som for alle andre).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er vi som fengsler dem. At de ikke har papir er faktisk ikke noen kriminell handling!

Med vennlig hilsen

Det at de spekulerer i at vi ikke skal finne ut noe, så de får bli, har de kontroll på og det er det de skal dømmes for. Ikke at de mangler papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg sagt heller.

Jeg sier bare at JEG ikke vil ha en haug med kriminelle løpende rundt i landet her.

Da får vi sende dem bort langt faen i vold.

Når det gjelder norske statsborgere har vi et større ansvar fordi vi har gitt dem et statsborgerskap.

Vi er en rettsstat, og ALLE som befinner seg innenfor våre grenser har rett til beskyttelse mot overgrep, enten fra andre personer eller fra staten.

Vi kan ikke bare "sende dem til langtvekkistan" med mindre de har gjort noe som tilsier en slik straff.

Og hvis "langtvekkistan" er et land, så kan vi ikke sende dem dit hvis de ikke er statsborgere i det landet, fordi da vil naturligvis myndighetene i Langtvekkistan sette dem på første fly tilbake.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en rettsstat, og ALLE som befinner seg innenfor våre grenser har rett til beskyttelse mot overgrep, enten fra andre personer eller fra staten.

Vi kan ikke bare "sende dem til langtvekkistan" med mindre de har gjort noe som tilsier en slik straff.

Og hvis "langtvekkistan" er et land, så kan vi ikke sende dem dit hvis de ikke er statsborgere i det landet, fordi da vil naturligvis myndighetene i Langtvekkistan sette dem på første fly tilbake.

Med vennlig hilsen

Nå nei.Men snart håper jeg:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at de spekulerer i at vi ikke skal finne ut noe, så de får bli, har de kontroll på og det er det de skal dømmes for. Ikke at de mangler papirer.

Så vi skal gjøre det kriminelt ikke å "fortelle alt" til politiet....???

Skal vi begynne med samme rettspraksis for nordmenn?

Bilister som glemmer å innrømme at de kjørte for fort blir automatisk idømt livsvarig fengsel?

Du bør kanskje komme med praktiske forslag?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nei.Men snart håper jeg:=)

Hvordan?

Vil du avskaffe rettssalene og innføre diktatur?

Skal vi åpne for en ny praksis, hvor alle land fritt kan sende dem de ikke liker til et annet land? Peru kan deportere alle kriminelle som påstås å være norske til Norge, slik at vi kan sende alle våre kriminelle til Peru?

Hva med å komme med seriøse forslag?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan?

Vil du avskaffe rettssalene og innføre diktatur?

Skal vi åpne for en ny praksis, hvor alle land fritt kan sende dem de ikke liker til et annet land? Peru kan deportere alle kriminelle som påstås å være norske til Norge, slik at vi kan sende alle våre kriminelle til Peru?

Hva med å komme med seriøse forslag?

Med vennlig hilsen

Dette blir jo bare tøys........Hva mener DU, SØR, -om at de har noen de sier er kriminelle passet på av Securitas-vakter, i campinghytter?!?!?!?! Syns du ikke at de enten fikk reise dit de kom fra, eller fengsles? Jeg går ut fra at de mener de er farlige når de må vakthold døgnet rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan?

Vil du avskaffe rettssalene og innføre diktatur?

Skal vi åpne for en ny praksis, hvor alle land fritt kan sende dem de ikke liker til et annet land? Peru kan deportere alle kriminelle som påstås å være norske til Norge, slik at vi kan sende alle våre kriminelle til Peru?

Hva med å komme med seriøse forslag?

Med vennlig hilsen

Bare så¨du vet det.Jeg er seriøs.Dette er mine meninger og de står jeg for.Om su mener de er useriøse, så helt ok for meg:).

Hvordan dette skal løses? Vet rett og slett ikke,men jeg håper det bir det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare tøys........Hva mener DU, SØR, -om at de har noen de sier er kriminelle passet på av Securitas-vakter, i campinghytter?!?!?!?! Syns du ikke at de enten fikk reise dit de kom fra, eller fengsles? Jeg går ut fra at de mener de er farlige når de må vakthold døgnet rundt!

Jo, jeg mener at hvis de har forbrutt seg mot norsk lov, så skal de selvsagt fengsles - gjerne mye lengre enn det som er vanlig i dag.

Men hvis de ikke har forbrutt seg mot norsk lov, så er de jo like uskyldige som deg og meg (OK - jeg vet ikke hva du har bedrevet! ;-) ), og da sier det seg selv at vi ikke kan fengsle dem.

Folk som ikke får asyl, og skal utvises, skal selvsagt ut. Men det avhenger jo av at det rent praktisk kan la seg gjøre. Hvis det er umulig så må vi finne en løsning; vi kan ikke innføre livsvarig fengsel for folk som ikke har papirene iorden!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan UDI-sjefen stå frem på nyhetene og si de er kriminelle da?

Jeg tror definisjonen til UDI sjefen er asylsøkere som har brutt Norsk lov ETTER at de kom inn i landet og søkte om asyl.

Problemet er da om de skal sendes tilbake automatisk med en gang, men uten papirer eller fakta om hvor de egentlig kommer fra, så kan man ikke bare sende dem til første og beste sted.

En anen ting er at mange gjør seg til "kriminell" ved å ikke ha papirer, eller har falske papirer. Dette er og svært vanskelig å finne ut av.

JA, det er faktisk ikke LOV til å ta seg inn i et annet land uten papirer! I de fleste andre land i verden kvalifiserer det til rett i fengsel. Her i Norge er menneskerettighetene så sterke at mange spekulerer i det rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så¨du vet det.Jeg er seriøs.Dette er mine meninger og de står jeg for.Om su mener de er useriøse, så helt ok for meg:).

Hvordan dette skal løses? Vet rett og slett ikke,men jeg håper det bir det snart.

Du er useriøs fordi det du foreslår åpenbart ikke kan la seg gjennomføre. Vi er faktisk ikke enerådende i verden, med mandat til å sende folk vi ikke "liker" til det landet vi har lyst.

Vi kan heller ikke livsvarig fengsle folk uten papirer...

Ergo bør du komme med andre forslag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er useriøs fordi det du foreslår åpenbart ikke kan la seg gjennomføre. Vi er faktisk ikke enerådende i verden, med mandat til å sende folk vi ikke "liker" til det landet vi har lyst.

Vi kan heller ikke livsvarig fengsle folk uten papirer...

Ergo bør du komme med andre forslag.

Med vennlig hilsen

Jeg har kommet med mange forslag som du ikke har tilbakevist....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror definisjonen til UDI sjefen er asylsøkere som har brutt Norsk lov ETTER at de kom inn i landet og søkte om asyl.

Problemet er da om de skal sendes tilbake automatisk med en gang, men uten papirer eller fakta om hvor de egentlig kommer fra, så kan man ikke bare sende dem til første og beste sted.

En anen ting er at mange gjør seg til "kriminell" ved å ikke ha papirer, eller har falske papirer. Dette er og svært vanskelig å finne ut av.

JA, det er faktisk ikke LOV til å ta seg inn i et annet land uten papirer! I de fleste andre land i verden kvalifiserer det til rett i fengsel. Her i Norge er menneskerettighetene så sterke at mange spekulerer i det rett og slett.

Hei Nyco,

Man har alltid rett til å søke om asyl, med eller uten papir. Det som er ulovlig i andre land er å ta seg inn i landet uten papir.

Hvis asylsøkere begår kriminelle handlinger i Norge så synes jeg de skulle dømmes og sendes i fengsel, slik som alle andre. Hvis vi gir dem straffe-fritak, så er jo det det samme som å si at alle utlendinger i Norge kan gjøre det de vil, og det verste som kan skje er en gratis hjemreise! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi skal gjøre det kriminelt ikke å "fortelle alt" til politiet....???

Skal vi begynne med samme rettspraksis for nordmenn?

Bilister som glemmer å innrømme at de kjørte for fort blir automatisk idømt livsvarig fengsel?

Du bør kanskje komme med praktiske forslag?

Med vennlig hilsen

Selvsagt bør det være kriminelt å ikke samarbeide med politiet. Det er forskjellige rettspraksis for forskjellige handligner, så det gjør ikke noe om det hadde vært slik.

Kom heller med en god løsning på hva du mener skal gjøres for å få bukt med problemet du. Du er jo mer opptatt av prosessen enn selve løsningen.

Jeg har bidratt med min løsning, hva har du kommet med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er useriøs fordi det du foreslår åpenbart ikke kan la seg gjennomføre. Vi er faktisk ikke enerådende i verden, med mandat til å sende folk vi ikke "liker" til det landet vi har lyst.

Vi kan heller ikke livsvarig fengsle folk uten papirer...

Ergo bør du komme med andre forslag.

Med vennlig hilsen

Nei det bør jeg ikke og det er fordi jeg ikke har noen.

Men jeg håper det er noen politikere som klarer å komme med nye forslag.Slik at vi ikke trenger å ha kriminelle utlendinger her.

Skulle ikke du ønske at en slik lov kommer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bør det være kriminelt å ikke samarbeide med politiet. Det er forskjellige rettspraksis for forskjellige handligner, så det gjør ikke noe om det hadde vært slik.

Kom heller med en god løsning på hva du mener skal gjøres for å få bukt med problemet du. Du er jo mer opptatt av prosessen enn selve løsningen.

Jeg har bidratt med min løsning, hva har du kommet med?

Du skriver: "Selvsagt bør det være kriminelt å ikke samarbeide med politiet."

Det betyr at man ikke har lov å forsvare seg selv...

En "løsning" som strider tvertimot alle juridiske prinsipper er selvsagt ingen løsning.

Så lenge forskjellene i levestandarden er så skremmende store vil det alltid være folk som "utnytter" systemet. Vi kan ikke fengsle alle som ikke "samarbeider" med oss.

Vi kan heller ikke legge ned rettsstaten pga noen få påstått kriminelle asylsøkere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det bør jeg ikke og det er fordi jeg ikke har noen.

Men jeg håper det er noen politikere som klarer å komme med nye forslag.Slik at vi ikke trenger å ha kriminelle utlendinger her.

Skulle ikke du ønske at en slik lov kommer da?

Jeg skulle selvsagt ønske at vi ikke hadde noen kriminellen (enten norske eller utenlandske) her!

Men jeg er ikke villig til å "legge ned" rettstaten for å få det til. Vi skal beholde prinsipper om at uskyldige ikke skal straffes (enten de er nordmenn eller utlendigner), og at man ikke skal ha "drakoniske" straffer (som livsvarig fengsel) for folk som ikke har papirene sine!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet med mange forslag som du ikke har tilbakevist....

Det eneste jeg kan se du har foreslått (som jeg ikke har kommentert) er å "hjelpe dem der, istedet for her".

Det er et forslag som åpenbart ikke har noe å gjøre med problematikken rundt mennesker som vi ønsker å utvise, men som vi ikke vet hvor vi skal sende!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Selvsagt bør det være kriminelt å ikke samarbeide med politiet."

Det betyr at man ikke har lov å forsvare seg selv...

En "løsning" som strider tvertimot alle juridiske prinsipper er selvsagt ingen løsning.

Så lenge forskjellene i levestandarden er så skremmende store vil det alltid være folk som "utnytter" systemet. Vi kan ikke fengsle alle som ikke "samarbeider" med oss.

Vi kan heller ikke legge ned rettsstaten pga noen få påstått kriminelle asylsøkere.

Med vennlig hilsen

Jeg spurte om du kunne komme med noen løsningsforslag. Som jeg har sagt før og sier det igjen. Du er mer opptatt av prosessen enn selv løsningen.

Jeg er glad jeg ikke skal jobbe i prosjekter med deg, sånne som deg kommer svært sjeldent til løsninger, de bare haler ut tiden med nye argumenter hvor hvorfor vi IKKE kan gjøre ditt og datt. Bruk helle tiden til å finne løsninger. Du er ingen dum mann, men gå ta banen for en brems du er for å få løst noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...