Gå til innhold

Hvorfor sitter det kriminelle i norske asylmottak?


flisa

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke? Du blander hummer, fisk og kanari.

De som ødelegger dokumentene gjør dette fordi de tror det er deres eneste sjanse for å bli værende her.

At man er skyldig i å ødelegge sine egne dokumenter betyr overhodet ikke at man utfører kriminelle handlinger.

Derutover tror jeg de fleste ville ødelagt dokumentene hvis det kunne sikre dem en ny tilværelse.

Med vennlig hilsen

Hva er det jeg blander??

For det første tror jeg ikke at det er kun de som ødelegger sine egne papirer, kun gjør dette fordi de tror at det er deres eneste mulighet for å være her. Så blåøyd er det ikke mulig å være.

Du kan tro hva du vil, men det er heller ingen tvil om at flere av disse ikke er mors beste barn. Spesielt gjelder det disse som ikke vil samarbeide. Hvorfor skal vi ta på disse med silkehansker?

For det andre så vil ikke de som ikke har papirer få seg jobb her. Hvem vil ansette en slik person? Tror du noe annet så følger du veldig dårlig med i jobbmarkedet.

Hvor mange innvandrere har jobb her i landet?

Desverre så sliter de veldig med å få seg jobb, hvis de ikke starter egen virksomhet.

For det tredje så har vi ikke noe bruk for de som må ødelegge papirene sine for å bli her. De har med andre ord ikke noe grunnlag for å få oppholdstillatelse. Som jeg har sagt før, de som ikke samarbeider må sendes tilbake til det landet de kom i fra sist eller sitte inne til de samarbeider.

Jeg skjønner ikke at du kan mene du vil få noen skattebetalere av disse. Da er du rimelig naiv, men det er ikke noe nytt.

Hvis de som jobber med innvandring her til lands skal være så blåøyd som deg, så skjønner jeg hvorfor vi har de problemene vi har med kriminelle innvandrere, for makan til naivitet du legger til grunn, er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 186
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • flisa

    31

  • mrxx

    25

  • conan

    21

Mest aktive i denne tråden

...eh...

Hvorfor sitter ikke mannen i fengsel?

Med vennlig hilsen

Hvorfor de ikke sitte i fengsel? Antagelig fordi de som behandler disse sakene er like naive og lite løsningsorienterte som deg,vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er useriøs fordi det du foreslår åpenbart ikke kan la seg gjennomføre. Vi er faktisk ikke enerådende i verden, med mandat til å sende folk vi ikke "liker" til det landet vi har lyst.

Vi kan heller ikke livsvarig fengsle folk uten papirer...

Ergo bør du komme med andre forslag.

Med vennlig hilsen

Før du etterlyser løsninger fra andre, må du sette deg ned og komme med noen gode forslag selv. Jeg har ikke sett ett eneste forslag fra deg ennå. Du er kun opptatt av å si hva som IKKE går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du misforstår. Hvis en person i Tibet vil komme og bo i Norge, så er det lite sannsynlig at han får et direktefly hit, så han reiser innom andre land, f.eks. Tyskland. La oss si at Tyskland da var det siste landet han var i før han kom til Norge, og nå har han ikke papirene sine lenger. Vi kan jo ikke bare sende den Tibetaneren til Tyskland, for han er jo ikke tysk. Han har aldri blitt kastet ut av Tyskland, han bare reiste gjennom der.

Hvorfor ikke sende han til Tyskland?? Selvsagt kan vi det, hvis alle land vet at de kanskje får en slik person i retur, så vil de også være påpasselig med å slippe han inn. Kommer han i retur så vil de også finne ut hvor han kom fra og sende han videre.

Hvorfor i all verden skal vi sitte igjen med problemet? Andre land må også ta sin del av dette.

Ved å ikke gjøre noe med dette, så vil det bli lett for alle som ønsker det å komme hit. Det er ikke uten grunn at Norge blir sett på som ett fristed for det meste og da nytter det desverre ikke med snillisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du etterlyser løsninger fra andre, må du sette deg ned og komme med noen gode forslag selv. Jeg har ikke sett ett eneste forslag fra deg ennå. Du er kun opptatt av å si hva som IKKE går.

HVorfor "må" jeg det?

Det er helt holdbart å påpeke at man ikke kan "spasere til Jupiter", uten å komme med forslag om hvordan man kan gå dit!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVorfor "må" jeg det?

Det er helt holdbart å påpeke at man ikke kan "spasere til Jupiter", uten å komme med forslag om hvordan man kan gå dit!

Med vennlig hilsen

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Selvsagt må du også komme med løsninger hvis du forlanger andre skal gjøre det. Hvorfor er det bare du som skal ha den retten til ikke å gjøre det??Nå begynner du å bli passe rørete.

Som jeg har sagt flere ganger og som du glatt har unngått å svare på er at du kun forsøker å plukke i fra hverandre det som IKKE går, men å komme med egne løsningsforslag på noe som ER ett problem, det klarer du ikke.

I tillegg er ikke dette sammenlignbart med å gå til Jupiter, det er faktisk mulig å gjennomføre de tiltakene som er nevnt av flere her. Såpass burde du i alle fall ha forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du sette dem som virkelig ikke har papirer i livsvarig fengsel?

Det er faktisk ikke kriminelt å ikke har papirene sine! Noen *har* fått dem tatt av alle mulig merkelige mennesker. DIsse skal selvsagt ikke straffes.

Og selv de som har ødelagt papirene sine (med viten og vilje) skal selvsagt ikke idømmes livsvarig fengsel!

Med vennlig hilsen

De fleste ødelegger ikke papirene sine. De gjemmer dem hos venner, i skogen, osv.

Det er jævla få av disse som faktisk ikke har passet sitt i orden.

Problemet for dem er at dersom politiet får tak i deres pass, så ser man at de ikke har krav på asyl, og derfor gjemmer de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...