matea Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hei alle sammen. Vil bare si at jeg synes DOL sidene er bra. Mye informasjon og hente, men en ting lurer jeg på!!! Når noen ytrer at de har prøvd DR Lindbergs diett/eller formidler noe av hans teorier blir dette sensurert. Er det ikke et åpent forum her, med mulighet for meningsutveksling??? hva sier dere andre brukere av DOL? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til fler Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Ernæringsfysiologen her vil ikke ha innlegg om slanking og spiseforstyrrelser. At Dr. Lindberg's Kost i Balanse ikke er noen egentlig slankediett, se det bryr hun seg ikke om. Kanskje vi skulle lage vårt eget forum? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albertine Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Ernæringsfysiologen her vil ikke ha innlegg om slanking og spiseforstyrrelser. At Dr. Lindberg's Kost i Balanse ikke er noen egentlig slankediett, se det bryr hun seg ikke om. Kanskje vi skulle lage vårt eget forum? Og at denne kostomlegginga faktisk er med på å reversere sykdomsbildet hos de fleste med PCOS, det blir også ignorert. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg å utveksle erfaringer med andre i samme situasjon her inne, men vi får heller gjøre det på et annet forum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albertine Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg tror mye av problemet er at Dr. Lindbergh har utarbeidet en plan som inkluderer en kort periode med ketose, og ernæringfysiologen er livredd for den tilstanden og at flere skal hive seg på bølgen. Det finnes tonnevis av info om ketogene dietter på nettet, så den som absolutt vil prøve kan utmerket godt klare det uten å ha vært innom her. Når man følger Lindberghs opplegg er man under oppfølging av lege. Det gjorde jeg klinkende klart den ene gangen jeg skrev om ketogen kost. Ketosen varer aldri mer enn fire uker, og deretter går man over på lavglykemisk mat. Ved å følge dette opplegget får vi med PCOS stabilisert blodsukkeret, insulinnivået normaliserer seg og hormonforstyrrelsen bedres. Det at vi går ned i vekt er bare en herlig bivirkning. Så kjære ernæringsfysiolog; Kan vi ikke få lov til å diskutere vårt lille opplegg her inne, dette er tross alt et forum for mat og ernæring. Ellers reduserer man innholdet til tenåringer som spør hvor mye kalorier det er i en dl havregryn. Dessuten vil jeg påstå at en fettfattig diett er farligere enn en karbohydratfattig en. Uten protein dør man. Uten fett dør man. Uten karbohydrater klarer man seg utmerket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mor til fler Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Og at denne kostomlegginga faktisk er med på å reversere sykdomsbildet hos de fleste med PCOS, det blir også ignorert. Jeg kunne gjerne ha tenkt meg å utveksle erfaringer med andre i samme situasjon her inne, men vi får heller gjøre det på et annet forum. Beklager at jeg er litt privat, men har du PCO? Har du merket at noen av symptomene har reversert siden du begynte på dietten? I så fall hvilke symptomer? Synes du det går greit å holde dietten? Jeg sliter skikkelig for tiden. Har liksom ikke ork til å lage skikkelig middag hver dag. Hvis du vil kan du jo maile meg direkte: [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg tror mye av problemet er at Dr. Lindbergh har utarbeidet en plan som inkluderer en kort periode med ketose, og ernæringfysiologen er livredd for den tilstanden og at flere skal hive seg på bølgen. Det finnes tonnevis av info om ketogene dietter på nettet, så den som absolutt vil prøve kan utmerket godt klare det uten å ha vært innom her. Når man følger Lindberghs opplegg er man under oppfølging av lege. Det gjorde jeg klinkende klart den ene gangen jeg skrev om ketogen kost. Ketosen varer aldri mer enn fire uker, og deretter går man over på lavglykemisk mat. Ved å følge dette opplegget får vi med PCOS stabilisert blodsukkeret, insulinnivået normaliserer seg og hormonforstyrrelsen bedres. Det at vi går ned i vekt er bare en herlig bivirkning. Så kjære ernæringsfysiolog; Kan vi ikke få lov til å diskutere vårt lille opplegg her inne, dette er tross alt et forum for mat og ernæring. Ellers reduserer man innholdet til tenåringer som spør hvor mye kalorier det er i en dl havregryn. Dessuten vil jeg påstå at en fettfattig diett er farligere enn en karbohydratfattig en. Uten protein dør man. Uten fett dør man. Uten karbohydrater klarer man seg utmerket. Hva er Ketose har ikke fått med meg hvilken diett dr Lindbergs er . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zazeI Skrevet 28. september 2002 Del Skrevet 28. september 2002 Tror poenget er at vi ikke har lov å reklamere/anbefale enkeltprodukter. Har erfart det samme med produkter jeg har god erfaring med. Derfor har jeg begynt å heller legge ut mailadressen slik at folk heller kontakter meg direkte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albertine Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Tror poenget er at vi ikke har lov å reklamere/anbefale enkeltprodukter. Har erfart det samme med produkter jeg har god erfaring med. Derfor har jeg begynt å heller legge ut mailadressen slik at folk heller kontakter meg direkte. Henger ikke på greip i det hele tatt. Hva med alle Grete Roede, Libra, Herbalife etc. innlegg som florerer her??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matea Skrevet 29. september 2002 Forfatter Del Skrevet 29. september 2002 Hva er Ketose har ikke fått med meg hvilken diett dr Lindbergs er . ketose er en diett som innebafatter at du ikke spiser karbohydrater i en peride(maks 4 uker) NB! Viktig med oppfølging av lege. Anbefaler deg å gå inn på: www:/vektibalanse.com 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hei Matea, Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hva problemet er. Det er meg helt ukjent at innlegg om Dr. Lindbergs diett har blitt sensurert/slettet på dette forumet. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Albertine Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hei Matea, Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hva problemet er. Det er meg helt ukjent at innlegg om Dr. Lindbergs diett har blitt sensurert/slettet på dette forumet. Vennlig hilsen Matea sikter nok til mine innlegg i den senere tid. Jeg er under behandling ved Dr. Lindbergs klinikk i Oslo, der fase en av behandlingen min innebærer at jeg kommer i ketose. Prøvde å diskutere dette med andre her inne, men fikk klar beskjed om at slike innlegg var uønsket. Det er dette Matea (og andre som følger slikt opplegg) reagerer på. Det er tydeligvis helt greit å diskutere andre (slanke)kurer, men altså ikke denne. Vi eksperimenterer ikke med en kur som anses som farlig (av mang en lege og ernæringsfysiolog), vi er under kvalifisert behandling av en lege som vet hva han gjør, og vi vil utveksle erfaringer. Derfor mente vi dette forum var egnet til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matea Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Hei Matea, Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hva problemet er. Det er meg helt ukjent at innlegg om Dr. Lindbergs diett har blitt sensurert/slettet på dette forumet. Vennlig hilsen Hei enæringsfysiolog. En av mine "Dol" venninner skrev et større innlegg ang dr Lindberg og hans teori/diett etter spørsmål fra en annen på DOL. Dette innlegget ble i sin helhet slettet!! Derfor ble det en diskusjon om dette? Og det er mulig dere som er ernæringsfysiologer på DOL ikke er enig i hans teorier, men mange av oss har faktisk blitt hjulpet med både migrene, astma og PCO plager ved å følge hans metode. Forøvrig skal dere ha skryt for at dere har et fint forum med mangfoll av grupper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.