naiv Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hei Naiv, Hva med å stille krav om etter-utdannelse til oss også, med store konsekvenser for dem som "ikke vil" eller "ikke får det til"? Eller skal vi bare stille krav til "dem"? === Du skriver: "de etterlyser jo krav selv også" Da kan jo de som etterlyser det selv la være å søke om norsk statsborgerskap til de kan norsk....???? De behøver vel ikke nekte andre? Vanskeligere er det jo ikke! Med vennlig hilsen "Hva med å stille krav om etter-utdannelse til oss også, med store konsekvenser for dem som "ikke vil" eller "ikke får det til"? " Det var ikke det som var kjernen i denne tråden. Hold deg til saken! Hvis det stilles krav til dem, så klart de vil få en følelse av et mer likeverd. Da integreres de raskere også. De får rett og slett ikke respekt for Norge og nordmenn når alt blir dyttet i hendene på dem uten noen krav. Du har vel fått med deg at mange av dem synes nordmenn er utrolig godtroende og snille? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Fordi muslimske barn ikke spiser gris og heller ikke marsipan formet som en gris. Har du hørt maken til idioti? De kunne bli støtt. Alkohol- og grisefrykten er dyptliggende og sterkt hysterisk hos mange. Lista over ting som inneholder det minste grann alkohol, fettsyrer fra gris og annet svineri er lang: http://www.islamiska.org/s/livsmedl.htm 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374560 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lina1365380363 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Du skriver: "Mener du med dette å si at det er greit med omskjæring av kvinner, utført i Norge?" *rister på hodet* Hvordan????? klarte du å trekke den konklusjonen fra det jeg skrev???? SELVSAGT er det ikke "greit", og selvsagt er det ulovlig! Det er også (heldigvis) ulovlig for foreldre å få sine barn kjønnslemlestet i utlandet! med vennlig hilsen PS: du svarte ikke på spørsmålet om sjømannskirker vs moskéer Jeg er uansett imot at de bygger haugevis av moskeer i norge. Du er sikkert klar over at disse bønnene begynner svært tidlig om morgenen, kl.05.00, (eller en time etter), kirken ringer hvertfall ikke SÅ tidlig. Ingen begrunnelse sier du sikkert, men jeg er imot dette fordi de tviholder på kulturen sin også her i landet, de bør hverfall rette seg etter NOe av den norske kulturen også. Er det bygget sjømannskirker over hele pakistan, og bor alle de norske som brukker disse fast det? Hilsen......... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 "Hva med å stille krav om etter-utdannelse til oss også, med store konsekvenser for dem som "ikke vil" eller "ikke får det til"? " Det var ikke det som var kjernen i denne tråden. Hold deg til saken! Hvis det stilles krav til dem, så klart de vil få en følelse av et mer likeverd. Da integreres de raskere også. De får rett og slett ikke respekt for Norge og nordmenn når alt blir dyttet i hendene på dem uten noen krav. Du har vel fått med deg at mange av dem synes nordmenn er utrolig godtroende og snille? Du skriver: "Det var ikke det som var kjernen i denne tråden. Hold deg til saken!" Joda. Denne tråden handler om å stille krav til dem, uten å stille lignende krav til oss selv. Men det er klart at det er "mest behagelig" å overse slike "detaljer"... === Du skriver: " Hvis det stilles krav til dem, så klart de vil få en følelse av et mer likeverd." Forklar...???? Vi skal stille krav til dem, men ikke til oss selv, slik at de skal føle "likeverd"??? === Du skriver: "De får rett og slett ikke respekt for Norge og nordmenn når alt blir dyttet i hendene på dem uten noen krav." Vi nordmenn får jo alt "dyttet i hendene" - mangler vi også respekt for Norge? Eller gjelder disse kravene bare "dem"? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 *flirer*, igjen........ Vet det blir mistolket av noen her at jeg drar på smilebåndet, men det må være lov å dra en spøk over dette. Har forresten du sittet på det toget noen ganger? Vel, det er kanskje ikke rart noen unger reagerer.. Sittet på det toget mange ganger ja. Jeg flytta derfra på grunn av et stadig verre miljø. Jeg ble lei av å måtte høre folk si " var det ikke der han derre blei drept a' ? Jo, hundre meter fra der jeg bodde. Beslutningen ble tatt da jeg fikk høre at to negre hadde okkupert basketballplassen vår og skulle drepe alle vite som prøvde å spille Polti kom, tok fra dem planker med spikter i, la dem i håndjern, tok dem med seg, dagen etter var de tilbake. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hei, ??? Men da bør du vel ta opp de tingene jeg nevner som provoserer? Med vennlig hilsen Det virker som om du bor et sted hvor det ikke finnes innvandrere i det hele tatt. Virkeligheten er helt annerledes enn du beskriver den. Selv driter jeg i hvilken farge og religion folk jeg kjenner og liker har. Men det er forskjellsbehandling til fordel for de med annen hudfarge som irriterer meg. Men jeg har bare eksempler ikke dokumentasjon så hvorfor prøve å diskutere med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lina1365380363 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Sittet på det toget mange ganger ja. Jeg flytta derfra på grunn av et stadig verre miljø. Jeg ble lei av å måtte høre folk si " var det ikke der han derre blei drept a' ? Jo, hundre meter fra der jeg bodde. Beslutningen ble tatt da jeg fikk høre at to negre hadde okkupert basketballplassen vår og skulle drepe alle vite som prøvde å spille Polti kom, tok fra dem planker med spikter i, la dem i håndjern, tok dem med seg, dagen etter var de tilbake. Hvis det var så gale, kunne jeg ikke tenkt meg å bo der, nei. Her blir det hele tiden fokusert på at norske er rasister, men jeg VET at ganske mange utlendiger omtrent hater "hvite". Hilsen......... Det er faktum. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg er uansett imot at de bygger haugevis av moskeer i norge. Du er sikkert klar over at disse bønnene begynner svært tidlig om morgenen, kl.05.00, (eller en time etter), kirken ringer hvertfall ikke SÅ tidlig. Ingen begrunnelse sier du sikkert, men jeg er imot dette fordi de tviholder på kulturen sin også her i landet, de bør hverfall rette seg etter NOe av den norske kulturen også. Er det bygget sjømannskirker over hele pakistan, og bor alle de norske som brukker disse fast det? Hilsen......... Hei Lina, Bønneropene skjer kun om fredag ettermiddag, og er så stille at selv FrP (som har kontor ved siden av en moské her i byen! *ler*) faktisk måtte ut på gaten for å høre det! Bønneropene er symbolske, slik som kirkeklokkene. Men kirkeklokker ringer tidlig søndag morgen; bønnerop skjer midt i rush-tiden fredag ettermiddag og kan ikke høres over trafikken. === Du skriver: "Jeg er uansett imot at de bygger haugevis av moskeer i norge." Jeg er imot at folk stemmer SP, men jeg kunne ikke tenke meg å forby det... Vi har ytringsfrihet og religionsfrihet her i landet, og slik skal det være. (Begge deler er forøvrig regulert av straffeloven.) ==== Du skriver: " men jeg er imot dette fordi de tviholder på kulturen sin også her i landet, de bør hverfall rette seg etter NOe av den norske kulturen også." Har du sett tilstandene i de norske "koloniene" i Spania? Tror du Carl I Hagen har lært seg spansk? ;-) === Du skriver: " Er det bygget sjømannskirker over hele pakistan, og bor alle de norske som brukker disse fast det?" Sjømannskirker finner man fortrinsvis langs kysten! ;-) Jeg aner ikke om det finnes sjømannskirker akkurat i Pakistan, men det finnes mange kirker som er bygget ved hjelp fra norske menigheter, som igjen får statsstøtte. Tenk deg hvis den pakistanske staten skulle begynne å sponse bygging av masse moskéer i Norge? Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Sorry - får visst ikke helt til linkingen her. Klipper ut innlegget heller - du postet det til meg kl. 13.42 === Du skriver: "Mange kvinner kan ikke norsk." Ja, og denne loven vil frata dem muligheten for å få alle sine rettigheter, siden de nå i tillegg ikke kan bli norske ..eh.. Det står "mange" og ikke "alle"... Poenget er at denne loven ikke sier at "man må lære norsk", men fratar rettighetene fra de som ikke klarer/får lov til å gjøre det - altså de svakeste. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Alkohol- og grisefrykten er dyptliggende og sterkt hysterisk hos mange. Lista over ting som inneholder det minste grann alkohol, fettsyrer fra gris og annet svineri er lang: http://www.islamiska.org/s/livsmedl.htm Men det er damenes oppgave å overholde haram dvs forbudene. Mennene driter i det så derfor er det kvinnenes oppgave å passe på sine menn. De vanlige muslimske menn jeg kjenner nyter alkohol og spiser svin når kona ikke vet om det. Naboen ble forresten gravid under Ramadan. Ertet henne masse for det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hvis det var så gale, kunne jeg ikke tenkt meg å bo der, nei. Her blir det hele tiden fokusert på at norske er rasister, men jeg VET at ganske mange utlendiger omtrent hater "hvite". Hilsen......... Det er faktum. Jeg har gitt hver enkelt person en sjanse individuelt, og de fleste har vist seg å være meget gjestfrie og hyggelige, jeg har spist masse mat fra alle verdenshjørner og flørta med pakistanske gifte damer uten å bli slått ned. Det er litt av det positive. Jeg har gjort Nazihilsen til utlendingene i nabolaget og blitt møtt med hjertelig latter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lina1365380363 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hei Lina, Bønneropene skjer kun om fredag ettermiddag, og er så stille at selv FrP (som har kontor ved siden av en moské her i byen! *ler*) faktisk måtte ut på gaten for å høre det! Bønneropene er symbolske, slik som kirkeklokkene. Men kirkeklokker ringer tidlig søndag morgen; bønnerop skjer midt i rush-tiden fredag ettermiddag og kan ikke høres over trafikken. === Du skriver: "Jeg er uansett imot at de bygger haugevis av moskeer i norge." Jeg er imot at folk stemmer SP, men jeg kunne ikke tenke meg å forby det... Vi har ytringsfrihet og religionsfrihet her i landet, og slik skal det være. (Begge deler er forøvrig regulert av straffeloven.) ==== Du skriver: " men jeg er imot dette fordi de tviholder på kulturen sin også her i landet, de bør hverfall rette seg etter NOe av den norske kulturen også." Har du sett tilstandene i de norske "koloniene" i Spania? Tror du Carl I Hagen har lært seg spansk? ;-) === Du skriver: " Er det bygget sjømannskirker over hele pakistan, og bor alle de norske som brukker disse fast det?" Sjømannskirker finner man fortrinsvis langs kysten! ;-) Jeg aner ikke om det finnes sjømannskirker akkurat i Pakistan, men det finnes mange kirker som er bygget ved hjelp fra norske menigheter, som igjen får statsstøtte. Tenk deg hvis den pakistanske staten skulle begynne å sponse bygging av masse moskéer i Norge? Med vennlig hilsen Når jeg var i Tyrkia, hadde de bønnerop HVER DAG, mange ganger for dagen, de begynte kl.05.00........... Kanskje det er annerledes her, da. Må innrmme at jeg er så dum at jeg ikke visste det var moske i Oslo. Ellers følger jeg med det meste............For liksom å si at jeg ikke er HELT dum................ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 ..eh.. Det står "mange" og ikke "alle"... Poenget er at denne loven ikke sier at "man må lære norsk", men fratar rettighetene fra de som ikke klarer/får lov til å gjøre det - altså de svakeste. Med vennlig hilsen Hvor mange er mange da ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hvis det var så gale, kunne jeg ikke tenkt meg å bo der, nei. Her blir det hele tiden fokusert på at norske er rasister, men jeg VET at ganske mange utlendiger omtrent hater "hvite". Hilsen......... Det er faktum. Du skriver: "men jeg VET at ganske mange utlendiger omtrent hater "hvite"." 1) De fleste utlendinger i Norge ER faktisk hvite! (Svensker utgjør den største gruppen!) 2) At andre evt. er rasister gjør det ikke bedre om vi også er det.... 3) Hvorfor forventer du at det ikke skal være rasister blant "dem" når det åpenbart er rasister blant "oss"? Det er jo en rasistisk antakelse at det kun finnes "hvite rasister"... Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Når jeg var i Tyrkia, hadde de bønnerop HVER DAG, mange ganger for dagen, de begynte kl.05.00........... Kanskje det er annerledes her, da. Må innrmme at jeg er så dum at jeg ikke visste det var moske i Oslo. Ellers følger jeg med det meste............For liksom å si at jeg ikke er HELT dum................ Hei Lina, Men det er i Tyrkia... Visste du at det er en ny likestillings-lov i Tyrkia? Visste du at du IKKE har lov til å gå med religiøse symboler i offentlige bygninger? (At noen fundamentalister blir ekskludert fra parliamentet av den grunn.) === Du skriver: "Må innrmme at jeg er så dum at jeg ikke visste det var moske i Oslo." Det er nok en moské eller to i de fleste større byene i Norge. Den jeg refererte til er her i Stavanger. Antallet muslimer i Norge er veldig lite. Hvis vi teller "alt og alle" utgjør de under 1,3% av befolkningen, og da er "frimenighetene" også inkludert. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Det virker som om du bor et sted hvor det ikke finnes innvandrere i det hele tatt. Virkeligheten er helt annerledes enn du beskriver den. Selv driter jeg i hvilken farge og religion folk jeg kjenner og liker har. Men det er forskjellsbehandling til fordel for de med annen hudfarge som irriterer meg. Men jeg har bare eksempler ikke dokumentasjon så hvorfor prøve å diskutere med deg. Hei Dorthe, Du skriver: " Det virker som om du bor et sted hvor det ikke finnes innvandrere i det hele tatt. Virkeligheten er helt annerledes enn du beskriver den." Jeg bor i en bydel som har den desidert høyeste andel av innvandrere! :-) Jeg arbeider med innvandrere i et normalt norsk firma. Jeg har samboer som er født 10000 km herfra! Jeg bruker en del av fritiden min til å hjelpe "innvandrere" med norsk språk, og norsk byråkrati! Jeg har faktisk en særdeles gok kjennskap til "innvandrere" - langt bedre enn de fleste i tråden her! Hvilken kjennskap til "innvandrere" har du? === Du skriver: "Men det er forskjellsbehandling til fordel for de med annen hudfarge som irriterer meg." Ja, forskjellsbehandlingen irriterer meg også. Derfor tar jeg konsekvent til orde for å behandle folk likt, og unngå slike tullete "spesial-lover" som det her er snakk om. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lina1365380363 Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hei Lina, Men det er i Tyrkia... Visste du at det er en ny likestillings-lov i Tyrkia? Visste du at du IKKE har lov til å gå med religiøse symboler i offentlige bygninger? (At noen fundamentalister blir ekskludert fra parliamentet av den grunn.) === Du skriver: "Må innrmme at jeg er så dum at jeg ikke visste det var moske i Oslo." Det er nok en moské eller to i de fleste større byene i Norge. Den jeg refererte til er her i Stavanger. Antallet muslimer i Norge er veldig lite. Hvis vi teller "alt og alle" utgjør de under 1,3% av befolkningen, og da er "frimenighetene" også inkludert. Med vennlig hilsen O.K. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Jeg er selvsagt helt enig, og man må jo nærmest være komplett idiot om man ikke ser at dette ikke bare er et bra forslag, men det er også på jævla høy tid at dette blir innført. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Du skriver: "Det var ikke det som var kjernen i denne tråden. Hold deg til saken!" Joda. Denne tråden handler om å stille krav til dem, uten å stille lignende krav til oss selv. Men det er klart at det er "mest behagelig" å overse slike "detaljer"... === Du skriver: " Hvis det stilles krav til dem, så klart de vil få en følelse av et mer likeverd." Forklar...???? Vi skal stille krav til dem, men ikke til oss selv, slik at de skal føle "likeverd"??? === Du skriver: "De får rett og slett ikke respekt for Norge og nordmenn når alt blir dyttet i hendene på dem uten noen krav." Vi nordmenn får jo alt "dyttet i hendene" - mangler vi også respekt for Norge? Eller gjelder disse kravene bare "dem"? Med vennlig hilsen Les hovedinnlegget. Det var spørsmål og krav til språkkunnskaper. "Du (jeg) skriver: " Hvis det stilles krav til dem, så klart de vil få en følelse av et mer likeverd." Ja, det stilles da krav til den vanlige Ola Nordmann, da bør det også stilles krav til Ali Baba. Jeg føler at det stilles mange krav til meg jeg. Jeg må ha en viss utdannelse for å få jobb. Jeg jobber for å få penger til hus, mat, ting og tang. Betale skatt og diverse avgifter osv. til felleskapet Jeg verken kan eller vil ha alt dyttet opp i hendene mine. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 29. september 2002 Del Skrevet 29. september 2002 Hvor mange er mange da ? "Mange" er de relativt få kvinnene som av diverse grunner ikke lærer seg norsk, og som ikke vil gjøre det noe mer om man lager en lov om at de i tillegg skal måtte stille enda svakere, fordi de heller ikke får statsborgerskap. En lov burde jo STYRKE rettighetene til nettopp disse kvinnene, istedet for å frata dem muligheten for statsborgerskap! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/74693-krav-om-spr%C3%A5ktest-f%C3%B8r-statsborgerskap/page/8/#findComment-374620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.