Gå til innhold

Fu: Har du våpen hjemme?

Anbefalte innlegg

Regner med at luftpistol og luftgevær ansees som våpen i "moped-klassen"?

Vel, det har jeg, godt bortgjemt og laaangt fra barn. Har ikke ammunisjon til de hjemme. Men jeg vurderer å selge de, i og med at det tross alt er våpen og jeg ikke ønsker at unga skal finne det en dag og innbille seg at det er leketøy...

Ellers har jeg et digert (uslipt) viking-sverd på veggen, noen fiskekniver og et par harde krykker.

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikke

12

• Singularity

9

• conan

9

• Goliath

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Nei, ikke nå. Men vi hadde Heimevernsgeværet + resten av det tilhørende heimevernsutstyret til mannen min liggende her lenge. Tror det lå stuet under senga, så lå det på loftet. Men til slutt ba jeg han fjerne det, og han oppbevarer det nå i kjelleren hos foreldrene sine. De har betraktelig større plass enn oss også.

Annonse

Nytter ikke, jeg orket ikke tanken på å ha det i huset.

Noen ulemper kan det jo ha, husker vi var på besøk hos min kusine (Lill, husker du henne fra småprat?) da André var 3 år, hun trodde hun hadde fått gjemt bort det meste han kunne ødelegge, men hadde glemt det der man pusser våpen med. Så han fingermalte like godt strieveggen hennes. :-O

Hun var konkurranseskytter da.

Selv var jeg vant til hjemmefra at det var våpen i huset da stefaren min både er i HV og går på jakt. :-)

Vi har ingen våpen, rett og slett fordi vi ikke har behov for det. Ingen av oss jakter eller driver med skyting som sport. Ikke har mannen vært i militæret heller.

Hjemme da jeg var liten hadde far våpnene sine i ett sikret skap og all amunisjonen var sikret hos min onkel. Fordi han ikke likte tanken på å ha våpen, ammunisjon og barn i samme hus. Han kunne jo selvsagt sikret det i vårt hus, men han bare likte ikke tanken. Og jeg er av samme oppfatning.

Jo tydligvis så gjør du det :)Men har du ikke gjort deg noen tanker rundt dette? Det var når tankene begynte å spinne rundt at jeg satte foten ned.

Har tankene dine aldri beveget seg inn på kjøkkenknivene eller øksa da....?

Det er aldri våpenet som dreper, men personen som holder i det.

Har du ikke et skytevåpen for hånden, så er det svært mange som tyr til kniven i stedet....

Det som kanskje er den største forskjellen er at med skytevåpen er det svært mye lettere å ta livet av mange tilnærmet samtidig med det.

Og du trenger ikke være så fysisk sterk for å likevel være den "sterkeste".

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...