Gå til innhold

Fins det kvinner som har et normalt forhold til sin mor ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

18

• libra

5

• KaVa

3

• MsSophie

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Hva jeg ikke vet.... Utrolig at haugen av totalt unyttige opplysninger som fester seg i hjernen, faktisk kan komme til nytte en gang i blandt... *s*

Jeg husker også massevis av for meg unyttige ting, og graver i saker til det ikke er mer å grave i.

Er det ikke Ødipus komplekset det heter ? At menn har et annet basisk forhold til sin mor ? Nå er jeg sikkert på tynn is men...

Ødipus forelsket seg i sin mor og drepte sin far. Han visste ikke at de var hans foreldre.

Jeg vet ikke om det begrepet heller blir brukt om menn som har ett litt psykere forhold til sin mor. Men jeg er også ute på glattisen her. Jeg vet ikke.

Men det er jo sant at gutter/menn har ett annet forhold til sin mor enn det jenter/kvinner har.

Av egen erfaring kun så kan jeg si at jeg føler og følte at min mor snoket og blandet seg. Hun vil ikke forstå at jeg ble/er voksen og kan ta egne avgjørelser.

Mens de mennene som jeg har vært sammen med har tolket sin mors omsorg for nettopp omsorg. Og vært glad for at hun brydde seg.

Enda jeg vet dette så klarer jeg ikke å forstå det. Pussig....

Nei, min mamma er ikke slik i det hele tatt. Hun spør alltid om jeg har slanket meg og ser på meg med beundrende blikk (selv om jeg ikke har slanket meg). Hun sier alltid hvor stolt hun er av meg, trekker aldri fram det negative, men støtter meg i mine valg selv om hun kanskje ville valgt annerledes.

Ulv I Faarikaal

Nei, min mamma er ikke slik i det hele tatt. Hun spør alltid om jeg har slanket meg og ser på meg med beundrende blikk (selv om jeg ikke har slanket meg). Hun sier alltid hvor stolt hun er av meg, trekker aldri fram det negative, men støtter meg i mine valg selv om hun kanskje ville valgt annerledes.

Jeg tror vi må klone henne :-) eller stoppe henne ut og sette henne i resepsjonen på husmorforbundet ?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Husmorforbundet heter Norges kvinne- og familieforbund! ;o)

Idealistisk hilsen

Kult. Har de noen å sende, jeg sølte nettopp en kvart liter meljevning over halve kjøkkenet med inventar. Tastaturet gikk såvidt fri.

UAÆæææææææ

Jeg tror vi må klone henne :-) eller stoppe henne ut og sette henne i resepsjonen på husmorforbundet ?

Husmorforbundet? *ler* Da kjenner du ikke min mamma. Hun jobber morgen og kveld og lager sjelden mat, vasker eller rydder. Det er pappa som tar seg av alt det der. Kanskje jeg skal sende ham til Husmorforbundet istedet?

Ulv I Faarikaal

Husmorforbundet? *ler* Da kjenner du ikke min mamma. Hun jobber morgen og kveld og lager sjelden mat, vasker eller rydder. Det er pappa som tar seg av alt det der. Kanskje jeg skal sende ham til Husmorforbundet istedet?

OK

Jeg har et helt greit og avslappa forhold til mora mi. Hun fant tidlig ut at jeg takla livet helt fint på egen hånd og da 'slapp hun taket'.

Har ikke en gang ei svigermor jeg kan sutre over siden min kjære mista mora si før jeg kom inn i bildet...

Jenta mi på 10 syns forresten jeg er kjempeteit noen ganger, kan det telle som vanskelig mor/datterforhold kanskje?

Ulv I Faarikaal

Jeg har et helt greit og avslappa forhold til mora mi. Hun fant tidlig ut at jeg takla livet helt fint på egen hånd og da 'slapp hun taket'.

Har ikke en gang ei svigermor jeg kan sutre over siden min kjære mista mora si før jeg kom inn i bildet...

Jenta mi på 10 syns forresten jeg er kjempeteit noen ganger, kan det telle som vanskelig mor/datterforhold kanskje?

Foreldre skal være litt teite, de skjønner ikke at barn trenger masse is f eks :-)

Annonse

Foreldre skal være litt teite, de skjønner ikke at barn trenger masse is f eks :-)

Isen er ikke noe problem, det hender til og med at vi har is til middag(bare is), det er ingen som tror henne uansett når hun forteller om det.

Men hun syns jeg er fryktelig teit når jeg blåser snørrbobler ut av nesa... kan ikke fatte det?

Ulv I Faarikaal

Isen er ikke noe problem, det hender til og med at vi har is til middag(bare is), det er ingen som tror henne uansett når hun forteller om det.

Men hun syns jeg er fryktelig teit når jeg blåser snørrbobler ut av nesa... kan ikke fatte det?

He-he . En liten herværende frøken sier til alle som røyker: du er teit du, for du røyker ! De kan ikke annet enn å være enige :-) Åsså syns hun pappa er kjempeteit når han går ut og setter seg i bilen når han er sint, og det -er- teit.

He-he . En liten herværende frøken sier til alle som røyker: du er teit du, for du røyker ! De kan ikke annet enn å være enige :-) Åsså syns hun pappa er kjempeteit når han går ut og setter seg i bilen når han er sint, og det -er- teit.

Det er i grunnen greit å ha noen som sier fra, så slipper man å tro at man er helt perfekt :-)

Men det er litt slitsomt når alt morsomt man gjør blir karakterisert som teit... lurer på om hun hadde blitt fornøyd om jeg bare satt hjemme i sofaen med et strikketøy?

Ulv I Faarikaal

Det er i grunnen greit å ha noen som sier fra, så slipper man å tro at man er helt perfekt :-)

Men det er litt slitsomt når alt morsomt man gjør blir karakterisert som teit... lurer på om hun hadde blitt fornøyd om jeg bare satt hjemme i sofaen med et strikketøy?

Det hadde blitt kjedelig. Den samme lille frøken sa "Bestefar henta meg i barnehagen og så kom polti !!" Jeg konfronterte den omtalte bestefar med denne dramatiske hendelse. Det viste seg at politiet bare tilfeldig kjørte forbi da de gikk fra barnehagen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...