Gå til innhold

Sene besøk med barn

Anbefalte innlegg

Gjest mamman til 5-åring.

Jeg har en god venn som jeg besøker ofte. Kanskje 4-5 ganger i uka. Enten har jeg barnevakt etter han har sovnet eller så tar jeg ham med. Det kan bli ganske sent men 5-åringen som er vant til å være der, sovner i senga der ca klokka halv 8. Når vi skal hjem tar jeg på ham noe varmt og lettvint, tar heisen ned til bilen, kjører ca 15 min (han sover i bilen også) og tar heisen opp her hjemme. Kler av ungen som legger seg øyeblikkelig og sovner igjen.

Noen av venninnene mine reagerer på at ungen blir vekket så sent på natten og tatt med hjem. De synes det er omsorgsvikt. Men han våkner alltid av seg selv om morgenen ca klokka 8 og er ikke trøtt.

Han liker å være der, går ut og leker, ser på barneTV og dusjer før han sovner. Det er de samme rutinene der som hjemme.

Har han virkelig vondt av dette? Han får masse oppmerksomhet der og lider ingen nød synes jeg, selv om jeg synes det er fælt å vekke ham når han sover så godt. Vennen min har overhode ikke anledning til å komme hit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75222-sene-bes%C3%B8k-med-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hær på alle dumme folk!

Mine unger hadde godt sovehjerte, var vant til at vi var på farta, de sovnet der de var, våknet kun i korte glimt nå de ble kledd på og av og når båret ut og inn av bilen.

Tenk på all den kosen de ville gått glipp av hvis vi bare kunne være hjemme.

Mine unger var også vant til lyder i huset. Så vi behøvde ikke hysje på gjestene etter at barna hadde sovnet.

Husker med gru ei venninne som ba meg ikke trampe takten med foten (fin musikk) siden barnet siv i rommet under stua. Jeg hadde sokker på da, så lyden var meget dempet. Slikt er å LAGE problemer. Til slutt kan du ikke ta med ugnen noen steder.

Fortsett som du gjør du!

Innimellom går det greit å gjøre det sånn, men 4-5 ganger i uka syns jeg høres mye ut. Dette fordi det lett kan bli slitsomt for barnet å måtte sovne, bli flyttet på, og tatt på/av klær sånn flere ganger i uka.

Men av og til er bare bra, sånn at en ikke låser seg helt og ikke kan gå ut med barna noen kvelder.

Annonse

En sjelden gang har jeg vel hatt små barn med på sene besøk. Jeg husker jeg var i en bursdag da min datter var ca et halvt år. Hun lå søtt og sov da jeg skulle gå hjem. Vi løste det slik at jeg gikk hjem, og så hentet jeg henne langt ut på formiddagen neste dag.........

Gjest mamman til 5-åring

Dere har lettet mitt hjerte. Kom hjem nå og leste svarene deres.

Han er ikke med alle gangene, kanskje to eller 3 ganger i uka og den ene er alltid i helga.

Han har godt sovehjerte og våkner aldri av lyder eller lys. I dag var han knapt våken i 5 min x 2.

Jeg hadde gjerne flyttet til vennen min men det byr på endel praktiske problemer så jeg tror ikke det er aktuelt dessverre.

Men vi trives sammen og det er deilig og avslappende å være der. Dessuten trenger ungen en mannsfigur da han ikke har særlig kontakt med faren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...