Gå til innhold

Hvordan tilberede mørbradbiff?

Anbefalte innlegg

Jeg har et par stk. mørbradbiff, men hvordan tilbereder jeg dem?

Mener å ha hørt noe om å banke biffen før jeg steker dem?

Og så må de være _godt_ stekt, jeg tåler ikke antydning til blod inne i dem. Hvor lenge da? 10 min. på hver side?

Tenkte jeg skulle ha fløtegratinerte poteter (hjemmelagde...mmm...) og peppersaus til. I tillegg til diverse grønnsaker, sjampinjong og løk og brokkoli og sånt. Mmmm...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75225-hvordan-tilberede-m%C3%B8rbradbiff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med denne oppskriften?

Japansk sukiyakibiff

50 g vermicelli (risnudler) eller tynne fullkorn spagetti

50 ml hønsebuljong uten fett

50 ml soyasaus

125 ml tørr sherry

2 g kunstig søtningsmiddel

4 ts sesamolje

225 g løk i skiver

4 selleristilker i skiver

175 g mørbradbiff, kuttet i 10 cm lange og 4 cm tykke strimler

110 g sopp i skiver

150 g ferdig vasket fersk spinat

175 g vannkastanjer, avrent og i skiver

8 vårløk i skiver

Fersk kvernet svart pepper

Kok opp en stor gryte med vann. Når vannet koker tilsett nudlene og kok i 5 minutter, eller etter anvisning på pakken. Ikke kok for lenge. Hell av vannet og fordel nudlene på 2 tallerkener.

Bland sammen hønsebuljong, soyasaus, sherry og søtningsmiddel i en liten bolle. Pass på at alle ingrediensene er klare til sprøsteking. Varm sesamoljen i en plastbelagt stekepanne eller wok. Tilsett løk og selleri og kok i 3 minutter. Tilsett kjøttet og stek i 1 minutt mens du hele tiden kaster på pannen. Tilsett halvparten av soyasausen og rør inn. Tilsett sopp og stek i 30 sekunder. Tilsett spinat, kastanjer og vårløk og stek i 1 minutt. Tilsett resten av sausen og stek i 30 sekunder til mens du fortsetter å røre. Smak til med pepper. Ta pannen fra varmen og server sammen med nudlene. Hell sausen på toppen. Rekker til 2 porsjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...