Gå til innhold

Nextgentel eller Telenor?


Anbefalte innlegg

Oppdaget nettopp at vi kan få ADSL med Nextgentel her nå! Jeg har Telenor i dag, og er veldig misfornøyd. Vil jeg bli enda mer misfornøyd med Nextgentel? Jeg er særlig interessert i å vite hvor enkelt/komplisert de er med hjemmenettverk!

Jeg blir forresten veldig veldig veldig glad for å høste litt erfaringer fra dere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75255-nextgentel-eller-telenor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Hva er du misfornøyd med hos Telenor?

Det tok meg et par minutter å lage hjemmenettverk i Win2000.

Med vennlig hilsen

Hva jeg er misfornøyd med? Hvor skal jeg begynne....

Vel, det første er vel at informasjonen man får på forhånd ikke stemmer. Vi holdt på i veldig lang tid å prøve å få til nettverk, fikk faktisk litt 'hjelp' fra Telenor til dette, før de etter mye om og men sier at jeg må kjøpe en spesialswitch eller noe sånt. Koster bare 2000 kr.

For det andre - det er en drøss med andre detaljer, bl.a. ekstremt lang ventetid på telefon, sure kundeservicefolk som virket hånlige faktisk. Jeg syns faktisk ikke de burde le av folk som ikke skjønner alt dette. Sånt gjør meg negativt innstilt til et firma.

Win2000 har jeg ikke, vi har win98SE og jeg syns ikke det er verdt å kjøpe nytt operativsystem bare for å få nettverket til å fungere.

Poenget er at nå som jeg faktisk kan velge - hva skal jeg velge?

Jeg har vært kunde hos begge. Telenor har bedre kundeservice, men NextGenTel har lavere pris og raskere linjer. NextGenTel leverer ruter med abonnementet, slik at det er enklere å sette opp med nettverk enn det er med Telenors utstyr.

Har Telenor BEDRE kundeservice!?!? Å, jøje meg, da må det stå dårlig til med Nextgentel!

Har Telenor BEDRE kundeservice!?!? Å, jøje meg, da må det stå dårlig til med Nextgentel!

Trust me.. it does.

Fordelen med kundeservice hos Telenor i forhold til hos NGT, slik jeg har opplevd dem gjennom gjentatte henvendelser til begge:

Telenor a) tar telefonen etter maksimum ti minutter, og B) svarer på epost innen en time. ("Expressmail" - skjema på online.no). Døgnet rundt, hele uka. Jeg har alltid fått svar på eposter jeg har sendt, innen fristen.

NGT a) bruker opptil 40 minutter på å svare på telefonen, og B) bruker minst en uke på å svare på epost, dersom de i det hele tatt svarer. Jeg har sendt flere eposter som jeg aldri har fått svar på. I tillegg har jeg ventet i over en halvtime for å stille et enkelt faktaspørsmål om FTP-tjenesten deres, og blitt møtt med "FTP?". Jeg fikk aldri svar på spørsmålet mitt. Dessuten har de bare åpent mandag-fredag fra 9 til 20. Med andre ord, får du problemer klokka fem over åtte fredag kveld får du ikke engang tak i dem før mandag morgen, langt mindre fikset problemet.

Jeg har hørt at NGT har skjerpet seg litt på kundeservice i det siste, men dette var altså mine personlige erfaringer :) Jeg er fremdeles NGT-kunde, dog - samarbeidstilbudet de har med UiB om 2mbit for 400 kr/mnd er tross alt verdt litt banning over elendig service :)

Annonse

Hva jeg er misfornøyd med? Hvor skal jeg begynne....

Vel, det første er vel at informasjonen man får på forhånd ikke stemmer. Vi holdt på i veldig lang tid å prøve å få til nettverk, fikk faktisk litt 'hjelp' fra Telenor til dette, før de etter mye om og men sier at jeg må kjøpe en spesialswitch eller noe sånt. Koster bare 2000 kr.

For det andre - det er en drøss med andre detaljer, bl.a. ekstremt lang ventetid på telefon, sure kundeservicefolk som virket hånlige faktisk. Jeg syns faktisk ikke de burde le av folk som ikke skjønner alt dette. Sånt gjør meg negativt innstilt til et firma.

Win2000 har jeg ikke, vi har win98SE og jeg syns ikke det er verdt å kjøpe nytt operativsystem bare for å få nettverket til å fungere.

Poenget er at nå som jeg faktisk kan velge - hva skal jeg velge?

2000 kr trenger du da slett ikke å betale. Denne lille saken her fikser problemet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=18664&t=1339&l=2&AvdID=1&CatID=19&GrpID=2&s=pl

Det finnes også andre tilsvarende produkter til omtrent samme pris. Det du vil passe på, er at de støtter protokollen PPPoE (Det er denne Telenor ADSL bruker) og at de har innebygget switch (ellers må du ha en switch i tillegg). Denne boksen gir deg alt du trenger til å både koble sammen maskinene i huset (opptil fire) og få alle sammen på Internett.

2000 kr trenger du da slett ikke å betale. Denne lille saken her fikser problemet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=18664&t=1339&l=2&AvdID=1&CatID=19&GrpID=2&s=pl

Det finnes også andre tilsvarende produkter til omtrent samme pris. Det du vil passe på, er at de støtter protokollen PPPoE (Det er denne Telenor ADSL bruker) og at de har innebygget switch (ellers må du ha en switch i tillegg). Denne boksen gir deg alt du trenger til å både koble sammen maskinene i huset (opptil fire) og få alle sammen på Internett.

Tusen takk for link!

Men du - stemmer det at hvis vi bytter til NGT, så slipper vi å kjøpe en sånn boks? Da er det innebygget i modemet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...