Gå til innhold

Trenger hjelp - Virus på PCen

Anbefalte innlegg

Gjest Selma Therese

To dataspørsmål:

Jeg har en pc hjemme (snart 2 år gammel) denne har stått ubrukt de siste 6-7 månedene. Grunnen er at vi antakelig har fått virus på denne. Jeg har prøvd å oppdatere virusprogram og kjøre dette uten hell. Har heller ingen restore CD til denne pc, men det ligger et 'program' på maskinen hvor vi kan gå inn å restore programmene til hvordan de var på kjøpstidspunktet. Dette har heller ikke fungert. Vi får ny PC om ca en måned, men vurderer å levere den vi nå har inn for å få fikset den, men hvor gjør vi det? Finnes det PC "verksteder"??

Et annet spørsmål:

Siden vi ikke har brukt hjemme PC, har vi gått inn via epostleser for å lese e-mailene. Her har jeg gjennom de siste månedene slettet mange mailer med virus. Dette er mailer som helt tydelig har vært virus, og jeg har da slettet disse via epostleseren (telenor). Spørsmålet mitt er da: vil disse mailene fortsette å strømme inn når jeg om en måned får meg ny PC? Og vil de ødelegge den nye? Er det noen mulighet til å stanse disse mailen? Må jeg kanskje få meg helt ny e-mail adresse?

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75305-trenger-hjelp-virus-p%C3%A5-pcen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spm.1

Hiv ut harddisken. Det er her viruset ligger. Pris på nye disker har falt voldsomt (kr.600-700, 20 GB), så du får en ny for mindre enn det et verksted-opphold vil koste.

Spm.2

Sletter du email "online" hos Telenor, ja så er de slettet for godt. Vil du unngå å motta post fra denne addressen på den nye PC'n, så lar du bare være å legge inn denne addressa når du kommer så langt at du skal sette opp email-konto i Outlook Express.

Spm.1

Hiv ut harddisken. Det er her viruset ligger. Pris på nye disker har falt voldsomt (kr.600-700, 20 GB), så du får en ny for mindre enn det et verksted-opphold vil koste.

Spm.2

Sletter du email "online" hos Telenor, ja så er de slettet for godt. Vil du unngå å motta post fra denne addressen på den nye PC'n, så lar du bare være å legge inn denne addressa når du kommer så langt at du skal sette opp email-konto i Outlook Express.

Du kan opprette nytt mail-konto inne på kontoadministrasjon.(den legger du inn i Outlook Express). Det beste er om du slettet den gamle addressa for godt, så den ikke ligger å tar opp plass.

Spm.1

Spm.2

Hvis de ikke selv med hjelp over telefon e.l. klarer å formattere/reinstallere et os på disken de har fra før, kommer de neppe til å klare å få en ny disk med osinstall opp og gå.

Med andre ord må de enten punge ut eller lære seg det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...