Gå til innhold

Leiligheten som ingen ville vaske...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• spirito

25

• AlphaOne

5

• ista

3

• rufsetufsa

2

Mest aktive i denne tråden

Hvis du trenger leiligheten raskest mulig, så bør du vel bare godta den avtalen.

Om det ikke hastet så veldig med å flytte inn, så ville jeg holdt meg til den opprinnelige avtalen og fått henne til å vaske hele leiligheten.

Slik jeg har forstått det har hun tilbudt seg å la deg overta tidligere, mot at hun slipper å vaske. Du kan takke ja eller nei til det tilbudet, men du kan ikke forlange i pose og sekk, nemlig at hun skal la deg overta tidligere, samt vaske ut leiligheten. Da får jo ikke hun noe særlig igjen for å la deg flytte inn tidligere.

Hvis du trenger leiligheten raskest mulig, så bør du vel bare godta den avtalen.

Om det ikke hastet så veldig med å flytte inn, så ville jeg holdt meg til den opprinnelige avtalen og fått henne til å vaske hele leiligheten.

Slik jeg har forstått det har hun tilbudt seg å la deg overta tidligere, mot at hun slipper å vaske. Du kan takke ja eller nei til det tilbudet, men du kan ikke forlange i pose og sekk, nemlig at hun skal la deg overta tidligere, samt vaske ut leiligheten. Da får jo ikke hun noe særlig igjen for å la deg flytte inn tidligere.

Jo, hun får pengene idag, istedenfor om en uke...

Annonse

Jeg bor i Sarpsborg, det er bare å komme!

Den gjelder alle som skulle føle seg malelysten :o)

Ok... det var litt langt. Kanskje jeg får ta min egen leilighet da... men det blir liksom ikke det samme - selv om det har vært behov for det i 4 år nå...

Skriv inn hit hvis du trenger hjelp da? Eller har du kanskje ferdig planlagt...

hilsen

Ok... det var litt langt. Kanskje jeg får ta min egen leilighet da... men det blir liksom ikke det samme - selv om det har vært behov for det i 4 år nå...

Skriv inn hit hvis du trenger hjelp da? Eller har du kanskje ferdig planlagt...

hilsen

Jeg trenger sikkert masse hjelp underveis ;-)

Det må jo være greit hvis du skal pusse opp. Ingen vits i å vaske hvis du skal pusse opp, det er jo bortkastet arbeid.

Jeg skal jo male rett oppå der hun har malt fra før. Da er det vel viktig at det er helt rent? Men det tar sikkert ikke så mye tid å slenge over. Hva bør jeg vaske med for å få vekk evt. fett og slikt fra malte flater?

Annonse

Da jeg solgte leiligheten min, fikk kjøper den for en litt lavere pris mot at jeg slapp å vaske. Ca det det ville kostet å få profesjonelle til å vaske. Timepris

Jaja, det vil vel si en 5-600 kroner for den bittelille leiligheten min. Da gidder jeg ikke bråke med det...

Jepp :o)

Har avtalt at vi møtes etterpå for nøkkeloverlevering. Åh, min EGEN leilighet! DEILIG!

Gratulerer!

Tenk den deilige følelsen når du er ferdig med å male...

Dersom du er kresen på farger, kan det lønne seg å kjøpe en halv liter av malinga først for å se om den passer hos deg.

Jeg skal jo male rett oppå der hun har malt fra før. Da er det vel viktig at det er helt rent? Men det tar sikkert ikke så mye tid å slenge over. Hva bør jeg vaske med for å få vekk evt. fett og slikt fra malte flater?

Salmiakk! (bland en solid skvett sammen med det andre vaskemiddelet du bruke)

Det ER viktig å vaske før maling. Spesiellt kjøkken, og hvis det har vært røyka der.

(prøvde å gjøre det lettvint en gang med et stuetak. Måtte male tre ganger(!) p.g.a. at nikotinene lagde brune skjolder)

Salmiakk! (bland en solid skvett sammen med det andre vaskemiddelet du bruke)

Det ER viktig å vaske før maling. Spesiellt kjøkken, og hvis det har vært røyka der.

(prøvde å gjøre det lettvint en gang med et stuetak. Måtte male tre ganger(!) p.g.a. at nikotinene lagde brune skjolder)

NB!

ALDRI bland salmiakk med klor-holdige vaskemiddler!

Med vennlig hilsen

Du får noe som heter casco grovrent på malebutikken - dette er nok til å gi underlaget en skikkelig omgang. Så lar du dette tørke noen timer, før du maler. Skal du ha lys farge oppå en mørk som er der fra før - bør du bruke heftgrunning først. Og husk - samme hva malebutikken sier så skal du ha vannbasert maling... oljemaling falmer og sprekker over tid... (var på kurs i går og er ferskinnsprøytet i hodet med kunnskaper - må lære bort litt før jeg glemmer det).

hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...