Gå til innhold

Kongefamilien får mer

Anbefalte innlegg

Gjest tastaturet

Til helvete med hele kongehuset. Noe Ari og Mette Marit kommer til å bidra sterkt til. Skjønner ikke at f.eks Sonja har mage til å handle kåpe for titalls tusen når situasjonen er som den er både her tillands og i utlandet. Vi har jo i prinsippet ingenting å si på hvordan skattepengene våre brukes. Kan lure på vitsen med å stemme noen ganger...

...Ja og når MerthaL sitter på et vinslott og drikker seg bedugget og småk*t på dyr årgangsvin så d lyser enda mer ut av øya påá,mens fattige og syke lider og har ikke råd til medisiner engang,da kan du få kongehuset i vrangstrupen,,,,

Hva hjelper det at de stiller opp på veldedighet,viser ansiktet sitt og de dyre kjolene og kåpene sine på et sykehus for kreftsyke barn foreksempel?Hva hjelper det at de sier at vi må kjempe for de fattige når de sløser bort penger på shopping og ferier så og si hver dag?Nei dette er dobbeltmoral ala:Gjør som vi sier,men ikke som vi gjør.

Nei,de kunne levd som vanlige norske borgere og overlatt #pengebingen# til de som virkelig trengte den,hvis de virkelig mente det de sa.Dette kongehuset trenger ikke Norge!

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

11

• AlphaOne

6

• SierDuDet

2

• neuni

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest tastaturet

Joda, men jeg er for at folket kan velge seg til denne presidenten. Ikke at en eller annen "heldiggris" skal bli født (eller giftet) med sølvskje i munnen.

Enig med deg her!En folkevalgt president,istedet for en påtvunget hel slekt som skal leve i luksus på bevilgninger!

En president som kunne leve mer nøkternt enn denne kongeslekta ville ikke vært noe problem.Det er vi _folket_

som bestemmer,vi ville også kunne påvirket til mer nøkternhet ved presidentstyre,for og slippe og få en president ala USA.

En ting til som jeg synes er litt rart(når vi først er innpå dette med kongehuset),det er at Kongehuset proklamerer at nå,nå skal Mertha greie seg selv og sørge for egen inntekt.Og det er vel ikke noe problem når hun får gaver av kongen i form av et hus til mange millioner,landsted til mange millioner osv osv.Jammen sier jeg greie seg selv,latterlig!

Annonse

Enig med deg her!En folkevalgt president,istedet for en påtvunget hel slekt som skal leve i luksus på bevilgninger!

En president som kunne leve mer nøkternt enn denne kongeslekta ville ikke vært noe problem.Det er vi _folket_

som bestemmer,vi ville også kunne påvirket til mer nøkternhet ved presidentstyre,for og slippe og få en president ala USA.

En ting til som jeg synes er litt rart(når vi først er innpå dette med kongehuset),det er at Kongehuset proklamerer at nå,nå skal Mertha greie seg selv og sørge for egen inntekt.Og det er vel ikke noe problem når hun får gaver av kongen i form av et hus til mange millioner,landsted til mange millioner osv osv.Jammen sier jeg greie seg selv,latterlig!

Var ikke akkurat sånn når jeg flyttet hjemmefra, nei.

Godt å ha noen som er enig med meg her... :0)

Heller det en monarki. Er det noen andre alternativer da?

La folket få brød og sirkus og slott. Det styrker nasjonalfølelsen, gir stabilitet og masse annet bla. bla. bla.

Se hva man gjorde med Afghanistan, man tørket støvet av en 80-årig forhv. afghansk konge som levde i eksil i Italia, og satt'n på fly hjem. Kanskje p.g.a. monarkiet vi har det så fredlig i Norge?

Du snakker om betydning av penger, fordeling - så plutselig betyr ikke det så mye - da er det andre ting som er viktigst.

Jeg forstår ikke argumentasjonen din, det er det eneste.

Nei, jeg er sikkert ikke så smart. (ja, jeg vet det ikke var det du sa)

Jeg synes ikke penger skal brukes på noe helt tullete ( i mine øyne ) som kongehuset. Du sier at republikk vil koste like mye. Ja, da er det noe jeg vil ofre. Heller det. Men det er jo selvsagt også dumt om førstedamen ter seg på samme måte som de kongelige. Men ved republikk og valg av president har vi som folk litt mer innflytelse. Og pengene brukes på noen som er valgt pga egenskaper og ikke er tilfeldig født inn i rollen.

La folket få brød og sirkus og slott. Det styrker nasjonalfølelsen, gir stabilitet og masse annet bla. bla. bla.

Se hva man gjorde med Afghanistan, man tørket støvet av en 80-årig forhv. afghansk konge som levde i eksil i Italia, og satt'n på fly hjem. Kanskje p.g.a. monarkiet vi har det så fredlig i Norge?

Men hva hvis det viser seg at folket ikke liker monarkene? Som har vist seg med Mette-Marit?

Hva tror du foressten hun ville fått for do-kosten sin? *s*

Nei, jeg er sikkert ikke så smart. (ja, jeg vet det ikke var det du sa)

Jeg synes ikke penger skal brukes på noe helt tullete ( i mine øyne ) som kongehuset. Du sier at republikk vil koste like mye. Ja, da er det noe jeg vil ofre. Heller det. Men det er jo selvsagt også dumt om førstedamen ter seg på samme måte som de kongelige. Men ved republikk og valg av president har vi som folk litt mer innflytelse. Og pengene brukes på noen som er valgt pga egenskaper og ikke er tilfeldig født inn i rollen.

ok, greit Daisy.

Jeg aksepterer at du tror det. Jeg derimot mener at all erfaring tilsier, at dette ikke er tilfelle. En republikk er en kostbar affære og et stort apparat skal drives - jeg tror ikke du vil finne noen kostnadsbesparelser der.

Når det kommer til de andre argumentene du har, så diskuterer jeg gjerne dem - men nå tror jeg jaggu at jeg skal legge meg - så det får vi komme tilbake til. ok? :)

Gjest creation

Slutt å vær så smålig.

Kongehuset vårt er ikke kjent for stort pengeforbruk. Slottet er som et lite fuglebur å regne i forhold til slott rundt omkring i verden, de kongelige eiendommene (og vår historie) holder på å falle fra hverandre fordi det ikke bevilges nok midler til å pusse opp skurene.

De kongelige har frem til nå representert landet vårt helt glimrende og lagt ned betraktelig mye arbeid for å få opp fokus på veldedige organisasjoner og det arbeidet de gjør. De har vel rundt 300 reisedager i året - nesten alltid på jobb - det sier seg selv at de trenger mer enn en joggebukse i garderoben.

Blander meg!...Og så er Norge et lite fugleland også,i forhold til mange andre land....

Du skriver at slottene deres forfaller!Hva med skolene ungene våre går på?Ungene våre,vår kommende generasjon blir syke av den dårlige forfatningene skolene er i.

Hva skal da prioriteres,luksusslottene til kongefamilien eller alle skolene norges barn?

Hvis valget står som det tydeligvis gjør,så la de fordømte slottene forfalle sier nå jeg.

Du skriver at de representerer rundt 300 dager i året,kaller du det representerer?De representerer en veldig liten tidsperiode av sine reiser,det meste er ferier og fornøyelser på disse såkalte representasjonsreisene.Det du kaller å representere er oftest dyre,gode middager m/dyr vin,se på severdigheter osv osv.

Du skriver at det sier seg selv at de trenger mer enn en joggebukse, jada,men dyre kåper til mange tusen og rådyre spesialkreasjoner,solbriller til mange tusen?Nei,det trenger de ikke,det er sløsing og grovt misbruk av offentlige midler!

Hva de gjør i andre kongehus/Monarkier er klekkende likegyldig,vi lever i Norge og avgjør selv hvordan vi vil ha det.

Ny folkeavstemning er det eneste riktige!

Annonse

ok, greit Daisy.

Jeg aksepterer at du tror det. Jeg derimot mener at all erfaring tilsier, at dette ikke er tilfelle. En republikk er en kostbar affære og et stort apparat skal drives - jeg tror ikke du vil finne noen kostnadsbesparelser der.

Når det kommer til de andre argumentene du har, så diskuterer jeg gjerne dem - men nå tror jeg jaggu at jeg skal legge meg - så det får vi komme tilbake til. ok? :)

Jepp, vi får ta det en annen gang.

Jeg har sikkert ikke gode argumenter og sånn, hadde jeg hatt det, skulle jeg heller har vært statsminister *s*

Blander meg!...Og så er Norge et lite fugleland også,i forhold til mange andre land....

Du skriver at slottene deres forfaller!Hva med skolene ungene våre går på?Ungene våre,vår kommende generasjon blir syke av den dårlige forfatningene skolene er i.

Hva skal da prioriteres,luksusslottene til kongefamilien eller alle skolene norges barn?

Hvis valget står som det tydeligvis gjør,så la de fordømte slottene forfalle sier nå jeg.

Du skriver at de representerer rundt 300 dager i året,kaller du det representerer?De representerer en veldig liten tidsperiode av sine reiser,det meste er ferier og fornøyelser på disse såkalte representasjonsreisene.Det du kaller å representere er oftest dyre,gode middager m/dyr vin,se på severdigheter osv osv.

Du skriver at det sier seg selv at de trenger mer enn en joggebukse, jada,men dyre kåper til mange tusen og rådyre spesialkreasjoner,solbriller til mange tusen?Nei,det trenger de ikke,det er sløsing og grovt misbruk av offentlige midler!

Hva de gjør i andre kongehus/Monarkier er klekkende likegyldig,vi lever i Norge og avgjør selv hvordan vi vil ha det.

Ny folkeavstemning er det eneste riktige!

Tror du virkelig at skolene vil få mer penger hvis vi avskaffer monarkiet???

Har du ikke fått med deg at Norge har penger på bok? Vi HAR penger å bruke, men av ulike grunner gjør vi ikke det.

Men hva hvis det viser seg at folket ikke liker monarkene? Som har vist seg med Mette-Marit?

Hva tror du foressten hun ville fått for do-kosten sin? *s*

Problemet er at en del folk er sykelig opptatt av de kongeliges gjøren og laden! Kan de ikke bare få klippe snorer og åpne broer i fred?!

Herregud, det skrives side opp og side ned om hatter, håndvesker og den siste kjolen til Sonja. Folk må slutte å bekymmre seg.

Problemet er at en del folk er sykelig opptatt av de kongeliges gjøren og laden! Kan de ikke bare få klippe snorer og åpne broer i fred?!

Herregud, det skrives side opp og side ned om hatter, håndvesker og den siste kjolen til Sonja. Folk må slutte å bekymmre seg.

Folk bekymrer seg jo selvsagt når aviser og blader skriver opp og ned om de. Kongehuset har blitt kommersielt for tabloidmediene.

Gjest biitten

Er du full eller?Eller bare en kongelig ryggslikker?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...