Gå til innhold

Kongefamilien får mer

Anbefalte innlegg

Ja det tror jeg!

Da må du oppdatere deg. Norge har milliarder på bok og penger nok til å fikse all elendighet som eksisterer i Norge i dag. Det er fakta.

Men så er det engang slik at det må tas hensyn til inflasjon, til renter, til kjøpekraft, til arbeidskraft.... Jeg påstår ikke at jeg kjenner til alle økonomiske prinsipper, men jeg vet såpass mye at enkle løsninger ikke er så enkle som de synes.

Det er ikke penger det skorter på - vi er et av verdens rikeste land, og har milliarder på bok. Kongehuset og hva de får blir som spytt i havet å regne.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

11

• AlphaOne

6

• SierDuDet

2

• neuni

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Da må du oppdatere deg. Norge har milliarder på bok og penger nok til å fikse all elendighet som eksisterer i Norge i dag. Det er fakta.

Men så er det engang slik at det må tas hensyn til inflasjon, til renter, til kjøpekraft, til arbeidskraft.... Jeg påstår ikke at jeg kjenner til alle økonomiske prinsipper, men jeg vet såpass mye at enkle løsninger ikke er så enkle som de synes.

Det er ikke penger det skorter på - vi er et av verdens rikeste land, og har milliarder på bok. Kongehuset og hva de får blir som spytt i havet å regne.

Sant Zirine! Dessuten har man råd til å bruke 800 millioner til å bombe noen "fjellbønder" i Afghanistan, mens gamle pensjonister nå skal begynne å betale kr. 1860 i egenandel på blåresept-medisiner...

Det er nok penger her i landet tydeligvis..

Gjest creation

Tror du det er bare og bruke av pengene vi har på bok du da?Du skjønner,du er inne på noe når du nevner inflasjonen,det er ikke bare og bruke ubekymret ivei av de pengene,da kjører vi hele landet på skakke.Politikerne bruker så mye penger de kan for og holde en forsvarlig økonomi her i landet.

Det er prioriteringer av de midlene de kan tillate seg og bruke det gjelder.

Og da kan vi jo starte med og avskaffe kongehuset,og sette inn en nøktern president,det synes jeg er en flott start, og så går vi videre på prioriteringslisten....

Annonse

Gjest creation

Sant Zirine! Dessuten har man råd til å bruke 800 millioner til å bombe noen "fjellbønder" i Afghanistan, mens gamle pensjonister nå skal begynne å betale kr. 1860 i egenandel på blåresept-medisiner...

Det er nok penger her i landet tydeligvis..

De midlene de har bevilget til den krigen har kansje noe med det og gjøre at vi har et forpliktende samarbeid med Nato og EU?

Blander meg!...Og så er Norge et lite fugleland også,i forhold til mange andre land....

Du skriver at slottene deres forfaller!Hva med skolene ungene våre går på?Ungene våre,vår kommende generasjon blir syke av den dårlige forfatningene skolene er i.

Hva skal da prioriteres,luksusslottene til kongefamilien eller alle skolene norges barn?

Hvis valget står som det tydeligvis gjør,så la de fordømte slottene forfalle sier nå jeg.

Du skriver at de representerer rundt 300 dager i året,kaller du det representerer?De representerer en veldig liten tidsperiode av sine reiser,det meste er ferier og fornøyelser på disse såkalte representasjonsreisene.Det du kaller å representere er oftest dyre,gode middager m/dyr vin,se på severdigheter osv osv.

Du skriver at det sier seg selv at de trenger mer enn en joggebukse, jada,men dyre kåper til mange tusen og rådyre spesialkreasjoner,solbriller til mange tusen?Nei,det trenger de ikke,det er sløsing og grovt misbruk av offentlige midler!

Hva de gjør i andre kongehus/Monarkier er klekkende likegyldig,vi lever i Norge og avgjør selv hvordan vi vil ha det.

Ny folkeavstemning er det eneste riktige!

"De representerer en veldig liten tidsperiode av sine reiser,det meste er ferier og fornøyelser på disse såkalte representasjonsreisene."

kordan veit du det? trur du det er moro å reise så mykje? trur du det er avslappende å alltid være i fokus, samma kor ein snur seg?

eg har ikkje nokon konkret formeining for/mot monarki eller for/mot pengebruk på dette, men eg veit iallfall såpass at 300 reisedøgn i året (dersom det stemmer, det zirine seier) er utrolig slitsomt. det er ikkje morsomt å reise heile tida når det er jobben din.

"De representerer en veldig liten tidsperiode av sine reiser,det meste er ferier og fornøyelser på disse såkalte representasjonsreisene."

kordan veit du det? trur du det er moro å reise så mykje? trur du det er avslappende å alltid være i fokus, samma kor ein snur seg?

eg har ikkje nokon konkret formeining for/mot monarki eller for/mot pengebruk på dette, men eg veit iallfall såpass at 300 reisedøgn i året (dersom det stemmer, det zirine seier) er utrolig slitsomt. det er ikkje morsomt å reise heile tida når det er jobben din.

Fuck off!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...