Gå til innhold

Fy f*** hvordan det er blitt

Anbefalte innlegg

for de gamle på sykehjem.

Etter å ha vært borte fra somatisk pleie noen år, har jeg nå i noen dager vært på et somatisk sykehjem. Og fy faen hvordan det er blitt på sykehjemmene.

Pasientene sitter apatiske i rullestolene rundt om i korridorene. De er full av kontrakturer og klarer ikke å strekke ut verken armer eller bein. Fordi ingen har tid og anledning til å trene med dem. De må mates med moset mat som er lunken pga at så mange trenger å bli matet. De har svelgpareser og trenger tid, men det har ingen tid til å gi dem.

Stakkars gamle mennesker som er prisgitt pleierne.

De springer som om de er gale for å få rukket det praktiske som må gjøres og har ikke tid til å koseprate eller gjøre noe ekstra.

Jeg er sjokkert over hvordan det er blitt, og enda mer sjokkert er jeg når jeg får høre om innsparingene som skal gjennomføres i de forskjellige kommunene og på sykehjemmene.

Jeg håper at jeg aldri blir sa dårlig at jeg havner på sykehjem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75424-fy-f-hvordan-det-er-blitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du det hadde blitt så mye bedre om noen andre styrte ??

Og nei, jeg stemte ikke på de som styrer nå ;-)

Neida, skulle bare erte deg litt. :-)

Tilstandene har vært bedrøvlig i mange år de, under skiftende regjeringer.

*tror jeg flytter til sydhavsøy når jeg blir 70*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...