Gå til innhold

Islam og de avskylige vantro

Anbefalte innlegg

Det er nettopp det det ikke gjør! Det er sånn muslimer er oppdratt! Unge muslimske kvinner har ikke så ille syn på norske jenter, men mannfolka!!!!! Eldre muslimske kvinner også spotter etter norske jenter på gata. Så ikke si noe annet, jeg er oppvokst med mange muslimer rundt meg, derfor har jeg ikker espekt for dem..De har allerede bevist at de ikke fortjener det.

Understreker at jeg ikke mener absolutt alle!

Hei Pricilla,

Du skriver: "Det er sånn muslimer er oppdratt!"

og "Understreker at jeg ikke mener absolutt alle!"

Men da sier det seg selv at "muslimer ikke er oppdratt slik"....

Det du kan si er at "folk som rakker ned på kvinner er oppdratt slik", men det gjelder kristne, ateister, hinduer og muslimer...

Du blander sammen menneskesyn og religion, som om islam er "spesielt ille" her. Sett deg ned og les de "hellige bøkene" til kristne, hinduer og muslimer, og forsøk å si hvilken som er verst.

At mange mennesker som OGSÅ er muslimer har et horribelt menneskesyn er sant. Uten tvil. Men det er ikke nødvendigvis fordi de er "muslimer", men fordi det var "det rådende menneskesynet" der de kommer fra. Ser du forskjellen?

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• red

8

• flisa

7

• Ulv I Faarikaal

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Pricilla

Hei Pricilla,

Du skriver: "Det er sånn muslimer er oppdratt!"

og "Understreker at jeg ikke mener absolutt alle!"

Men da sier det seg selv at "muslimer ikke er oppdratt slik"....

Det du kan si er at "folk som rakker ned på kvinner er oppdratt slik", men det gjelder kristne, ateister, hinduer og muslimer...

Du blander sammen menneskesyn og religion, som om islam er "spesielt ille" her. Sett deg ned og les de "hellige bøkene" til kristne, hinduer og muslimer, og forsøk å si hvilken som er verst.

At mange mennesker som OGSÅ er muslimer har et horribelt menneskesyn er sant. Uten tvil. Men det er ikke nødvendigvis fordi de er "muslimer", men fordi det var "det rådende menneskesynet" der de kommer fra. Ser du forskjellen?

Med vennlig hilsen

Det siste du sier er sant. Men de er oppdratt sånn som jeg sa, men det er ikke alle som lever opp til det...

Og muslimer er ofte veldig veldig mye mer religiøse enn "vanlige" kristene, superkristene er ikke gode i toppen de heller (noen). jeg er kristen, men følger ikke bibelen til punkt og prikke, leser ikke bibelen engang.

Muslimer er såpass religiøse at det å skrive Allah på bakken er en STOOOOR skam!

Hei,

*ler*

Men da er jo du selv en av de "intolerante" menneskene du er intolerant ovenfor...

:-)

Med vennlig hilsen

Ja, jeg ser jo det, men holder ved min påstand.

Hvis et menneske er fordømmende ovenfor homofile, kaller jenter som har ligget med mer enn to stykker for horer, mener at alle ikke-kristne er noen minisataner som gjerne skal få sin straff allerede på denne jorden og generelt sett lever i en veldig liten boks hvor alle andre er syndige og teite hvis de måtte mene noe annet, da mener jeg:

du trenger ikke være tolerant mot dem, og samtidig være et intolerant menneske

Det siste du sier er sant. Men de er oppdratt sånn som jeg sa, men det er ikke alle som lever opp til det...

Og muslimer er ofte veldig veldig mye mer religiøse enn "vanlige" kristene, superkristene er ikke gode i toppen de heller (noen). jeg er kristen, men følger ikke bibelen til punkt og prikke, leser ikke bibelen engang.

Muslimer er såpass religiøse at det å skrive Allah på bakken er en STOOOOR skam!

Da må det være dobbeltskam å skrive Allah på DOL ?

Så da er vi nok dårlige muslimer, begge to,

Ulv I Faarikaal

Ja, noen har det, akkurat som "noen kristne" har et sykt syn på jøder og/eller muslimer.

Det er bare totalt uhensiktsmessig å generalisere på den måten du gjør.

Med vennlig hilsen

Du trenger ikke globalisere, komplisere og plukke fra hverandre alt jeg skriver.

Publikumet her er ikke så dumme som du tror, kanskje noen til og med er mer intelligent enn deg ? Kanskje noen har opplevd mer enn deg ?

Det er ikke alt jeg vil fortelle her, eller gidder svare på, sorry.

Annonse

Hei Pricilla,

Muslimer er like individuelle som kristne. Jeg kjenner en kristen som ikke gikk i sin fars begravelse fordi "han var ikke kristen nok", og jeg kjenner muslimske kvinner som legger ut om sine erobringer på herre-fronten fritt og uten skyldfølelser...

Ja, mange av de muslimene du legger merke til er "mer troende" enn "statskirke kristne" - det er jo nettopp derfor du legger merke til dem - ikke sant? Hvis kristne som var "mer troende" hadde hatt spesielle klær (eller noe lignende) ville du jo lagt merke til dem også.

Videre så er det jo mange muslimer i Norge som er "muslimer" kun fordi moskéen er en "forbindelse med fødelandet" for dem. Akkurat som at selv nordmenn som ALDRI går i kirken i Norge, plutselig oppsøker Sjømannskirken i London hvis de bor der.

===

Vi er helt enige om "kvinne-mishandlere" - trolig er jeg "mer feminist" enn de fleste kvinner i Norge! ;-)

Det jeg forsøker å påpeke er at du må angripe "handlinger og holdninger" hos INDIVIDER, og ikke hos "kristne" eller "muslimer" generelt.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg ser jo det, men holder ved min påstand.

Hvis et menneske er fordømmende ovenfor homofile, kaller jenter som har ligget med mer enn to stykker for horer, mener at alle ikke-kristne er noen minisataner som gjerne skal få sin straff allerede på denne jorden og generelt sett lever i en veldig liten boks hvor alle andre er syndige og teite hvis de måtte mene noe annet, da mener jeg:

du trenger ikke være tolerant mot dem, og samtidig være et intolerant menneske

Hei,

Interessant emne! :-)

Du skriver: "du trenger ikke være tolerant mot dem, og samtidig være et intolerant menneske"

Men du er fremdeles "intolerant" - du (og jeg) er det bare mot andre folk enn det "de" er...

Vi gir oss selv "lov" til å være intolerante mot "dem", fordi de er intolerante for våre "humanistiske verdier".

De gir seg selv "lov" til å være intolerante mot "oss", fordi vi er intolerante for deres "religiøse verdier".

Objektivt sett er det vanskelig å se en stor forskjell. Vi baserer forskjellen på at "vi følger Menneskerettighetene", de på "vi følger vår gud"....

Med vennlig hilsen

Gjest Pricilla

Hei Pricilla,

Muslimer er like individuelle som kristne. Jeg kjenner en kristen som ikke gikk i sin fars begravelse fordi "han var ikke kristen nok", og jeg kjenner muslimske kvinner som legger ut om sine erobringer på herre-fronten fritt og uten skyldfølelser...

Ja, mange av de muslimene du legger merke til er "mer troende" enn "statskirke kristne" - det er jo nettopp derfor du legger merke til dem - ikke sant? Hvis kristne som var "mer troende" hadde hatt spesielle klær (eller noe lignende) ville du jo lagt merke til dem også.

Videre så er det jo mange muslimer i Norge som er "muslimer" kun fordi moskéen er en "forbindelse med fødelandet" for dem. Akkurat som at selv nordmenn som ALDRI går i kirken i Norge, plutselig oppsøker Sjømannskirken i London hvis de bor der.

===

Vi er helt enige om "kvinne-mishandlere" - trolig er jeg "mer feminist" enn de fleste kvinner i Norge! ;-)

Det jeg forsøker å påpeke er at du må angripe "handlinger og holdninger" hos INDIVIDER, og ikke hos "kristne" eller "muslimer" generelt.

Med vennlig hilsen

Du gir deg ikke på harde møkka du! ; )

Du skriver: "Muslimer er like individuelle som kristne. Jeg kjenner en kristen som ikke gikk i sin fars begravelse fordi "han var ikke kristen nok", og jeg kjenner muslimske kvinner som legger ut om sine erobringer på herre-fronten fritt og uten skyldfølelser..."

De aller fleste muslimer er ordentlige muslimer, og de har andre leveregler enn ikke-muslimer, det er ikke at jeg legger mer merke til de som er "ekte" muslim, det er bare sånn at nesten alle er "ekte" muslimer, det er veldig veldig få som ikke lever opp til leveforholdene.

Superkristene er sjelden å se, de er minst like sprø som musilmer. (mener jeg) Og å ikke gå i sin fars begravelse pga at han ikke er kristen nok er en sånn sprø handling.

Muslimske jenter som ikke er jomfru har jeg ALDRI hørt om..: ) Og jeg kjenner mange..

Annonse

Gjest turbolator

Du skriver: "Muslimer er like individuelle som kristne. Jeg kjenner en kristen som ikke gikk i sin fars begravelse fordi "han var ikke kristen nok", og jeg kjenner muslimske kvinner som legger ut om sine erobringer på herre-fronten fritt og uten skyldfølelser..."

De aller fleste muslimer er ordentlige muslimer, og de har andre leveregler enn ikke-muslimer, det er ikke at jeg legger mer merke til de som er "ekte" muslim, det er bare sånn at nesten alle er "ekte" muslimer, det er veldig veldig få som ikke lever opp til leveforholdene.

Superkristene er sjelden å se, de er minst like sprø som musilmer. (mener jeg) Og å ikke gå i sin fars begravelse pga at han ikke er kristen nok er en sånn sprø handling.

Muslimske jenter som ikke er jomfru har jeg ALDRI hørt om..: ) Og jeg kjenner mange..

Jeg kjenner ikke så mange muslimske jenter. Men et par. Og nei, de er langt fra jomfru. Moren til ei er i ekteskap nr 4, og hun har halvsøsken på halvsøsken. Selv går hun kledd i miniskjørt og støvletter og har hatt norsk type i 3 år nå. De er muslimer, men ikke troende.

Jeg kjenner ikke så mange muslimske jenter. Men et par. Og nei, de er langt fra jomfru. Moren til ei er i ekteskap nr 4, og hun har halvsøsken på halvsøsken. Selv går hun kledd i miniskjørt og støvletter og har hatt norsk type i 3 år nå. De er muslimer, men ikke troende.

Hvordan kan de være muslimer om de ikke er troende??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Men Pricilla da...

Hvordan vet du hvem som er muslimer?

Det er jo, per definisjon, kun de "fundamentalistiske" du legger merke til! Alle de "normale" (som er som deg og meg) enser du selvsagt ikke! Men du passerer dem hver dag.

Kristendom og islam er tvilling-religioner. De er faktisk SVÆRT like. (Det er ingen andre store religoner i verden som er så like!)

Og det er (numerisk) like mange "superkristne" i Norge som "supermuslimer", men du legger bare ikke merke til dem, fordi de ofte bor i "dalstrøka innafor"....

Med vennlig hilsen

Hei,

Interessant emne! :-)

Du skriver: "du trenger ikke være tolerant mot dem, og samtidig være et intolerant menneske"

Men du er fremdeles "intolerant" - du (og jeg) er det bare mot andre folk enn det "de" er...

Vi gir oss selv "lov" til å være intolerante mot "dem", fordi de er intolerante for våre "humanistiske verdier".

De gir seg selv "lov" til å være intolerante mot "oss", fordi vi er intolerante for deres "religiøse verdier".

Objektivt sett er det vanskelig å se en stor forskjell. Vi baserer forskjellen på at "vi følger Menneskerettighetene", de på "vi følger vår gud"....

Med vennlig hilsen

Jeg ser helt klart poenget, og jeg tror du ser mitt og (velger å tro, hivertfall :)

Det er litt som jeg mener at man kan være for ytringsfrihet bortsett fra de som sprer oppfordring til vold (f. eks ku klux klan). Det er missforstått ytringsfrihet, spør du meg.

Eller, jeg kan si det på en annen måte: Man kan være tolerang mot alle, bortsett fra de som er generelt utolerange.

Så det blir unntak. Men unntakene bekrefter regelen.

Så er man 99% tolerang, og det får holde.

Hei,

På samme måte som 87% av Norges befolkning er medlem av Statskirken, og derfor "kristne"!

Akkurat det samme gjelder naturligvis for muslimer også!

Med vennlig hilsen

Hvor mange av de 87 prosent kristne har noensinne sprengt seg selv og kvinner og barn til småbiter de siste femti årene? Islam er en kreftbyll, Sør, og må aldri få komme i nærheten av sivilisasjonen. Da går det til helvete. Selv en tam muslim blir rabiat når han får en dose Allah hos nærmeste mullah.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...