Gå til innhold

Lagring av bilder fra nettet

Anbefalte innlegg

Etter at vi innstallerte den siste versjonen av IE så kommer det opp en knapperad med 4 knapper på bildene på nettet. Men ikke alltid! Nå skulle jeg lastet ned en del bilder og av og til dukker knappen opp og av og til ikke. Ikke går det an å høyreklikke heller, men hva gjør jeg for å få frem knapperaden???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75595-lagring-av-bilder-fra-nettet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åssen var det.. Hvis du høyreklikker bilde og velger "egenskaper" og kopierer linken til bilde inn i addressefeltet, så kan du lagre bilde. (mener jeg å huske)

Du kan lagre direkte fra den menyen som dukker opp fra høyreklikking (Save picture as..) - men hun sier jo at hun ikke får noen respons på det!

Åssen var det.. Hvis du høyreklikker bilde og velger "egenskaper" og kopierer linken til bilde inn i addressefeltet, så kan du lagre bilde. (mener jeg å huske)

Men det går ikke på en del bilder skjønner du. Vet ikke hvorfor, men sånn er det bare. :o)

Annonse

Niks, det skjer ingen verdens ting gitt.

Du kan gjøre som AlphaOne sier, eller du kan rett og slett lagre hele sida du er inne på via Filmenyen (File -> Save as..).

Da legger "hele greiene" seg i Mine Dokumenter, og så kan du plukke ut selve bildet, kopiere det til bildemappa di og så slette den mappa som ble opprettet da du lagret sida! Den er lett å finne, for den legger seg med samme navn som selve sida.

det ligger sikkert i koden på de hjemmesidene at det ikke skal komme frem image toolbar...

uansett, en enkel måte å lagre bilder på (uansett hvor mye de har disablet høyreklikk og det ene med det andre) er å åpne mappen du vil lagre bildene i, og så bare drar du bildet over i mappen!

Niks, det skjer ingen verdens ting gitt.

Da bruker du Opera, og slår av Javascript med et tastetrykk. (vel, to tastetrykk for å være nøyaktig)

Da er det bare å laste siden på nytt, og du kan høyreklikke og lagre bilder så mye du vil uten at siden kan gjøre noe for å hindre deg.

Annonse

det ligger sikkert i koden på de hjemmesidene at det ikke skal komme frem image toolbar...

uansett, en enkel måte å lagre bilder på (uansett hvor mye de har disablet høyreklikk og det ene med det andre) er å åpne mappen du vil lagre bildene i, og så bare drar du bildet over i mappen!

Stilig!!!

Jeg samler smileyer og lignende for tida - dette er jo maks tidsbesparende!

*susse fletteguria*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...