Gjest luremusen Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Barn ler av det, voksne kommer i fengsel av det. Det finnes på rema 1000 og du treffer det på toget. Kan du løse den er du god! 0 Siter
birdie Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 "Hva er det?" heter det vel avslutningsvis, eller...? 0 Siter
Tornerose Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Jeg tror det har blitt opplest og vedtatt i flere innlegg de siste ukene at svaret er Tiedeman. 0 Siter
naiv Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 det? Hva er logikken?? "Det" finnes i alle setningene. 0 Siter
AlphaOne Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 "Det" finnes i alle setningene. Fikk med meg det, men jeg vil ikke kalle slikt en gåte. 0 Siter
Anki Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Barn ler av det, voksne kommer i fengsel av det. Det finnes på rema 1000 og du treffer det på toget.Hva er det? Sånn er gåten. Og svaret er: Et pronomen. Altså, "det" er et pronomen. Gud, så mange ganger den skal stå her... 0 Siter
birdie Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Det. Er ikke svaret egentlig "en bestemt artikkel" eller noe, da? Barn ler av det (blablabla). - hva er DET? 0 Siter
birdie Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Fikk med meg det, men jeg vil ikke kalle slikt en gåte. Anki har svaret. Selve "gåten" er en avledningsmanøver - det er kun den siste setningen som teller (og den fikk ikke luremusen med seg..). 0 Siter
Anki Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Anki har svaret. Selve "gåten" er en avledningsmanøver - det er kun den siste setningen som teller (og den fikk ikke luremusen med seg..). Whiiii *danser av glede* 0 Siter
Lurveliten Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Kan dere ikke fatte og begripe at svaret ikke er ordet DET??? Det gir jo ikke noen mening i det hele tatt??? Det er ikke en luregåte, hvor svaret er ordet _det_! Svaret er som nevnt av flere her tidligere: Tiedemann! Barn ler av det: Tiedemann (Sesam stasjon) Du treffer det på toget: Ahaaa: Tiedemann - Sesam (tog)stasjon, ikkesant! Du finner det på Rema1000: Tiedemann (tobakk ja) Voksne kommer i fengsel av det, vel her har det skjedd en feil i årenes løp, (gåten er _gammel_), det skal være voksne DØR av det, evt. kommer på sykeus: Nemlig, Tiedemann (tobakk igjen ja) *sukk* 0 Siter
birdie Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Kan dere ikke fatte og begripe at svaret ikke er ordet DET??? Det gir jo ikke noen mening i det hele tatt??? Det er ikke en luregåte, hvor svaret er ordet _det_! Svaret er som nevnt av flere her tidligere: Tiedemann! Barn ler av det: Tiedemann (Sesam stasjon) Du treffer det på toget: Ahaaa: Tiedemann - Sesam (tog)stasjon, ikkesant! Du finner det på Rema1000: Tiedemann (tobakk ja) Voksne kommer i fengsel av det, vel her har det skjedd en feil i årenes løp, (gåten er _gammel_), det skal være voksne DØR av det, evt. kommer på sykeus: Nemlig, Tiedemann (tobakk igjen ja) *sukk* Neida, Lurven, du tar feil. Se utredningene mine lenger nede, pluss Ankis svar. Tiedemann, du liksom.. *tsk tsk* 0 Siter
thinkerbell Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Anki har svaret. Selve "gåten" er en avledningsmanøver - det er kun den siste setningen som teller (og den fikk ikke luremusen med seg..). det var en teit gåte 0 Siter
thinkerbell Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Neida, Lurven, du tar feil. Se utredningene mine lenger nede, pluss Ankis svar. Tiedemann, du liksom.. *tsk tsk* pronomen?? men men men? *treg* 0 Siter
Lurveliten Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Neida, Lurven, du tar feil. Se utredningene mine lenger nede, pluss Ankis svar. Tiedemann, du liksom.. *tsk tsk* Nei og nei og atter nei, dere er helt på bærtur!! Jeg _vet_ at svaret er Tiedemann! Hva er det? Er det liksom gåten?? Da er den i såfall fullstendig ulogisk og meningsløs og henger overhode ikke på greip! Svaret er jo så lett, Tiedemann! Ser dere ikke det? Dere roter dere helt bort nå jo, og prøver å gjøre den mye mer innviklet enn den er. Hvis det du sier skulle stemme, så kunne gåten like gjerne gått slik: blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla Hva er det? Svar: Det er det.... Nope, tror ikke det nei! 0 Siter
Lurveliten Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 pronomen?? men men men? *treg* Neida ikke hør på dem du, de skal være så kvasi-intelektuelle atte. Et pronomen du liksom... Svaret er Tiedemann. Rett og slett. 0 Siter
thinkerbell Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Nei og nei og atter nei, dere er helt på bærtur!! Jeg _vet_ at svaret er Tiedemann! Hva er det? Er det liksom gåten?? Da er den i såfall fullstendig ulogisk og meningsløs og henger overhode ikke på greip! Svaret er jo så lett, Tiedemann! Ser dere ikke det? Dere roter dere helt bort nå jo, og prøver å gjøre den mye mer innviklet enn den er. Hvis det du sier skulle stemme, så kunne gåten like gjerne gått slik: blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla Hva er det? Svar: Det er det.... Nope, tror ikke det nei! jeg holder med deg jeg Lurven 0 Siter
birdie Skrevet 4. oktober 2002 Skrevet 4. oktober 2002 Nei og nei og atter nei, dere er helt på bærtur!! Jeg _vet_ at svaret er Tiedemann! Hva er det? Er det liksom gåten?? Da er den i såfall fullstendig ulogisk og meningsløs og henger overhode ikke på greip! Svaret er jo så lett, Tiedemann! Ser dere ikke det? Dere roter dere helt bort nå jo, og prøver å gjøre den mye mer innviklet enn den er. Hvis det du sier skulle stemme, så kunne gåten like gjerne gått slik: blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla Hva er det? Svar: Det er det.... Nope, tror ikke det nei! Hehehe.. men det er jo DET som er cluet! At man skal bli helt opphengt i hva i all verden de fire opplysningene kan ha felles - mens det kun er den siste setningen man skal besvare! Så, JA - det kunne hett "blablablablabla osv", men da ville det jo ikke vært noe der til å forvirre folk. ;o) *slenger over en kald brus til Lurven* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.