Gå til innhold

Kan du løse gåten..........?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan dere ikke fatte og begripe at svaret ikke er ordet DET??? Det gir jo ikke noen mening i det hele tatt??? Det er ikke en luregåte, hvor svaret er ordet _det_!

Svaret er som nevnt av flere her tidligere:

Tiedemann!

Barn ler av det: Tiedemann (Sesam stasjon)

Du treffer det på toget: Ahaaa: Tiedemann - Sesam (tog)stasjon, ikkesant!

Du finner det på Rema1000: Tiedemann (tobakk ja)

Voksne kommer i fengsel av det, vel her har det skjedd en feil i årenes løp, (gåten er _gammel_), det skal være voksne DØR av det, evt. kommer på sykeus: Nemlig, Tiedemann (tobakk igjen ja)

*sukk*

Hvis gåten er såååå gammel, hvordan kan da svaret være Tiedeman i Sesam stasjon?

Annonse

Nei og nei og atter nei, dere er helt på bærtur!!

Jeg _vet_ at svaret er Tiedemann!

Hva er det? Er det liksom gåten?? Da er den i såfall fullstendig ulogisk og meningsløs og henger overhode ikke på greip!

Svaret er jo så lett, Tiedemann! Ser dere ikke det? Dere roter dere helt bort nå jo, og prøver å gjøre den mye mer innviklet enn den er.

Hvis det du sier skulle stemme, så kunne gåten like gjerne gått slik:

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

Hva er det?

Svar: Det er det....

Nope, tror ikke det nei!

hehe - skjønner ikke at du ikke ser at mitt svar er mye mer logisk jeg :)

Spørsmålet er jo et lurespørsmål da. Folk henger seg helt opp i det man sier først, og ikke i spørsmålet: "Hva er det?" Og det er jo et pronomen.

hehe - må nå flire :)

hehe - skjønner ikke at du ikke ser at mitt svar er mye mer logisk jeg :)

Spørsmålet er jo et lurespørsmål da. Folk henger seg helt opp i det man sier først, og ikke i spørsmålet: "Hva er det?" Og det er jo et pronomen.

hehe - må nå flire :)

Jammen, _alle_ slike gåter ender med et "hva er det?", ellers blir det jo ingen gåte ikke sant?

Du finner det på rema, treffer det på toget, barn ler av det, voksne dør av det.

Ser du? Nå er det jo ingen gåte lenger. Det MÅ nødvendigvis komme et "hva er det?" på slutten, ellers så blir det jo bare en konklusjon, ikke sant?

Det er jo hundrevis av gåter med akkurat samme oppbygning, og alle ender med "hva er det", mener du at svaret er pronomenet "det" på alle sammen?

Eksempel:

Det er verken ute eller inne, likevel er det både inne og ute. HVA ER DET?

Det kan med letthet bære mange tømmerstokker, men ikke den minste stein. HVA ER DET?

osv. osv. osv. .....

Jammen, _alle_ slike gåter ender med et "hva er det?", ellers blir det jo ingen gåte ikke sant?

Du finner det på rema, treffer det på toget, barn ler av det, voksne dør av det.

Ser du? Nå er det jo ingen gåte lenger. Det MÅ nødvendigvis komme et "hva er det?" på slutten, ellers så blir det jo bare en konklusjon, ikke sant?

Det er jo hundrevis av gåter med akkurat samme oppbygning, og alle ender med "hva er det", mener du at svaret er pronomenet "det" på alle sammen?

Eksempel:

Det er verken ute eller inne, likevel er det både inne og ute. HVA ER DET?

Det kan med letthet bære mange tømmerstokker, men ikke den minste stein. HVA ER DET?

osv. osv. osv. .....

DENNE gåten er sånn, Lurven. :o)

Nei og nei og atter nei, dere er helt på bærtur!!

Jeg _vet_ at svaret er Tiedemann!

Hva er det? Er det liksom gåten?? Da er den i såfall fullstendig ulogisk og meningsløs og henger overhode ikke på greip!

Svaret er jo så lett, Tiedemann! Ser dere ikke det? Dere roter dere helt bort nå jo, og prøver å gjøre den mye mer innviklet enn den er.

Hvis det du sier skulle stemme, så kunne gåten like gjerne gått slik:

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

Hva er det?

Svar: Det er det....

Nope, tror ikke det nei!

Jeg holder også med deg, Lurveliten!

"Hva er det" -> "DET er DET"???

DET er teit, det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...