Gå til innhold

interessert i en som er opptatt...

Anbefalte innlegg

Gjest gnuella

Hvis man er så uheldig og falle totalt for en som allerede har en kjæreste, skal en da bare gjøre så godt en kan og prøve å glemme fyren? Eller har man lov å håpe litt, hvis man får litt god respons..? Redd han bar er ute etter pose og sekk da men... Vet ikke hva jeg skal gjøre...hjelp..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75812-interessert-i-en-som-er-opptatt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Du skal gjøre mot andre, det du vil at andre skal gjøre mot deg"

Jeg mener enn skal ta hensyn til sine medmennesker, enten man kjenner dem eller ikke. Tenk så jævlig det er å miste typen din som du elsker mer enn alt annet på jorden, fordi han dumper deg til fordel for ei annen!!

Hold deg unna, du.

Oj. Ser når jeg leser svaret mitt at det virker nesten litt krasst og sinna - det var ikke meningen.

Mente bare å be deg i en hyggelig tone om å holde avstand.

Og grunnen til det er selvsagt at det er en part til inne i bildet. Det blir sjelden noen suksess å ødelegge forhold...

"Du skal gjøre mot andre, det du vil at andre skal gjøre mot deg"

Jeg mener enn skal ta hensyn til sine medmennesker, enten man kjenner dem eller ikke. Tenk så jævlig det er å miste typen din som du elsker mer enn alt annet på jorden, fordi han dumper deg til fordel for ei annen!!

Jeg syns det fort blir moralistisk, dette, jeg! Alle kan nok være enige om at det er dårlig gjort for partneren til den man faller for - å falle. Også at slikt kan går ut over en sjøl. Å elske en som er opptatt. Men livet er ikke SÅ enkelt, da! Det blir liksom litt på linje med puss tenna, ta tran, ikke sladre, ikke lyve, fy og nei. Det er en ganske stor prosent (skal j eg vedde på) som er gift med slike som var gift med andre før. Noen har det bedre og bruddet var bra, andre har det dårlig og burde blitt hvor de var. Jeg syns at slikt er det ALDELES umulig å råde noen om.

Og at jenter gjør det i ett sett (råder andre) likevel. Jeg har vært på begge sider av konflikten og syns jeg veit hva jeg snakker om.

Annonse

Jeg syns det fort blir moralistisk, dette, jeg! Alle kan nok være enige om at det er dårlig gjort for partneren til den man faller for - å falle. Også at slikt kan går ut over en sjøl. Å elske en som er opptatt. Men livet er ikke SÅ enkelt, da! Det blir liksom litt på linje med puss tenna, ta tran, ikke sladre, ikke lyve, fy og nei. Det er en ganske stor prosent (skal j eg vedde på) som er gift med slike som var gift med andre før. Noen har det bedre og bruddet var bra, andre har det dårlig og burde blitt hvor de var. Jeg syns at slikt er det ALDELES umulig å råde noen om.

Og at jenter gjør det i ett sett (råder andre) likevel. Jeg har vært på begge sider av konflikten og syns jeg veit hva jeg snakker om.

Jada.

Men jeg mener likevel at disse "pripne" og "fornuftige" tankene bør ligge til grunn når du prøver å tenke rundt et slikt dilemma.

Selvfølgelig er det ikke enkelt, og selvfølgelig er det flere "løsninger". Men å innlede et forhold til en som ikke har avslutta det forrige, blir (dessverre) ofte ikke slik man hadde tenkt...

Gjest ikke så lett

Hvis du virkelig er forelsket og tror du kunne hatt det veldig bra sammen med fyren (mannen i ditt liv), kan du jo med et smil si at "hadde du vært singel ville jeg prøvd å sjekke deg opp". Og så holde avstand og gjøre det 100% klart (og mene det og følge det) at du ikke vil ha noe med ham å gjøre så lenge han er sammen med noen andre. Og at det skal være helt slutt (han skal ha etablert seg alene) før du innleder noe med ham.

Er han bare kjekk og søt og du er litt småforelsket, så holder du deg unna og venter på at det går over.

Moralsk sett skal du holde deg helt unna uansett, men jeg har selv vennepar som er veldig riktige for hverandre og som har truffet hverandre mens den ene eller begge har vært opptatt, og jeg ser at det var riktig at de ble sammen selv om det forårsaket brudd med de de var sammen med. Det som er viktig i slike situasjoner, er jo at man er ærlig, at man gjør det slutt lenge før en vet om det kommer til å bli noe med den nye, at det viktige er å ikke være sammen med noen hvis man ønsker å være sammen med noen andre, og at man ikke kjører safe (venter med å slå opp til man vet at man har den andre på kron) Det er feigt.

Oj. Ser når jeg leser svaret mitt at det virker nesten litt krasst og sinna - det var ikke meningen.

Mente bare å be deg i en hyggelig tone om å holde avstand.

Og grunnen til det er selvsagt at det er en part til inne i bildet. Det blir sjelden noen suksess å ødelegge forhold...

Er enig med Gyda, og vil legge til at mange som da ender opp med mannen de ble sammen med da han var sammen med noen andre sliter veldig med sjalusi og det å prøve å stole på at han ikke dumper dem for noen andre igjen.

De er livredde for at fyren skal gjenta "historien" når hverdagen kommer..

Ikke noen god følelse.

Gjest gnuella

Hvis du virkelig er forelsket og tror du kunne hatt det veldig bra sammen med fyren (mannen i ditt liv), kan du jo med et smil si at "hadde du vært singel ville jeg prøvd å sjekke deg opp". Og så holde avstand og gjøre det 100% klart (og mene det og følge det) at du ikke vil ha noe med ham å gjøre så lenge han er sammen med noen andre. Og at det skal være helt slutt (han skal ha etablert seg alene) før du innleder noe med ham.

Er han bare kjekk og søt og du er litt småforelsket, så holder du deg unna og venter på at det går over.

Moralsk sett skal du holde deg helt unna uansett, men jeg har selv vennepar som er veldig riktige for hverandre og som har truffet hverandre mens den ene eller begge har vært opptatt, og jeg ser at det var riktig at de ble sammen selv om det forårsaket brudd med de de var sammen med. Det som er viktig i slike situasjoner, er jo at man er ærlig, at man gjør det slutt lenge før en vet om det kommer til å bli noe med den nye, at det viktige er å ikke være sammen med noen hvis man ønsker å være sammen med noen andre, og at man ikke kjører safe (venter med å slå opp til man vet at man har den andre på kron) Det er feigt.

Hvordan skal jeg kunne være sikker på om jeg bare er småforelska eller om jeg er skikkeig "lost" i ham da. Kjennes veldig forelsket ut da. Tenker på ham 24-7...

Tenkt deg motsatt situasjon der du er den andre kvinnen og du er i lag med en type.. En jente henger etter han og gjør alt for å få hans oppmerksomhet.. ville du likt det? hun vet ikke om det vil du si... neivell men uansett bare tanken er borte i natta fjern for meg. Så viss de ikke har det så bra da og han blir etter en stund i lag med deg.. du vil hele tiden lure på om det vil gjenta seg. For vær du sikker det finnes flere av dem som vil falle for han selv om dere er blitt i lag

Annonse

Gjest gnuella

Hei!

Jeg mener at hvis du mener dette seriøst, så bør du gjøre han klar over det. Enn om han har lignende følelser for deg?

Ikke direkte sjekk han opp, men snakk heller med han!

Lykke til

Jeg _har_ vel egentlig sjekket han opp allerede, med det resultatet at vi har ligget med hverandre... Nå vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre.. holde meg unna eller la det være opp til ham...

Han har tydeligvis skjønt at DU er interessert. Da har du en ting å gjøre, vent til han eventuelt blir ledig. Da får du svaret på om det var deg eller bare et billig nummer han var interesert i.

Ellers så er det vanlig at en flørter litt med andre av og til, det gir litt spenning i hverdagen for mange, uten at de dermed har PLANER med det.

Kanskje du rett og slett tar dette litt for alvorlig?

Joh, jeg tenker jo på det og, selv om jeg er litt usikker på om han virkelig gjør det. Vi har nemlig hatt sex sammen da...

Hva vil du egentlig? Ta ham du, og så kan du komme og be om gode råd når du mistenker at han har en annen etter en stund.

Herregud, for et dumt spørsmål. Tenk deg at du var kjærsten hans da. Nei, et skikkelig forhold skal begynne etter at en har gjort det slutt med den en har fra før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...