Gjest farlig_is Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Spørsmålet ble stilt av en utenlandsk kamerat av meg for en tid tilbake. Noen som har gode svar på et slikt spørsmål? (Mitt svar var desverre negativt når jeg sammenlignet kvalitetene til norske jenter med jenter fra enkelte andre kulturer. Jeg liker feminine jenter, ikke jenter som prøver å være menn) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75839-hvordan-er-norske-jenter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Enig...jeg er også lei av alle disse maskuline norske jentene..... ".............." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75839-hvordan-er-norske-jenter/#findComment-383989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bohemia Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Smaken er som baken. Hvis du ikke liker norske jenter så får du holde deg unna dem da. Verre er det ikke. Forøvrig er det redde usikre mannfolk som påstår slikt du gjør, at norske kvinner "prøver å være menn". Selvsagt gjør vi ikke det! Men pga likestilling og demokrati har vi valget mellom f.eks. bukser og skjørt, og noen av oss synes det er mer behagelig å gå med bukser innimellom. Foretrekker du undertrykte kvinner i land hvor de tvinges til å kle seg ubehagelig for å glede mannen? Videre er norske kvinner selvsikre nok til å kunne ta kontakt med menn istedetfor motsatt vei, dersom mannen somler (noe norske menn ofte gjør). Foretrekker du kvinner fra et land hvor de er lært opp til å ikke snakke før de blir snakket til? Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men jeg tror likevel du vil ha problemer med å skjønne poenget mitt. Fordi du er mann. Jeg kan prøve å formulere det en siste gang: Menn har alltid hatt en viss dose rettigheter. Kvinner i Norge har begynt å få en del disse, iallefall flere enn kvinner i mange andre land. For menn, som betrakter disse rettighetene i samband med nettopp menn, vil det da si at kvinner prøver å ligne menn. For kvinner vil det se helt annerledes ut fordi disse rettighetene skal være en selvfølge og ikke kjønnsbestemt. Dermed vil vi ikke nærme oss menn bare fordi vi tilegner oss mer rettigheter. Når menn og kvinner får like rettigheter (jeg snakker om tørre faktarettigheter, ikke kjønnsroller) blir det kanskje lettere å definere kvinnelighet og maskulinitet. For akkurat nå er kvinnelighet definert ved hjelp av undertrykkelse. Men som sagt, dersom du liker det, kan du jo skaffe deg en undertrykt utenlandsk jente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75839-hvordan-er-norske-jenter/#findComment-384029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 "Mitt svar var desverre negativt når jeg sammenlignet kvalitetene til norske jenter med jenter fra enkelte andre kulturer. Jeg liker feminine jenter, ikke jenter som prøver å være menn" "Kvaliteten"?? Du snakker her om utseendet, gjør du ikke -ikke indre kvaliteter som intelligens, omsorg, nestekjærlighet, selvstendighet etc..? Man kan være selvstendig _og_ feminin f.eks. Du kan da ikke generalisere alle "utenlandske kvinner" i en bås heller?! polske kvinner og kvinner fra Brasil i samme bås?? Men, utseendemessig, jeg synes også at mange jenter fra latinamerikanske land er nydelige og feminine. Jeg vet ikke om det var det du siktet til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75839-hvordan-er-norske-jenter/#findComment-384038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tynn_is Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 "Mitt svar var desverre negativt når jeg sammenlignet kvalitetene til norske jenter med jenter fra enkelte andre kulturer. Jeg liker feminine jenter, ikke jenter som prøver å være menn" "Kvaliteten"?? Du snakker her om utseendet, gjør du ikke -ikke indre kvaliteter som intelligens, omsorg, nestekjærlighet, selvstendighet etc..? Man kan være selvstendig _og_ feminin f.eks. Du kan da ikke generalisere alle "utenlandske kvinner" i en bås heller?! polske kvinner og kvinner fra Brasil i samme bås?? Men, utseendemessig, jeg synes også at mange jenter fra latinamerikanske land er nydelige og feminine. Jeg vet ikke om det var det du siktet til. Nei, jeg snakker IKKE om utseende. Utseendemessig finnes det ikke vakrere kvinner enn de skandinaviske (i følge min smak). Jeg snakker om de indre kvalitetene. Femininiteten er på vei ut, således varme kvaliteter som omsorg, nestekjærlighet og andre. Nei, dersom du leste innlegget siktet jeg ikke til alle utenlandske jenter. I enkelte andre land er forskjellene mellom kvinner og menn minimale - også rettet mot indre verdier, egenskaper og kvaliteter. Personlig setter jeg altså pris på disse feminine verdiene, og ja - jeg er mer tiltrukket av jenter fra de kulturer hvor slike fortsatt eksisterer. Når "import" av utenlandske jenter øker eksponentsialt, er det mennene eller kvinnene det er noe galt med? Kanskje skyld-deling? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75839-hvordan-er-norske-jenter/#findComment-384443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tynn_is Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Smaken er som baken. Hvis du ikke liker norske jenter så får du holde deg unna dem da. Verre er det ikke. Forøvrig er det redde usikre mannfolk som påstår slikt du gjør, at norske kvinner "prøver å være menn". Selvsagt gjør vi ikke det! Men pga likestilling og demokrati har vi valget mellom f.eks. bukser og skjørt, og noen av oss synes det er mer behagelig å gå med bukser innimellom. Foretrekker du undertrykte kvinner i land hvor de tvinges til å kle seg ubehagelig for å glede mannen? Videre er norske kvinner selvsikre nok til å kunne ta kontakt med menn istedetfor motsatt vei, dersom mannen somler (noe norske menn ofte gjør). Foretrekker du kvinner fra et land hvor de er lært opp til å ikke snakke før de blir snakket til? Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men jeg tror likevel du vil ha problemer med å skjønne poenget mitt. Fordi du er mann. Jeg kan prøve å formulere det en siste gang: Menn har alltid hatt en viss dose rettigheter. Kvinner i Norge har begynt å få en del disse, iallefall flere enn kvinner i mange andre land. For menn, som betrakter disse rettighetene i samband med nettopp menn, vil det da si at kvinner prøver å ligne menn. For kvinner vil det se helt annerledes ut fordi disse rettighetene skal være en selvfølge og ikke kjønnsbestemt. Dermed vil vi ikke nærme oss menn bare fordi vi tilegner oss mer rettigheter. Når menn og kvinner får like rettigheter (jeg snakker om tørre faktarettigheter, ikke kjønnsroller) blir det kanskje lettere å definere kvinnelighet og maskulinitet. For akkurat nå er kvinnelighet definert ved hjelp av undertrykkelse. Men som sagt, dersom du liker det, kan du jo skaffe deg en undertrykt utenlandsk jente. Heh, morsomt med slike nyfeministiske svar Det finnes nok muligens norske jenter som fortsatt er feminine og som tiltrekker meg. Ja, jeg er helt enig i at redde og usikre mannfolk sier som meg. Hvordan er det mulig ikke å bli usikker når man lever i et land der kvinner og menn er tilnærmet like? Jeg snakker ikke om bukser og skjørt. Slå opp i et leksikon og les om feminine og maskuline verdier og egenskaper. Det er forlengst bevis at menn har behov for å føle at de beskytter, passer på, order opp, er den sterke (på enkelte områder). Dette er egenskaper vi er i ferd med å miste. Som du selv skriver, vi er noen redde og usikre mannfolk. Det er også bevist at kvinner har noen helt andre og utrolig viktige feminine verdier. Jeg mener at enkelte vestlige land (deriblant Norge) undervurderer disse. I dag er en omsorgsfull kvinne sett ned på av sine medsøstre (generelt sett). Tøffe, barske, sterke, dominerende karrierekvinner er forbilder for mange. Selvsagt bør kvinner og menn ha de samme rettigheter. Samtidig er vi forskjellige, og sterke på hver vår måte. Hvorfor skal vi trakte etter å bli så like som mulige? Hvorfor kan ikke menn få være menn og kvinner få være kvinner? Se på likestillingsdirektøren her i landet, er hun en kvinne eller en mann? Prøver hun å være en kvinne eller en mann? Jeg bare spør.... Ja, jeg håper at det fortsatt finnes kvinner som tør å være feminine og som lar meg være maskulin. skjørt, og noen av oss synes det er mer behagelig å gå med bukser innimellom. Foretrekker du undertrykte kvinner i land hvor de tvinges til å kle seg ubehagelig for å glede mannen? Videre er norske kvinner selvsikre nok til å kunne ta kontakt med menn istedetfor motsatt vei, dersom mannen somler (noe norske menn ofte gjør). Foretrekker du kvinner fra et land hvor de er lært opp til å ikke snakke før de blir snakket til? Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men jeg tror likevel du vil ha problemer med å skjønne poenget mitt. Fordi du er mann. Jeg kan prøve å formulere det en siste gang: Menn har alltid hatt en viss dose rettigheter. Kvinner i Norge har begynt å få en del disse, iallefall flere enn kvinner i mange andre land. For menn, som betrakter disse rettighetene i samband med nettopp menn, vil det da si at kvinner prøver å ligne menn. For kvinner vil det se helt annerledes ut fordi disse rettighetene skal være en selvfølge og ikke kjønnsbestemt. Dermed vil vi ikke nærme oss menn bare fordi vi tilegner oss mer rettigheter. Når menn og kvinner får like rettigheter (jeg snakker om tørre faktarettigheter, ikke kjønnsroller) blir det kanskje lettere å definere kvinnelighet og maskulinitet. For akkurat nå er kvinnelighet definert ved hjelp av undertrykkelse. Men som sagt, dersom du liker det, kan du jo skaffe deg en undertrykt utenlandsk jente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75839-hvordan-er-norske-jenter/#findComment-384444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Og svaret til damene ville sikkert vært at norske menn er elendige på oppvartning og komplimenter i forhold til menn i land lenger syd... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75839-hvordan-er-norske-jenter/#findComment-384515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gatorade Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 De er pene å se på, lett å få i seng, veldig selvopptatt og ikke noe å satse på for lengre forhold. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75839-hvordan-er-norske-jenter/#findComment-384563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigertrollet Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Nei, jeg snakker IKKE om utseende. Utseendemessig finnes det ikke vakrere kvinner enn de skandinaviske (i følge min smak). Jeg snakker om de indre kvalitetene. Femininiteten er på vei ut, således varme kvaliteter som omsorg, nestekjærlighet og andre. Nei, dersom du leste innlegget siktet jeg ikke til alle utenlandske jenter. I enkelte andre land er forskjellene mellom kvinner og menn minimale - også rettet mot indre verdier, egenskaper og kvaliteter. Personlig setter jeg altså pris på disse feminine verdiene, og ja - jeg er mer tiltrukket av jenter fra de kulturer hvor slike fortsatt eksisterer. Når "import" av utenlandske jenter øker eksponentsialt, er det mennene eller kvinnene det er noe galt med? Kanskje skyld-deling? Jeg er fremdeles usikker på poenget ditt. Er det femininiteten eller "den gamle" kvinnerollen du vil ha. Du generaliserer fælt da. "Import" av utenlandske kvinner, som du kaller det kommer av mange grunner selvsagt. Hvis du sikter til kvinner fra østeuropa og østen som vel er de størst representerte kvinner som ønsker seg til et vestlig land for å gifte seg -har disse alle de gode egenskapene nødvendigvis? Er det nestekjærlighet, omsorg, varme eller siktet du til at de vet å være en "god gammeldags husmor".. Du må ha dårlige erfaringer med norske jenter. Beklageligsvis. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75839-hvordan-er-norske-jenter/#findComment-384650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Det er upraktisk og vanskelig med lange lakkerte negler og stiletthæler når man skal skifte bilhjul, stake kloakken og skifte takstein på huset. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/75839-hvordan-er-norske-jenter/#findComment-384825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.