Gå til innhold

Jeg er en tjuv!

Anbefalte innlegg

Jeg var nok ganske i ørska. Hadde en begynnende lungebetennelse, og hosta så jeg ikke klarte røyke engang. Var med andre ord ikke 100% meg selv den dagen.

Men iallefall; Jeg var på en plass og skulle kjøpe inn varer for butikken jeg jobber i. Av en eller annen grunn gikk jeg plutselig bort til et sted der selgeren tilfeldigvis ikke var tilstede, og jeg tok en liten ting til under 1 kr i utsalgspris! Jeg aner absolutt ikke hvorfor jeg gjorde det, ikke hadde jeg bruk for tingen heller...

Iallefall så selgeren meg da jeg svimet vekk derifra. Han sa versågod, og med det mente han jo at han hadde sett hva jeg gjorde. Da var det som å våkne, jeg åpnet hånden og så på den bittelille tingen jeg hadde tatt, og ble så svett og flau at det ikke kan beskrives. Jeg klarte bare å mumle fra et takk, og fikk spurt om han ville ha 1 kr for tingen. Det ville han ikke.

Nå er jeg altså en tjuv! Og det for mindre enn en krone. Har vurdert å si opp jobben, for jeg kan ikke unngå denne selgeren senere. Det er så grusomt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75843-jeg-er-en-tjuv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selgeren ser neppe på deg som en tyv fordet om du tok noe under en krone. Han trodde vel at du enten var helt i ørska, eller at du trodde det var gratis.

Glem det, det har garantert selgeren. Ingen kommer til å gjøre noe ut av det.

Takk for svar! Jeg håper inderlig det er slik du mener, at jeg kan legge episoden bak meg. Det plager meg enormt, og jeg har mange ganger tenkt på at jeg burde snakke med arbeidsgiveren om det. Men jeg tør ikke det heller. Føler meg bare så simpel...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/75843-jeg-er-en-tjuv/#findComment-384493
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...