Gå til innhold

blitt snakket styggt,hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest utafor og lei_

Jeg og mammaen min er blitt snakket styggt om.Vet enda ikke hva,men hva skal jeg gjøre?

Er psykiatri pasient(18 år),og er innlagt.Hun kan vite en del om det pga moren hennes er min gudmor.Men vet mamma og henne ikke kommer så godt overens som før. Jeg har ikke kontakt med "løgneren" lengre,vi har vært venner før jeg ble "syk",da bare gled vi i fra hverandre,har slitt en del år nå.Vi kommer fra samme lille bygd,noe som jeg ikke er glad for.Alle vet jo alt osv.

Orker bare ikke dette..

Fortsetter under...

Så veldig dumt og ekkelt for deg! Jeg syns du skal vente litt - late som ingenting (det er vanskelig, jeg veit det!)og få vite hva det blir sagt om deg og mammaen din. Folk prater, du veit jo det. Det er ganske dumt av dem, men sånn er det. Vi prater om folk, vi også. Men om det er prat til skade for deg, særlig der du er nå, da syns jeg du skal ta det opp med den eller de som behandler deg. Det er ikke bra å gå og ha slikt hengende over seg og gnage i sjela. Vent og se litt - og fortell det så!

Godt mot! Ha det så bra du kan!

Hei.

Forstår jeg deg rett nå? Du vet ikke hva folk sier om deg og moren din, men du vet at det går rykter om dere. Og du tror at det er fordi du er innlagt på psykiatrisk eller fordi du har hatt problemer. og at det kan være det folk snakker om?

Hva kan man egentlig gjøre i en sånn sammenheng. Du kan ikke avkrefte noe som du ikke vet hva er. Hovedsaken er at du vet hva som er sannheten om dere. Og hvis du får anledning så kan du jo fortelle sannheten. Men de som sprer rykter pleier ikke å komme å spørre om sannheten fra dem det gjelder.

Du får tenke at dette er bedritne mennesker som ikke har noe bedre å ta seg til enn å hekle løgner om dere. Egentlig er det synd i dem, de burde ha lært å feie for sin egen dør først.

Jeg vet hvordan bygdementaliteten er. De følger Janteloven til punkt å prikke. Du skal ikke skille deg ut fra mengden. Og når noen gjør det så begynner ryktene å gå.

Og sist men ikke minst, det er slett ingen skam å ha psykiske problemer. Det er en skam å ikke få hjelp for dem.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...