Gå til innhold

Hjelp for dem som er stygg???


Gjest mislykket

Anbefalte innlegg

Gjest mislykket

Jeg lurer på om det fins en ordning for oss som er så stygg at vi frembringer avsky hvor enn vi viser oss...

Jeg har lest at såkalt "transseksuelle" skal få lovfestet rett til operasjon. Argumentasjonen er visstnok at en person føler seg fanget i "feil" kjønns kropp.

Vel, da vil jeg si: jeg føler meg fanget i en motbydelig kropp og vil gjerne ha den fikset på.

Er det her storsamfunnet stiller opp i solidaritet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    12

  • musikeren

    5

  • punkyB

    5

  • tonie

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hilke-mor

Du bør nok jobbe med selvbildet ditt aller først. Skift til et mer positivt nick som en start. Hvordan skal du kunne bli fornøyd hvis du hele tiden titulerer deg som mislykket? Det virker også veldig sutrete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Du bør nok jobbe med selvbildet ditt aller først. Skift til et mer positivt nick som en start. Hvordan skal du kunne bli fornøyd hvis du hele tiden titulerer deg som mislykket? Det virker også veldig sutrete.

Hva med ærlighet? Etter vanlig standard er jeg mislykket på alle måter... hvorfor ikke spille med åpne kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry ass, men etter å ha lest et par innleggfra deg de to siste dagene, synes jeg du sutrer fælt! Innlegg av typen "self-pitty" er jævlig kjedelig å lese. Så når jeg tenker meg om, skal jeg hoppe over innleggene dine heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilke-mor

Hva med ærlighet? Etter vanlig standard er jeg mislykket på alle måter... hvorfor ikke spille med åpne kort?

Hvilken ærlighet? Å si at du er mislykket på alle områder høres ut som om du fisker etter komplimenter. Nå har jeg lest få av dine innlegg, har bare lenge irritert meg over nicket.

Du er ikke ærlig mot deg selv når du bare fokuserer på det negative. En barnesang er slik: "Du har så mye å takke for, så mye å glede deg over. Hven har sagt atte akkurat du skal ha hørsel og syn og mye mere til."

Dersom du nå skulle være blind

eller døv, så beklager jeg å ha trampet i klaveret.

Tror du ville ha gått av å snakke med noen som har det ille, så du kunne få et nytt perspektiv på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Sorry ass, men etter å ha lest et par innleggfra deg de to siste dagene, synes jeg du sutrer fælt! Innlegg av typen "self-pitty" er jævlig kjedelig å lese. Så når jeg tenker meg om, skal jeg hoppe over innleggene dine heretter.

...greit å vite. Lurer på hvem som avgjør om noe er "self-pitty" eller ikke? Snakket for noen dager med et kreftsykt barn på 14 år. Hun fortalte meg at hun var redd for å dø, at hun hadde det vondt... etc. Noen vil kanskje kalle dette "self-pitty", andre ikke. Selv ønsker jeg å møte mennesker som har det vondt med kjærlighet.

På dette punktet er vi kanskje litt for forskjellig til at vi kan ha en fruktbar debatt. Jeg respekterer din holdning. Men forbeholder meg retten til ikke å dømme folk som har det vanskelig, men heller stille opp for dem - i medmenneskelig solidaritet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Hvilken ærlighet? Å si at du er mislykket på alle områder høres ut som om du fisker etter komplimenter. Nå har jeg lest få av dine innlegg, har bare lenge irritert meg over nicket.

Du er ikke ærlig mot deg selv når du bare fokuserer på det negative. En barnesang er slik: "Du har så mye å takke for, så mye å glede deg over. Hven har sagt atte akkurat du skal ha hørsel og syn og mye mere til."

Dersom du nå skulle være blind

eller døv, så beklager jeg å ha trampet i klaveret.

Tror du ville ha gått av å snakke med noen som har det ille, så du kunne få et nytt perspektiv på ting.

...det er et gammelt "triks" å henlede oppmerksomheten mot noe annet. Jeg tenker på den gamle historien om legen som fikk besøk av en kvinne som hadde diagnosen uhelbredelig kreft. Legen avviste hennes uttrykk for bekymring og sorg med ordene: som i den gamle barnesangen... du har så mye å være glad for... du kan se..

Ja, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...greit å vite. Lurer på hvem som avgjør om noe er "self-pitty" eller ikke? Snakket for noen dager med et kreftsykt barn på 14 år. Hun fortalte meg at hun var redd for å dø, at hun hadde det vondt... etc. Noen vil kanskje kalle dette "self-pitty", andre ikke. Selv ønsker jeg å møte mennesker som har det vondt med kjærlighet.

På dette punktet er vi kanskje litt for forskjellig til at vi kan ha en fruktbar debatt. Jeg respekterer din holdning. Men forbeholder meg retten til ikke å dømme folk som har det vanskelig, men heller stille opp for dem - i medmenneskelig solidaritet.

Lykke til!

Jeg kan bare si hva JEG mener, ikke hva som er generelt riktig. JEG oppfatter innleggene dine som "self pitty". Synes det er drøyt å dra inn et kreftsykt barn i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Jeg kan bare si hva JEG mener, ikke hva som er generelt riktig. JEG oppfatter innleggene dine som "self pitty". Synes det er drøyt å dra inn et kreftsykt barn i denne sammenhengen.

...interessant debatteknikk. Men hva med å svare på spørsmålet: hva får deg til å skille mellom a) ting det er verdt å klage over og B) ting det ikke er verdt å klage over?

Bør ikke alle som har det vanskelig bli hørt. Og bli møtt med respekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...det er et gammelt "triks" å henlede oppmerksomheten mot noe annet. Jeg tenker på den gamle historien om legen som fikk besøk av en kvinne som hadde diagnosen uhelbredelig kreft. Legen avviste hennes uttrykk for bekymring og sorg med ordene: som i den gamle barnesangen... du har så mye å være glad for... du kan se..

Ja, ja...

Du er ikke mislykket, du er svært usmakelig :-((

Hva vet du om å få beskjeden uhelbredelig kreft? Da min fast-lege måtte fortelle meg at føflekk-kreften min hadde spredd seg til leveren min slik at jeg må dø fra mine to mindreårige barn, kom han ikke med noen vits. Han gråt. Da jeg spurte om jeg ville leve lenge nok til å følge minste-mann (3,5 år) på hans første skoledag, bare ristet han på hodet. Han sa at jeg ville få livs-forlengende behandling, men leve så lenge som to år ville jeg ikke.

Så slutt å trekke fram personer med kreft når noen ber deg slutte å sutre!

Og hva ville du gjøre om du fikk plastisk kirurgi? Stakkars deg, da kunne du jo ikke sutre over utseendet lenger. Hva skulle du da klage over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Du er ikke mislykket, du er svært usmakelig :-((

Hva vet du om å få beskjeden uhelbredelig kreft? Da min fast-lege måtte fortelle meg at føflekk-kreften min hadde spredd seg til leveren min slik at jeg må dø fra mine to mindreårige barn, kom han ikke med noen vits. Han gråt. Da jeg spurte om jeg ville leve lenge nok til å følge minste-mann (3,5 år) på hans første skoledag, bare ristet han på hodet. Han sa at jeg ville få livs-forlengende behandling, men leve så lenge som to år ville jeg ikke.

Så slutt å trekke fram personer med kreft når noen ber deg slutte å sutre!

Og hva ville du gjøre om du fikk plastisk kirurgi? Stakkars deg, da kunne du jo ikke sutre over utseendet lenger. Hva skulle du da klage over!

Kjære deg...

Jeg fortalte en parabel, ikke noe annet. Jeg jeg har forsøkt å sette søkelys på er: at det fins flere typer lidelse, men at ikke alle lidelser synes å ha like "høy status". Eksempelvis vil vi fleste være enig i at enhver som får diagnosen kraft har soleklar rett på respekt og inderlig medfølelse. Selv har jeg det håp at alle som dør av kreft vil få en oppstandelse og kunne leve evig på en paradisisk jord.

Videre har jeg forsøkt å spørre om hvorfor de problemer jeg lister opp bare blir avfeid som "sutring". Hvem har egentlig rett til å gjøre det? Ser vi litt på epidemologien vil man kunne se at det til enhver tid har vært slik at visse grupper har kunnet gi uttrykk for lidelser mens andre er blitt avskrevet som "sutrekopper".

Men hvem lager disse reglene.

Mitt eneste budskap er: La oss lytte til ALLE som føler at livet er for tungt å bære... uansett hva vi selv anser som klage-berettiget eller ikke.

Jeg sier ikke at mine plager er tilnærmet så alvorlig som å ha kreft. Poenget mitt var å trekke frem et eksempel vi forhåpentlig ALLE kunne være enig om ville kunne gi uttrykk for sorg - uten å bli beskyldt for sutring. Hvor man setter grensen mellom "berettiget elegi" og "sutring" er vel ikke helt innlysende.

Uansett er effekten at n o e n grupper får sympati, andre grupper blir møtt med avsky.

Hva med å møte alle som lider med respekt. Også om de er "dumstyggfeitstam" som jeg?

Det var det jeg mente. Ikke noe annet.

Beklager at jeg uttrykker meg så klønete. Det går sterkt innpå meg. Jeg skal forsøke å forbedre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp - godt du kom - har vært rent for kjedelig her i det siste

Om du er stygg eller ikke kan jeg ikke uttale meg om, men en ting er sikkert - du er ikke dum. Du formulerer deg faktisk veldig bra, jeg tror du er mer intelligent enn mange av de som har svart deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er stygg eller ikke kan jeg ikke uttale meg om, men en ting er sikkert - du er ikke dum. Du formulerer deg faktisk veldig bra, jeg tror du er mer intelligent enn mange av de som har svart deg!

jeg er helt enig i at du umulig kan være dum, så flott som du uttrykker deg skriftlig!! oppmunstrende hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilke-mor

...det er et gammelt "triks" å henlede oppmerksomheten mot noe annet. Jeg tenker på den gamle historien om legen som fikk besøk av en kvinne som hadde diagnosen uhelbredelig kreft. Legen avviste hennes uttrykk for bekymring og sorg med ordene: som i den gamle barnesangen... du har så mye å være glad for... du kan se..

Ja, ja...

Det med legen som spøker med en person med uhelbredelig kreft vil jeg ikke kommentere.

Men jeg mente ikke å være ironisk når jeg bad deg fokusere på positive ting. Det var ut i fra egen erfaring.

Da jeg fikk mitt første barn fikk jeg også meget kraftig bekkenløsning. Var sengeliggende hele svangerskapet, kunne ikke sitte, men gå korte strekninger (max 10m) med krykker. Jeg misunnte faktisk rullestol-brukere fordi de kunne komme seg ut av huset, det kunne ikke jeg. Etter fødselen kunne jeg ikke løfte barnet mitt, ikke trille tur med henne, ikke stelle henne. Jeg kunne bare amme. På den tiden var det veldig populært å be mødre med bekkenløsning om å slutte å amme, det skulle hjelpe. Jeg følte at helsepersonell ville ta fra meg det eneste som gjorde meg til mor. Og ja, jeg syntest synd på meg selv. Jeg gikk på basengtrening sammen med ei som hadde like kraftig bekkenløsning som meg, selv om hun var to år etter fødsel. Jeg spurte henne om hun hadde blitt bedre da hun sluttet å amme. Dette er svaret jeg fikk:"Jeg har ikke ammet. Jenta mi døde under fødselen og jeg kan ikke få flere barn."

Det fikk meg virkelig til å tenke. Jeg hadde jo et velskapt barn hjemme. Jeg sluttet å synes synd på meg selv og fortsatte å amme.

Det var noe sånt jeg forsøkte å fomidle til deg, uten å bli så personlig som jeg nå følte at jeg måtte være likevel, for å få fram poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ærlighet? Etter vanlig standard er jeg mislykket på alle måter... hvorfor ikke spille med åpne kort?

Hei,

#Etter vanlig standard er jeg mislykket på alle måter#

Jeg lurer veldig på hva du definerer som vanlig standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Jeg lurer på om det fins en ordning for oss som er så stygg at vi frembringer avsky hvor enn vi viser oss...#

En slik person har jeg aldri truffet og aldri hørt noen som har det. Men personer med dårlig hygiene derimot er plagsomt for andre...men det kan gjøres noe med uten å legge seg under kniven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...