Gå til innhold

Hjelp for dem som er stygg???


Gjest mislykket

Anbefalte innlegg

Snakker du i språklige bilder?

Begynner fornavnet ditt på H forresten?

Hvis det er noen trøst, så synes jeg du virker som en hyggelig og jovial fyr:-)

Angående plastikk-kirurgi, folk som blir født med hareskår og og vannhue får jo fiksa på utseendet, så hvorfor ikke du? Snakk med legen din:-)

Får de med vannhodet fikset på dette?

Nå bli jeg glaaaaaaaad :)

*løper til legen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    12

  • musikeren

    5

  • punkyB

    5

  • tonie

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest mislykket

Så du mener det finnes kun en og det er deg?

Jeg vet ikke. Jeg tror det kan være flere i min situasjon, men kanskje de a) får hjelp eller B) allerede har gått til grunne, evt. c) ikke tør å / kan stå frem med problemet.

Her kan det være mørketall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

#1) Jeg er over 30 år og har aldri fått så mye som en klem av noen. Ingen som noen gang har likt meg bedre enn "som venn"#

Har du delt ut klemmer da?

#(2) Jeg er totalt inkompetent. Har ingen utdannelse, ikke klart å gjøre annet enn å fullføre (men ikke bestå) vanlig grunnskole i Norge.#

Det er jo noe du kan gjøre noe med :) tok utdannelsen min etter og ha født tre barn selv.

#(3) Jeg klarer ikke å få noen jobb - ingen arb.giver har hittil villet ansette meg. Jeg har også prøvd vernede bedrifter. Men uten positivt resultat#

Hva med og studere eller ta kurser innen noe som interesserer deg? da vil nok kunne lettere få jobb etter hvert også....

#(4) Jeg har ingen penger.#

Du har ingen penger? sef. har du det! men om du gjør noe, så kan du tjene dem selv etter hvert. Og det vil øke din selvtillit garantert også.

#(5) Jeg stammer og stottrer, og har generelt store problemer med å uttrykke meg.#

Er det på grunn av dårlig selvtillit?

#Om dette ikke kvalifiserer for label-en "mislykket"... vel. Da vet jeg ikke.#

Dette du skriver om gjør deg ikke til en mislykket person. Det er nok en grunn for at det er slik. Din personlighet virker veldig fin. Hvorfor blande hva du har utrettet med selve jeg'et?

#Men jeg tror ikke mange ville vært i mitt sted! #

Det er nok mange som har vært der, men som har stått på for og komme videre i blandt annet utdannelsen. Det må vi alle nå som det kreves stadig kurser ol.

PS: skal vedde for du har fått klemmer av noen her på DOL ;o)

Jeg har forsøkt å gi mange klemmer, men alle vender seg bort med fysisk ubehag. Jeg vil jo ikke påtvinge noen en klem. Pleier å spørre folk først, men får da et klart "nei".

Må nesten forholde meg med det.

Jeg forsøker pro tempore - og har i flere år forsøkt - å skaffe meg en formell utdannelse. Men synes det er vanskelig. Det er så mye som må læres på e n gang.

Men litt fremgang er det jo; selv om det som oftest er et steg frem, og to tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Nei, det er billigere for oss andre at du forblir innelåst i jordkjelleren.

Anser du selv ditt innleg for å være konstruktivt og saklig?

Synes alle skal kunne bli møtt med denne typen innlegg?

Kanskje WebMaster også er interessert i innlegget ditt?

Bare noen spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Jeg tror det kan være flere i min situasjon, men kanskje de a) får hjelp eller B) allerede har gått til grunne, evt. c) ikke tør å / kan stå frem med problemet.

Her kan det være mørketall.

Er det et reelt bilde du har av deg selv tror du?

Det tror ikke jeg. At du har dårlig selvtillit og pleier denne tror jeg, men at det er slik....vel det tror jeg ikke det trenger og være. Tror i alle fall ikke det har noe med ditt utsende og gjøre. Har du store missdannelser? er hele ditt ansikt forbrendt og ikke gjenkjennelig som et menneske? Har du sett dokumentaren om elefant mannen?

Anser du elefantmannen for stygg og tror du ingen liker ham? Han er så forbrendt og han fikk ødelagt hele sitt utsende...men personligheten hans stråler. Han får klemmer...men får nok også noen rare blikk. Men han er da ikke stygg! og slettes ikke slik at alle rygger unna ham. Han har selvtillit ;o)

Skulle du fikse på noe, måtte det være selvtilliten og den kan du få hjelp med. Det hjelper nok ikke deg om du fikk et aldri så nydelig utsende...om ikke selvtilliten din blir jobbet med. Vet mange tror at selvtilliten kommer av seg selv om de bare blir slik og slik i utsende. Men det er bare ikke slik.

Men utsende kan forandre seg totalt av seg selv om man fikser på selvtilliten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forsøkt å gi mange klemmer, men alle vender seg bort med fysisk ubehag. Jeg vil jo ikke påtvinge noen en klem. Pleier å spørre folk først, men får da et klart "nei".

Må nesten forholde meg med det.

Jeg forsøker pro tempore - og har i flere år forsøkt - å skaffe meg en formell utdannelse. Men synes det er vanskelig. Det er så mye som må læres på e n gang.

Men litt fremgang er det jo; selv om det som oftest er et steg frem, og to tilbake.

hm... synes du skriver utrolig bra for og ha tatt så lite utdannelse og siden det er en stund siden du gikk på skolen.

Har du studert litt på egenhånd? eller har du skrivd veldig mye i årene etter du var ferdig på skolen?

Jeg kjenner en som stadig skal klemme på sine kolegaer... jeg er så glad i deg vennen osv kan hun si. Hun deler ut mange klemmer hver dag... hun klemmer og folk viser henne ikke avsky, men de føler det. Grunnen? jo, hun har halve lunchen rundt i ansiktet....masse belegg på tennne som gjør at hun har svært dårlig ånde... sov i ansiktet eller mye rart i øyekrokene..lukter veldig gammel svette osv osv. Hun er veldig koselig, men hygienen hennes plager andre. Når jeg nå beskrev henne, så tro ikke jeg har overdrevet, for det har jeg på ingen måte.

Vi sa i fra til ledelsen og hun fikk hint om og stelle seg litt mere... nå kommer hun ren og pen på jobb :) (somregel)

Slike tilfeller er grunn til og vise avsky, selv om mange ikke føler de kan det. Så at folk viser deg avsky på grunn av ditt utsende har jeg så forferdelig vanskelig for og tro. Det sier i så fall veldig mye om de menneskene som er rundt deg...og det er derfor jeg tviler...er det så mange ufyselige medmennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er billigere for oss andre at du forblir innelåst i jordkjelleren.

Hvor er din empati conan? hvorfor så slem?

Hva er din holdning til mobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er din empati conan? hvorfor så slem?

Hva er din holdning til mobbing?

Tar du Mislykket på alvor? Det gjorde jeg en gang også, men ikke nå lenger. Han faker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du Mislykket på alvor? Det gjorde jeg en gang også, men ikke nå lenger. Han faker...

Ja, jeg skjønner at du har kommet til den konklusjonen...derfor vil jeg vite hva som har fått deg til og ta den konklusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner at du har kommet til den konklusjonen...derfor vil jeg vite hva som har fått deg til og ta den konklusjonen.

Konklusjonen er vel en slags sum av signaler over tid.

Veldig mye av det som mislykket skriver oser av et skarpt og velutdannet sinn. Språket er godt, og retorikken og virkemiddelbruken tidvis brilliant.

Og, slik kan man jo godt være eller dyrke frem uavhengig av et utseende som selv ikke en mor kan elske.

Men, en som er så sjeldent stygg som mislykket beskriver seg selv, og som er så satt utenfor det sosiale samfunnsliv som han hevder han er, vil svært sjelden ha den personlige styrken til å fremstå som så sterk og selvsikker som han gjør.

Mobbeofre mister som oftest selvtillitten til å gå videre på andre områder i livet, og spesielt når det er noe så sentralt som utseende som er årsaken- man vokser liksom ikke dette av seg og man kan heller ikke flytte fra det og starte på nytt på et sted der ingen kjenner en...

Så dette spriket mellom ressursene som mislykket demonsterer, og hans forferdelige utseende med påfølgende problmer, er vel det som skurrer mest for meg.

Han ber om hjelp, ofte satt så på spissen som i denne tråden, men samtidig er han her bare sporadisk og drar i gang noen voldsomme diskusjoner, for så å bli borte igjen. Det minner lite om en som sliter med et konstant problen og som befinner seg midt i et helvetes liv..

I tillegg er verdiene han gir uttrykk for litt for korrekte, nesten konstruerte. Hans idealisering av "ekte kjærlighet" osv er dog kanskje noe som taler for hans ekthet, siden den jo kan vitne om mangelen på kontakt med det virkelige liv..

Så, enten er han en som morer seg med andre dolere, hvilket jo stadig flere spekulerer i etter hva jeg har fått med med, eller så er han ikke helt riktig skrudd sammen i topplokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen er vel en slags sum av signaler over tid.

Veldig mye av det som mislykket skriver oser av et skarpt og velutdannet sinn. Språket er godt, og retorikken og virkemiddelbruken tidvis brilliant.

Og, slik kan man jo godt være eller dyrke frem uavhengig av et utseende som selv ikke en mor kan elske.

Men, en som er så sjeldent stygg som mislykket beskriver seg selv, og som er så satt utenfor det sosiale samfunnsliv som han hevder han er, vil svært sjelden ha den personlige styrken til å fremstå som så sterk og selvsikker som han gjør.

Mobbeofre mister som oftest selvtillitten til å gå videre på andre områder i livet, og spesielt når det er noe så sentralt som utseende som er årsaken- man vokser liksom ikke dette av seg og man kan heller ikke flytte fra det og starte på nytt på et sted der ingen kjenner en...

Så dette spriket mellom ressursene som mislykket demonsterer, og hans forferdelige utseende med påfølgende problmer, er vel det som skurrer mest for meg.

Han ber om hjelp, ofte satt så på spissen som i denne tråden, men samtidig er han her bare sporadisk og drar i gang noen voldsomme diskusjoner, for så å bli borte igjen. Det minner lite om en som sliter med et konstant problen og som befinner seg midt i et helvetes liv..

I tillegg er verdiene han gir uttrykk for litt for korrekte, nesten konstruerte. Hans idealisering av "ekte kjærlighet" osv er dog kanskje noe som taler for hans ekthet, siden den jo kan vitne om mangelen på kontakt med det virkelige liv..

Så, enten er han en som morer seg med andre dolere, hvilket jo stadig flere spekulerer i etter hva jeg har fått med med, eller så er han ikke helt riktig skrudd sammen i topplokket.

hm...kan det hende mislykket skriver om selvbildet sitt og ikke realiteten?

eller at h*h skriver om noe helt annet mange ikke forstår?

har så vanskelig for og tro at noen kan være så slemme og utspekulerte med og fake noe slikt.

Men uansett så har personen problemer...det er jo tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Er det et reelt bilde du har av deg selv tror du?

Det tror ikke jeg. At du har dårlig selvtillit og pleier denne tror jeg, men at det er slik....vel det tror jeg ikke det trenger og være. Tror i alle fall ikke det har noe med ditt utsende og gjøre. Har du store missdannelser? er hele ditt ansikt forbrendt og ikke gjenkjennelig som et menneske? Har du sett dokumentaren om elefant mannen?

Anser du elefantmannen for stygg og tror du ingen liker ham? Han er så forbrendt og han fikk ødelagt hele sitt utsende...men personligheten hans stråler. Han får klemmer...men får nok også noen rare blikk. Men han er da ikke stygg! og slettes ikke slik at alle rygger unna ham. Han har selvtillit ;o)

Skulle du fikse på noe, måtte det være selvtilliten og den kan du få hjelp med. Det hjelper nok ikke deg om du fikk et aldri så nydelig utsende...om ikke selvtilliten din blir jobbet med. Vet mange tror at selvtilliten kommer av seg selv om de bare blir slik og slik i utsende. Men det er bare ikke slik.

Men utsende kan forandre seg totalt av seg selv om man fikser på selvtilliten sin.

Jeg registrerer at du - uten å ha sett meg - kan uttale deg så skråsikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg registrerer at du - uten å ha sett meg - kan uttale deg så skråsikkert.

Og jeg registrerer din måte og unngå og svare på spørsmålene mine på ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Og jeg registrerer din måte og unngå og svare på spørsmålene mine på ;o)

Vel, noen spørsmål kan jeg kanskje ikke besvare. Jeg vet jo ikke alt. Faktum er jo at jeg ikke vet særlig mye. Og i motsetning til visse andre, tror jeg ikke at jeg har fasitsvar.

Men jeg forsetter å stille spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, noen spørsmål kan jeg kanskje ikke besvare. Jeg vet jo ikke alt. Faktum er jo at jeg ikke vet særlig mye. Og i motsetning til visse andre, tror jeg ikke at jeg har fasitsvar.

Men jeg forsetter å stille spørsmål.

Nei, men om du har store missdannelser kan du vel klare og si noen om?

Men om du ikke vil fortelle om det, er jo noe annet....da er det jo bare å si det.

Jeg stillte deg spørsmål som har med deg og gjøre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Nei, men om du har store missdannelser kan du vel klare og si noen om?

Men om du ikke vil fortelle om det, er jo noe annet....da er det jo bare å si det.

Jeg stillte deg spørsmål som har med deg og gjøre....

Dette er veldig smertefullt å snakke om. Men jeg kan si det at jeg fremkaller avsky og kvalme samt annet fysisk ubehag blant mennesker som ser meg. På avstand kan jeg noen ganger fremkalle latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig smertefullt å snakke om. Men jeg kan si det at jeg fremkaller avsky og kvalme samt annet fysisk ubehag blant mennesker som ser meg. På avstand kan jeg noen ganger fremkalle latter.

Ja, jeg skjønner det om du synes det er vanskelig og snakke om det. Synes da menneskene du møter er utrolig umodne og har liten empati.

Regner med at helsepresonell ikke reagerer slik du sier. Og at der er hjelp og få. Regner også med det finnes en del unntak av vanlige mennesker som ikke reagerer slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

Du er ikke mislykket, du er svært usmakelig :-((

Hva vet du om å få beskjeden uhelbredelig kreft? Da min fast-lege måtte fortelle meg at føflekk-kreften min hadde spredd seg til leveren min slik at jeg må dø fra mine to mindreårige barn, kom han ikke med noen vits. Han gråt. Da jeg spurte om jeg ville leve lenge nok til å følge minste-mann (3,5 år) på hans første skoledag, bare ristet han på hodet. Han sa at jeg ville få livs-forlengende behandling, men leve så lenge som to år ville jeg ikke.

Så slutt å trekke fram personer med kreft når noen ber deg slutte å sutre!

Og hva ville du gjøre om du fikk plastisk kirurgi? Stakkars deg, da kunne du jo ikke sutre over utseendet lenger. Hva skulle du da klage over!

kjære deg... jeg har tårer i øynene her jeg sitter...

Vet ikke hva jeg skal si.. er vel ingenting jeg kan si..

Har selv en føflekk inne til analyse, får vite om en uke om den er ondartet.

*stor klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...