Gå til innhold

Hjelp for dem som er stygg???


Gjest mislykket

Anbefalte innlegg

Gjest mislykket

Det med legen som spøker med en person med uhelbredelig kreft vil jeg ikke kommentere.

Men jeg mente ikke å være ironisk når jeg bad deg fokusere på positive ting. Det var ut i fra egen erfaring.

Da jeg fikk mitt første barn fikk jeg også meget kraftig bekkenløsning. Var sengeliggende hele svangerskapet, kunne ikke sitte, men gå korte strekninger (max 10m) med krykker. Jeg misunnte faktisk rullestol-brukere fordi de kunne komme seg ut av huset, det kunne ikke jeg. Etter fødselen kunne jeg ikke løfte barnet mitt, ikke trille tur med henne, ikke stelle henne. Jeg kunne bare amme. På den tiden var det veldig populært å be mødre med bekkenløsning om å slutte å amme, det skulle hjelpe. Jeg følte at helsepersonell ville ta fra meg det eneste som gjorde meg til mor. Og ja, jeg syntest synd på meg selv. Jeg gikk på basengtrening sammen med ei som hadde like kraftig bekkenløsning som meg, selv om hun var to år etter fødsel. Jeg spurte henne om hun hadde blitt bedre da hun sluttet å amme. Dette er svaret jeg fikk:"Jeg har ikke ammet. Jenta mi døde under fødselen og jeg kan ikke få flere barn."

Det fikk meg virkelig til å tenke. Jeg hadde jo et velskapt barn hjemme. Jeg sluttet å synes synd på meg selv og fortsatte å amme.

Det var noe sånt jeg forsøkte å fomidle til deg, uten å bli så personlig som jeg nå følte at jeg måtte være likevel, for å få fram poenget mitt.

Takk for et kraftfullt vitnesbyrd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    12

  • musikeren

    5

  • punkyB

    5

  • tonie

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest mislykket

Hei,

#Etter vanlig standard er jeg mislykket på alle måter#

Jeg lurer veldig på hva du definerer som vanlig standard.

Tja, la oss se på fakta:

(1) Jeg er over 30 år og har aldri fått så mye som en klem av noen. Ingen som noen gang har likt meg bedre enn "som venn"

(2) Jeg er totalt inkompetent. Har ingen utdannelse, ikke klart å gjøre annet enn å fullføre (men ikke bestå) vanlig grunnskole i Norge.

(3) Jeg klarer ikke å få noen jobb - ingen arb.giver har hittil villet ansette meg. Jeg har også prøvd vernede bedrifter. Men uten positivt resultat

(4) Jeg har ingen penger.

(5) Jeg stammer og stottrer, og har generelt store problemer med å uttrykke meg.

Om dette ikke kvalifiserer for label-en "mislykket"... vel. Da vet jeg ikke.

Men jeg tror ikke mange ville vært i mitt sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

#Jeg lurer på om det fins en ordning for oss som er så stygg at vi frembringer avsky hvor enn vi viser oss...#

En slik person har jeg aldri truffet og aldri hørt noen som har det. Men personer med dårlig hygiene derimot er plagsomt for andre...men det kan gjøres noe med uten å legge seg under kniven.

Jeg har ikke dårlig hygiene - så vidt jeg vet.

At du ikke har møtt meg, betyr jo ikke at jeg ikke fins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, la oss se på fakta:

(1) Jeg er over 30 år og har aldri fått så mye som en klem av noen. Ingen som noen gang har likt meg bedre enn "som venn"

(2) Jeg er totalt inkompetent. Har ingen utdannelse, ikke klart å gjøre annet enn å fullføre (men ikke bestå) vanlig grunnskole i Norge.

(3) Jeg klarer ikke å få noen jobb - ingen arb.giver har hittil villet ansette meg. Jeg har også prøvd vernede bedrifter. Men uten positivt resultat

(4) Jeg har ingen penger.

(5) Jeg stammer og stottrer, og har generelt store problemer med å uttrykke meg.

Om dette ikke kvalifiserer for label-en "mislykket"... vel. Da vet jeg ikke.

Men jeg tror ikke mange ville vært i mitt sted!

Interessant du skulle gjenta dette, som du jo så mange ganger tidligere har fortalt DOLs lesere. En viktig side av hva du forteller oss er på hvilken måte samfunnet ivaretar de som faller utenfor.

Selv er jeg stam og har merket gjennom hele livet hvilken byrde det er. Videre er jeg heller ikke videre pen, videre inteligent eller videre rik...med andre ord, byrde på byrde i et lytefritt og utseendefiksert samfunn.

Det er ikke mer enn et par dager siden dagbladet satte av mye spalteplass for å bekrefte dette.

Med respekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Interessant du skulle gjenta dette, som du jo så mange ganger tidligere har fortalt DOLs lesere. En viktig side av hva du forteller oss er på hvilken måte samfunnet ivaretar de som faller utenfor.

Selv er jeg stam og har merket gjennom hele livet hvilken byrde det er. Videre er jeg heller ikke videre pen, videre inteligent eller videre rik...med andre ord, byrde på byrde i et lytefritt og utseendefiksert samfunn.

Det er ikke mer enn et par dager siden dagbladet satte av mye spalteplass for å bekrefte dette.

Med respekt,

Jeg tror mange av mine tidligere innlegge enten er slettet eller iallfall ikke lenger tilgjengelig. Og så var det et direkte spørsmål til meg. Syntes det var høvelig å svare.

Et annet problem er den tendensiøse gjengivelsen av mine innlegg som er blitt foretatt av "SierDuDet" (et al.). Jeg håper med dette å ha kunne informere litt om hvorfor jeg tenker slik jeg gjør.

Og jeg ber om ikke å bli dømt pga. min mislykkethet, men trodd på mitt ord.

I all ydmykhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilke-mor

Takk for et kraftfullt vitnesbyrd!

Ja, det kosta meg litt å være såpass personlig her på DOL, er ellers litt foriktig med det. Håper du vil ta det innover deg og la det være til hjelp. Som tidligere nevnt har jeg ikke lest så mange av dine innlegg før dei aller siste dagane, men innser nå at du har vært utsatt for hetsing. Kanskje derfor du overreagerte på det første svaret mitt til deg?

Håper du nå har skjønt at jeg ikke er ute etter "å ta" deg, prøver bare å gi råd som er godt ment.

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mislykket

Ja, det kosta meg litt å være såpass personlig her på DOL, er ellers litt foriktig med det. Håper du vil ta det innover deg og la det være til hjelp. Som tidligere nevnt har jeg ikke lest så mange av dine innlegg før dei aller siste dagane, men innser nå at du har vært utsatt for hetsing. Kanskje derfor du overreagerte på det første svaret mitt til deg?

Håper du nå har skjønt at jeg ikke er ute etter "å ta" deg, prøver bare å gi råd som er godt ment.

*Klem*

Jeg synes ditt velmenende svar var godt. Og det gir meg masse å tenke på.

Takk for omtanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilke-mor

Jeg synes ditt velmenende svar var godt. Og det gir meg masse å tenke på.

Takk for omtanken!

Bare hyggelig :-)

P.S. Så lenger oppe i tråden at du stammer. Det gjør onkelen til min mann også, men det har ikke forhindret ham i å være gift, sjarmere damene i senk og til å med være forsikrings-agent over telefon!

Først gangene jeg møtte ham syntest jeg at stammingen var plagsom, men nå legger jeg ikke merke til den lenger. Jeg vet jo at han stammer, men hører det ikke lenger faktisk. Da jeg første gang sa til mannen min at det var synd at onkelen var så plaget av stamming, så han forundret på meg og sa:"Å, stammer han?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mislykket

Bare hyggelig :-)

P.S. Så lenger oppe i tråden at du stammer. Det gjør onkelen til min mann også, men det har ikke forhindret ham i å være gift, sjarmere damene i senk og til å med være forsikrings-agent over telefon!

Først gangene jeg møtte ham syntest jeg at stammingen var plagsom, men nå legger jeg ikke merke til den lenger. Jeg vet jo at han stammer, men hører det ikke lenger faktisk. Da jeg første gang sa til mannen min at det var synd at onkelen var så plaget av stamming, så han forundret på meg og sa:"Å, stammer han?".

Det er godt det fins en solskinnshistorie. Jeg er spent på Ha-vanskelig og hans/hennes erfaringer. Lurer på om han/hun opplever stammingen som såpass plagsom at det fører til isolasjon.

Tror jeg ønsker deg god aften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilke-mor

Det er godt det fins en solskinnshistorie. Jeg er spent på Ha-vanskelig og hans/hennes erfaringer. Lurer på om han/hun opplever stammingen som såpass plagsom at det fører til isolasjon.

Tror jeg ønsker deg god aften!

Takk i lige måte!

Vi møtes vel i en tråd en annen dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, la oss se på fakta:

(1) Jeg er over 30 år og har aldri fått så mye som en klem av noen. Ingen som noen gang har likt meg bedre enn "som venn"

(2) Jeg er totalt inkompetent. Har ingen utdannelse, ikke klart å gjøre annet enn å fullføre (men ikke bestå) vanlig grunnskole i Norge.

(3) Jeg klarer ikke å få noen jobb - ingen arb.giver har hittil villet ansette meg. Jeg har også prøvd vernede bedrifter. Men uten positivt resultat

(4) Jeg har ingen penger.

(5) Jeg stammer og stottrer, og har generelt store problemer med å uttrykke meg.

Om dette ikke kvalifiserer for label-en "mislykket"... vel. Da vet jeg ikke.

Men jeg tror ikke mange ville vært i mitt sted!

#1) Jeg er over 30 år og har aldri fått så mye som en klem av noen. Ingen som noen gang har likt meg bedre enn "som venn"#

Har du delt ut klemmer da?

#(2) Jeg er totalt inkompetent. Har ingen utdannelse, ikke klart å gjøre annet enn å fullføre (men ikke bestå) vanlig grunnskole i Norge.#

Det er jo noe du kan gjøre noe med :) tok utdannelsen min etter og ha født tre barn selv.

#(3) Jeg klarer ikke å få noen jobb - ingen arb.giver har hittil villet ansette meg. Jeg har også prøvd vernede bedrifter. Men uten positivt resultat#

Hva med og studere eller ta kurser innen noe som interesserer deg? da vil nok kunne lettere få jobb etter hvert også....

#(4) Jeg har ingen penger.#

Du har ingen penger? sef. har du det! men om du gjør noe, så kan du tjene dem selv etter hvert. Og det vil øke din selvtillit garantert også.

#(5) Jeg stammer og stottrer, og har generelt store problemer med å uttrykke meg.#

Er det på grunn av dårlig selvtillit?

#Om dette ikke kvalifiserer for label-en "mislykket"... vel. Da vet jeg ikke.#

Dette du skriver om gjør deg ikke til en mislykket person. Det er nok en grunn for at det er slik. Din personlighet virker veldig fin. Hvorfor blande hva du har utrettet med selve jeg'et?

#Men jeg tror ikke mange ville vært i mitt sted! #

Det er nok mange som har vært der, men som har stått på for og komme videre i blandt annet utdannelsen. Det må vi alle nå som det kreves stadig kurser ol.

PS: skal vedde for du har fått klemmer av noen her på DOL ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dårlig hygiene - så vidt jeg vet.

At du ikke har møtt meg, betyr jo ikke at jeg ikke fins.

Så du mener det finnes kun en og det er deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du i språklige bilder?

Begynner fornavnet ditt på H forresten?

Hvis det er noen trøst, så synes jeg du virker som en hyggelig og jovial fyr:-)

Angående plastikk-kirurgi, folk som blir født med hareskår og og vannhue får jo fiksa på utseendet, så hvorfor ikke du? Snakk med legen din:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er stygg eller ikke kan jeg ikke uttale meg om, men en ting er sikkert - du er ikke dum. Du formulerer deg faktisk veldig bra, jeg tror du er mer intelligent enn mange av de som har svart deg!

Ja, jeg liker pønkers jeg og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm - nå følte jeg meg mye mindre stygg med en gang *smask*

Ehhh..... Misforstod du? Det var jo selvfølgelig din formuleringsevne og intelligens jeg uttalte mg om. Hva juba juba ellers fabler om skjønner vi ikke noe av:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh..... Misforstod du? Det var jo selvfølgelig din formuleringsevne og intelligens jeg uttalte mg om. Hva juba juba ellers fabler om skjønner vi ikke noe av:-)

Neida - jeg tror ikke det. Jeg tror hvertfall ikke at du tror jeg er stygg ..... hvis du trodde at jeg trodde at du trodde det ..... *S*

Det ble jo bare litt morsomt ut av at juba juba plasserte innlegget feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida - jeg tror ikke det. Jeg tror hvertfall ikke at du tror jeg er stygg ..... hvis du trodde at jeg trodde at du trodde det ..... *S*

Det ble jo bare litt morsomt ut av at juba juba plasserte innlegget feil.

Mao så er du intelligent likavæl;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao så er du intelligent likavæl;-)

For pokker - har du noen gang tvilt på det !!!????!!!

Når jeg tenker meg om så kan du forresten la være å svare på det ...... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For pokker - har du noen gang tvilt på det !!!????!!!

Når jeg tenker meg om så kan du forresten la være å svare på det ...... hehe.

Har selvfølgelig ALDRI tvilt på det! Du er, og har alltid vært, min lysende ledestjerne!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...